czy to groźne??

1. Data: 2006-04-23 08:04:37

Temat: czy to groźne??
Od: " " <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

wczoraj jak kosiłem trawe to najechałem kosiarką na kawałek pręta (śrdednica
ok 5mm), pręt wyskoczył spod kosiarki i uderzył mnie w noge (z przodu tuż nad
kostką) i wbił się na mniej więcej 3-4 mm. Miejsce to zdezynfekowałem wodą
utlenioną. Nie boli, czuje tylko jako jak ide ze coś tam mam, tak jakby coś
kłuło (na pewno nic w środku nie zostało) Dziś wokół tego miejsca pojawiło sie
zaczerwienienie i jak dotykam miejsce wokoło to wtedyczuje ból.

Czy to jest naturalna reakcja organizmu czy dzieje sie coś złego i czy mam się
zgłosić z tym do lekarza??
z góry dziękuje za odpowiedź.

2. Data: 2006-04-23 08:25:36

Temat: Re: czy to groźne??
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zaczerwienienie i jak dotykam miejsce wokoło to wtedyczuje ból.
>
> Czy to jest naturalna reakcja organizmu czy dzieje sie coś złego i czy mam

Nie wiem kiedy byles szczepiony przeciw tezcowi, ale jesli juz czas minal,
to wartoby sie zglosic na pogotowie. I jesli dostaniesz takie szczepienie,
to spytaj o mozliwosc kontynuowania (jeszcze 2 szczepienia w pewnych
odstepach czasowych). Na kilka lat bedziesz mial spokoj.

Nie bagatelizuj tej sprawy. Przemycie woda utleniona moze nie byc
wystarczajace.
Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron
http://www.pajacyk.pl/index.php3

3. Data: 2006-04-23 10:29:14

Od: " " <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odstepach czasowych). Na kilka lat bedziesz mial spokoj.
>
> Nie bagatelizuj tej sprawy. Przemycie woda utleniona moze nie byc

przeciewko tężcowi szczepili mnie w lutym 2004 roku.
nie wiem kiedy mija "ważność" szczepionki :-(

4. Data: 2006-04-23 10:43:01

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> przeciewko tężcowi szczepili mnie w lutym 2004 roku.
> nie wiem kiedy mija "ważność" szczepionki :-(

Ale czy to bylo jednorazowo czy seria? Zeby szczepionka byla aktywna przez
powiedzmy 7-10lat, powinienes dostac 3 szczepienia w odstepach wyznaczonych
przez lekarza czy pielegniarke. Jesli z jakiegos powodu (zakazenie) dostales
tylko jednorazowo zastrzyk p/tezcowi, to powinienes sie zglosic do lekarza.
Ale tak i tak lepiej bedzie, jesli sie wybierzesz do chirurga. Spytaj tez
tam o szczepienia p/tezcowi.

http://www.kociszce.ao.pl

5. Data: 2006-04-23 11:30:15

Od: "bodeck" <o...@p...fm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale tak i tak lepiej bedzie, jesli sie wybierzesz do chirurga. Spytaj tez
> tam o szczepienia p/tezcowi.
tylko najpierw musi pojsc do POZa po skierowanie...

6. Data: 2006-04-23 13:24:38

Od: " " <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale tak i tak lepiej bedzie, jesli sie wybierzesz do chirurga. Spytaj tez

Nie miałem nigdy zakarzenia, szczepili nas w szkole w 1993, 1995, 1999 i 2004
ale nie pamiętam czy to były jednorazowe szczepienia czy całe "serie"

7. Data: 2006-04-23 14:26:55

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> 2004
> ale nie pamiętam czy to były jednorazowe szczepienia czy całe "serie"

Aaaa, to jestes mlody wiekiem, to i zapewne szczepionka jeszcze dziala. Ale
tak czy inaczej, jesli cos cie niepokoi, to przede wszystkim lekarz ci
pomoze. Od razu powinienes po tym zdarzeniu trafic do lekarza.
A fe, ja dziekuje miec wbity w noge jakikolwiek drut ;)

8. Data: 2006-04-23 17:24:54

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

bodeck napisał(a):

> tylko najpierw musi pojsc do POZa po skierowanie...

Do chirurga niepotrzebne jest skierowanie.

9. Data: 2006-04-23 18:55:36

Od: " " <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomoze. Od razu powinienes po tym zdarzeniu trafic do lekarza.
> A fe, ja dziekuje miec wbity w noge jakikolwiek drut ;)

Byłem u lekarza, temperatura 37,2 (ale byłem po meczu). Lekarka nie była zbyt
mną zainteresowana i odburknęła jak powiedziałem co sie stało: "Czemuś nie
przyszedł wczoraj. Mecz sie gra a potem do lekarza idzie. Trzeba było przyść o
12 w nocy" i wyszła. Opatrzyła mnie jakaś młoda dziewczyna chyba studentka
ratownictwa. Kazała kupić Rivanol i przemywać 5 razy dziennie do czasu aż sie
nie zagoi i ew. gdy temperatura podskoczy to kupić coś na zbicie jej.

W każdym razie dziękuję Pani Iwono za pomoc, rady i poświęcony czas.

PS.Daj Boże żebym skończył tę medycyne i żebym nie był takim gburem jak ta
pani... :/

10. Data: 2006-04-23 21:59:24

Od: "bodeck" <o...@p...fm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> W każdym razie dziękuję Pani Iwono za pomoc, rady i poświęcony czas.
>
> PS.Daj Boże żebym skończył tę medycyne i żebym nie był takim gburem jak ta

Zachowanie lekarki nalezy pozostawic bez komentarza. Nie ma jak panstwowa
sluzba zdrowia...

mam narośl w brzuchu, nikt nie wie co to, jest problem bo boli
czy migrena wychodzi w jakichs badaniach?
coś
Cysta na twarzy
szumy w uszach