czlowiek = komputer

1. Data: 2000-11-29 03:00:44

Temat: czlowiek = komputer
Od: "kewyck" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ludzie a przynajmniej reprezentatywna wiekszosc z nich uwaza ze czlowiek
jest istota wyjatkowa ze komputery zeby dzialac, musza byc zaprogramowana
wiec czlowiek jest lepszy od maszyny bo jest samowystarczalny (sorki za
uproszczenie bo nie chce mi sie przynudzac rozwijajac to bo najwazniejsze
bedzie dalej)

moim zdaniem czlowiek jest niczym innym niz komputer poniewaz:

1. oba potrzebuja doplywu energi by dzialac

2. oba nie moga samodzielnie podejmowac dowolnych decyzji tylko sa
zaprogramowane na wybranie tej konkretnej

--
Kewyck
ICQ 83982051

2. Data: 2000-12-01 22:54:34

Temat: Re: czlowiek = komputer
Od: "spider" <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. oba potrzebuja doplywu energi by dzialac

Wszystko potrzebuje energii by dzialac, zatem czy:
wszystko = komputer ??????
Nie istnieje perpetum mobile.

> 2. oba nie moga samodzielnie podejmowac dowolnych decyzji tylko sa
> zaprogramowane na wybranie tej konkretnej

Hmm... my programujemy komputery, a kto nas programuje? Nawet jesli ludzie
'programuja' sie nawzajem to i tak stoimy 'wyzej', bo komputery nawzajem sie
nie programuja (chodzi mi o to, ze na 'gorze' i tak stoi czlowiek).

Takze Twoje rownanie jest wg mnie jak najbardziej nieprawdziwe.
Czlowiek <> komputer
(jest jeszcze jedno, my wiemy jak komputer dziala, umiemy wytlumaczyc jego
decyzje, a nasze? sami tego nie potrafimy, a co dopiero komputery)

--
spider
s...@c...pl

3. Data: 2000-12-01 23:36:02

Od: "Konrad Milczar" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> moim zdaniem czlowiek jest niczym innym niz komputer poniewaz:
>
> 1. oba potrzebuja doplywu energi by dzialac

Tak juz jest skonstruowany swiat, ze kazde istnienie potrzebuje energii by
wykonac jakas prace. To tak jak mowic, ze plasterek sera i samochod sa tym
samym bo nie potrafia sie samoczynnie przemieszczac

> 2. oba nie moga samodzielnie podejmowac dowolnych decyzji tylko sa
> zaprogramowane na wybranie tej konkretnej

E tam - to bylo modne w starozytnosci. Teraz juz nie jestesmy marionetkami w
rekach bogow. Obcielismy zyleczki i jedyny czynnik zewnetrzny jaki ma na nas
wplyw to inne kukielki, ktore mijamy na ulicy

BTW maszyna jest teoretycznie (w jej pojeciu) niesmiertelna i nawet jesli
kiedys osiagnie SI to i tak nie bedzie miala osobowosci nawet w malym
stopniu przyblizonej do naszej. Moze sie ja starac emulowac tak jak my
staramy sie nasladowac naszego Stworce, ale nigdy jej sie to nie uda bo
nigdy nie zrozumie algorytmu za pomoca ktorego podejmujemy decyzje.

milczar_

4. Data: 2000-12-02 01:09:33

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

"kewyck" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
>
> 2. oba nie moga samodzielnie podejmowac dowolnych decyzji tylko sa
> zaprogramowane na wybranie tej konkretnej

Zgadzam sie, ze mozg ludzki jest podobny do wielkiego komputera, ale rozni
sie tym, ze potafi sam siebie przeprogramowac (choc nie kazdy bez
odpowiedniego przygotowania), czego komputer bez zaprogramowania go z
zewnatrz, nie potrafi.

jakub

5. Data: 2000-12-02 08:16:28

Od: "spider" <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zgadzam sie, ze mozg ludzki jest podobny do wielkiego komputera,

Zauwazyliscie, ze budujemy komputery na 'wlasne podobienstwo'?
A co z Bogiem? On tez nas stworzyl na swoje podobienstwo ;).
Zatem co bylo pierwsze czlowiek czy komputer ;)))

--
spider
s...@c...pl

6. Data: 2000-12-02 09:19:19

Od: "Plonk" <p...@p...na.niusy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

sie tym, ze potafi sam siebie przeprogramowac (choc nie kazdy bez
odpowiedniego przygotowania), czego komputer bez zaprogramowania go z
Zgodnie z programem jaki w nim tkwi. To, że komuś zdaje się, że jest wielki
nie oznacza, że tak jest naprawdę. Wiadomo np, że otaczenie wpływa na niego.
Stoi sobie na biurku np. komputer.:-)))

--
Przefiltrowane przez Pierwszy Polski Filtr Nius

7. Data: 2000-12-04 12:36:26

Od: Aleksander Nabagło <A...@u...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!

>moim zdaniem czlowiek jest niczym innym niz komputer poniewaz:
>
>1. oba potrzebuja doplywu energi by dzialac
>
>2. oba nie moga samodzielnie podejmowac dowolnych decyzji tylko sa
>zaprogramowane na wybranie tej konkretnej

Komputery nie potrafia
sie rozmnazac droga plciowa!

--
A.

8. Data: 2000-12-04 13:12:21

Od: "Plonk" <p...@p...na.niusy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

>"Aleksander Nabago" <A...@u...krakow.pl>

>Komputery nie potrafia sie rozmnazac droga plciowa!
To jak zapewniają sobie kontynuację gatunku ?

--
Przefiltrowane przez Pierwszy Polski Filtr Nius

9. Data: 2000-12-04 17:42:20

Od: "Konrad Milczar" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zauwazyliscie, ze budujemy komputery na 'wlasne podobienstwo'?
> A co z Bogiem? On tez nas stworzyl na swoje podobienstwo ;).

Stworzyl nas na 'swoje podobienstwo', wiec >podobnie do Niego< budujemy cos
na 'nasze podobienstwo' :) Ciekawy jestem co wykreuja kompy na swoje
podobienstwo... :))
BTW skoro maszyny (przyszla sztuczna inteligencja) roznia sie od nas w tak
wielu aspektach (chociazby fizycznym) to chyba mozemy miec pojecie o tym jak
diametralnie rozni sie od nas nasz Stworca...

milczar_

10. Data: 2000-12-05 07:26:09

Od: Aleksander Nabagło <A...@u...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!

>To jak zapewniają sobie kontynuację gatunku ?
Wymieraja natychmiast, gdy ich produkcja
nie przynosi wystarczajaco duzych
dochodow...

--
A.