czy cała ulga rehabilitacyjna?

1. Data: 2009-02-19 18:12:14

Temat: czy cała ulga rehabilitacyjna?
Od: "IKA" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w pazdzierniku mialam operacje,
w grudniu zostalo mi przyznane orzeczenie ze znacznym stopniem
niepelnosprawnosci,
na siebie mam zarejestrowany samochod, ktorym to dojezdzalam na chemie i
wyznaczone wizyty lekarskie
mam zapytanie, poniewaz chorowalam w 2008 roku niecale 3 miesiace, a
orzeczenie o niepelnosprawnosc zostalo mi przyznane w ostatnim miesiacu
roku, to czy moge odliczyc od dochodu za 2008 rok cala ulge rehabilitacyjna
tj. 2280 zl?

2. Data: 2009-02-23 10:04:24

Temat: Re: czy cała ulga rehabilitacyjna?
Od: "Wiesław" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

niestety tego na 100% nie wiem, ale wydaje mi się, że od momentu przyznania
stopnia, ja rozliczam tak w przypadku samochodu jeżeli ktoś auto kupił w
połowie roku to 1/2 ulgi
pozdrawiam Wiesław

3. Data: 2009-02-26 09:37:47

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 19 Lut, 19:12, "IKA" <i...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> roku, to czy moge odliczyc od dochodu  za 2008 rok cala ulge rehabilitacyjna
===============================
Z objaśnienia wynika, że prywatny samochód był używany na dojazdy na
wizyty
lekarskie i zabiegi lecznicze. Według interpretacji urzędów skarbowych
nie
są to dojazdy w celu odbycia rehabilitacji i w takim przypadku
odliczenie za
używanie własnego samochodu nie przysługuje.
Żeby móc skorzystać z odliczenia z tytułu używania własnego samochodu
na
dojazdy na zabiegi +rehabilitacyjne+, okres użytkowania auta nie ma
znaczenia, należy jednak uprawdopodobnić spełnienie warunków
poniesienia
kosztów, tj. mając odpowiednie orzeczenie o niepełnosprawności wykazać
się
skierowaniem na zabiegi +rehabilitacyjne+, dobrze byłoby mieć jakieś
potwierdzenie o skorzystaniu gdzieś z zabiegów rehabilitacyjnych, przy
czym
nie ma obowiązku wykazywania ich ilości i długości trwania.
Ulgę "samochodową" można odliczyć bez tego wszystkiego o czym
napisałem, ale
uprawdopodobnienie spełnienia warunków do jej wykorzystania może być
bardzo
trudne w przypadku kontroli skarbowej...

Zdrówko!

Zbig A Gintowt

4. Data: 2009-02-26 11:12:19

Temat: Re: czy ca3a ulga rehabilitacyjna?
Od: "Wiesław" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Witam !
Z tego co piszesz wynika, że jak ktoś np pracuje i to jest dla niego
rehabilitacja przez pracę (tak jest gdzieś w ustawie zapisane) w domyśle
praca zabieg rehabilitacyjny, to nie uznają. Przyznam, że u nas w mieście
nie słyszałem o kontroli ON, ale jak by tak przyszli do mnie, to ja mam
napisane w karcie ze szpitala rehabilitacja ciągła, a zabiegi
rehabilitacyjne to basen siłowania i spacer w parku, ciekawe jak by do tego
podeszli.
Pozdrawiam Wiesław

5. Data: 2009-02-26 16:50:40

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesław wrote:

> Z tego co piszesz wynika, że jak ktoś np pracuje i to jest dla niego
> rehabilitacja przez pracę (tak jest gdzieś w ustawie zapisane) w domyśle
> praca zabieg rehabilitacyjny, to nie uznają. Przyznam, że u nas w mieście

jesli masz skierowanie na tego typu rehabilitacje od lekarza to masz
dokument ktory to potwierdza. j/w. kolega zauwazyl samodzielnych skierowan
na rehabilitacje nie honoruja.

> [...]
> napisane w karcie ze szpitala rehabilitacja ciągła, a zabiegi
> rehabilitacyjne to basen siłowania i spacer w parku, ciekawe jak by do

i zdaje sie o taki dokument chodzi?

Pit
podwyżka styczniowa
Sanatorium
sw. Walentego
Schizofrenia a częściowa zdolnośc do pracy