czy można zamrozić wywar...

1. Data: 2002-11-13 16:55:06

Temat: Re: czy możnazamrozić wywar...
Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Lipinska Miroslawa" <m...@p...com.pl>
Bohaterka "Dziennika Bridget Jones" robiła esencjonalny rosół z korpusów
kurzych i mroziła w pojemnikach na lód. Miał to być półprpdukt - gotowiec do
przyrządzania sosów. To znaczy, że na świecie mrożą rosół........
-mirka

Nie czytalam ksiazki :(
Ogladalam film. Byl absolutnie cudowny :-)
Barbara

---

1. Data: 2002-11-13 22:09:48

Temat: Re: czy można zamrozić wywar... i kostki rosolowe
Od: "Leszek(Lechu) Marmon" <l...@i...uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"emc" <e...@t...net> wrote:

>Mozna i dluzej ale w zamrazalniku powinno

Wlasnie. Ja mroze zupy i wszystko jest ok. Czasem tylko mi sie tluszcz
wytraca na wierzchu zamrozonej brylki. Jest miekki mimo, ze calosc zmrozona
jest na kosc. Oczywiwsice zjadam i zyje (jak widac). Ale 2 miesiecy to
akurat nigdy nie trztmalem.

>byc minus 20 C a nawet zimniej. Sprawdz sobie
>jaka temteratura jest w Twoim zamrazalniku.
>Niektore lodowki z zamrazalnikiem nawet te
>oznaczone czterema gwiazdkami nie osiagaja
>wymaganego minimum -18C. :-((

Hmmm...

A tu mnie zaskakujesz. Moja lodowko zamrazarka jest oznaczona czterema
gwiazdkami a elektroniczny nastawnik ma na -16, -18, -20, -26 a nawet na
-32 stopnie! Nie sprawdzalem termometrem ale mniemam, ze osiaga te
temperatury. Z reszta do czasu az osiagnie mruga ktoras tam dioda.

Swoja droga to mialem dylemat na ile nastawic. Wiekszosc produktow mialo
napisane, ze mozna przechowywac do daty waznosci w temp. -18 a w wyzszych
odpowiednio krocej wiec nastawilem na -20. No ale czemu by nie nastawic na
-26 albo -32? Jesli to ma tylko zwiekszyc moje rachunki za prad (i tak juz
baaaaaardzo wysokie) to pewnie sobie daruje ale jesli mam na tym jakos
wymiernie skorzystac to czemu by nie.

Pozdrawiam.

Lechu
--
_ _
|_____\___|\___|_| |_|\__,_| Voice & SMS +48-501-930896

1. Data: 2002-11-14 02:12:36

Temat: Re: czy moýnazamroziŤ wywar... i kostki rosolowe
Od: "emc" <e...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

"Gosia Jurczyszyn"

> Ja robie tak, ze kupuje woreczki na lod i w nich mroze. Wygodniej:))))

> Gosia

To ze wygodniej to pewne, tylko czy te woreczki plastykowe
nie reaguja z tluszczem zawartym w rosole ?
Moze jacys chemicy sie na ten temat wypowiedza ?

Ewa (emc)

1. Data: 2002-11-23 01:18:20

Od: hmmm <k...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

13 Nov 2002 17:09:35 +0100, m...@p...com.pl (Lipinska
Miroslawa) napisala:

> [...]
>-mirka
>ps. może to było w innej książce.....ale coś mi sie majaczy, że w tej

W tej, w tej.

"Kupiłam cudowną książkę kucharską Marka Pierre'a White'a. Nareszcie
wiem, na czym polega różnica między kuchnią domową a restauracyjną.
Jak mówi Marco, wszystko zależy od koncentracji smaku, a sekretem
sosów jest prawdziwy bulion. Nalezy ugotować wielki garnek rybich
ości, kurzych kadłubów itd., a potem, zamrozić wywar w foremkach do
lodu. Wówczas gotowanie na poziomie Michelina staje się równie łatwe
jak zrobienie zapiekanki pasterskiej, a nawet łatwiejsze, bo nie
trzeba obierać ziemniaków, wystarczy je upiec w gęsim tłuszczu."

/Helen Fielding "Dziennik Bridget Jones"
Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 1998/

hmmm

PS.
zapiekanka pasterska czyli pewnie Shepard's Pie:
http://www.netcooks.com/recipes/Casseroles/Shepard's
.Pie.html

1. Data: 2002-11-23 09:49:43

Temat: Re: czy mo?nazamrozi? wywar...
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 23 Nov 2002 02:18:20 +0100, hmmm <k...@i...com>
wrote:

> [...]
>sosów jest prawdziwy bulion. Nalezy ugotowa? wielki garnek rybich
>o?ci, kurzych kad?ubów itd., a potem, zamrozi? wywar w foremkach do
>lodu. Wówczas gotowanie na poziomie Michelina staje si? równie ?atwe
>jak zrobienie zapiekanki pasterskiej, a nawet ?atwiejsze, bo nie
>trzeba obiera? ziemniaków, wystarczy je upiec w g?sim t?uszczu."
>
>/Helen Fielding "Dziennik Bridget Jones"
>Zysk i S-ka Wydawnictwo, Pozna? 1998/
>

>hmmm
>
>PS.
>zapiekanka pasterska czyli pewnie Shepard's Pie:

ja tez tak robilam dawniej (bez rybich osci ;))) ). ale
gotowalam/odparowywalam, zeby miec wywar esoencjonaly a nie jakas
tam zaprawiona wode.. dziala to jak najbardziej.

Trys

P.S. Shepard's pie - podstawa stolowek. jest jeszcze Cottage
Pie....
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-23 20:42:15

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "hmmm" <k...@i...com>

[...]

Dzieki za cytat. Moze teraz wreszcie zrozumieja co poniektorzy, ze proponujac bulion
z kostki rosolowej popelniaja istna zbrodnie
kuchenna na nowicjuszach sztuki gotowania.
:-))) Barbara

---

sosik do gołąbków
powitanie (moze troche OT)
ryba po grecku
Trochę pochwalę
sos czosnkowy (zmodyfikowany lekko ) do nalesnikow