czosnek do galarety

1. Data: 2004-03-14 14:03:52

Temat: czosnek do galarety
Od: "jarek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zawsze mam problemy z czosnkiem w galarecie. Chciałbym, aby galareta miała
smak czosnku, ale aby nie było to ostry smak, ani taki jakiś metaliczny. Czy
wyciśnięty czosnek traktować solą, by złagodzić smak? Wrzucać do gorącej
galarety, czy do przestudzonej? Jakie macie w tej sparwie zdanie.
JM

1. Data: 2004-03-14 16:05:23

Temat: Re: czosnek do galarety
Od: "jedrus" <j...@n...psst.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jarek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wyciśnięty czosnek traktować solą, by złagodzić smak? Wrzucać do gorącej
> galarety, czy do przestudzonej? Jakie macie w tej sparwie zdanie.

Ja na 2-4 kopytka ( sa roznej wielkosci ) i kawalek
wolowinki, daje 3-4 sredniej wielkosci zabki. Wyciskam
na deske, posypuje sola, no jeszcze chwile pastwie sie
poprzez rozcieranie. Po "rozebraniu" nozek i pokrojeniu
marcheweczki, to co przecedzilem nie jest juz zbytnio
gorace. Na koniec doprawiam i wtedy dodaje czosnek.
Podobno nie wskazane jest dodawanie czosnku na wrzatek.

jedrus

1. Data: 2004-03-14 17:26:31

Od: Marian <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jedrus wrote:

> [...]
> gorace. Na koniec doprawiam i wtedy dodaje czosnek.
> Podobno nie wskazane jest dodawanie czosnku na wrzatek.

Tylko trzeba mieć świadomość, że czosnek dodany do przestudzonego wywaru
spowoduje mniejszą trwałość galarety.
Jeżeli robisz jej więcej, ja bym raczej radził dodać czosnek roztarty z solą
w momencie wyłączania gazu (prądu) tak, żeby się tylko przez moment
zagotował. Natomiast do galarety przeznaczonej na spożycie w ciągu 1-2 dni
- wtedy jak najbardziej! Będzie bardziej aromatyczna.
--
Marian

1. Data: 2004-03-14 18:23:38

Od: "jedrus" <j...@n...psst.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marian" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zagotował. Natomiast do galarety przeznaczonej na spożycie w ciągu 1-2 dni
> - wtedy jak najbardziej! Będzie bardziej aromatyczna.

Mnie tam w zamrazarce i miesiac stoi:-))
Zreszta jezeli sie zrobi jej za duzo ( impra np. ) to zawsze mozna
ja lekko przegotowac i dalej stoi :-)

--
jedrus

"Kon do orki to taki ktory nie nauczyl sie grac w brydza i polo:-)"

Pieczenie mięsa w niskiej temperaturze
Orzechy włoskie
Pilnie poszukuje
Re: Lista dań, które są ordynarne