czy to se vrati

1. Data: 2001-11-16 00:18:47

Temat: czy to se vrati
Od: "Vega" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

i znowu problem Babci. Moja robila placki ziemniaczane na blasze.tzn,w domu
był normalny.weglowy piec(to właśnie była kuchnia) i na tej kuchni piekla
placki kartoflane.Robila skwarki z boczku i sos czosnkowy do tego.Ja
nieustaje w wysilkach by uzyskac choc zblizony efekt.Jak mam kuchnie gazowa
probuje klasc plyty zeliwne.stalowe.jakie mi wpadna w rece na gaz i na tym
piec placki, ale nic z tego.pala sie.Jak elektryczna podobny efekt.Moze jest
na to sposob.
wytrwaly.

1. Data: 2001-11-16 07:22:47

Temat: Re: czy to se vrati
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Vega <k...@p...onet.pl> wrote in message news:9t1ll8$ft1$1@news.onet.pl...
> [...]
> piec placki, ale nic z tego.pala sie.Jak elektryczna podobny efekt.Moze

Mmmmmmniam :-)
pisalam tu kiedys o tych plackach z blachy, sa pyszne. Mam to szczescie, ze
rodzice, przy wymianie piecow w calym domu na ogrzewanie centralne,
zostawili piec kuchenny. Mama czasem - bardzo rzadko - gotuje cos na tym
piecu - najczesciej w Wigilie, ale rozpala w nim wlasnie tez po to aby upiec
placki. Zawsze moge wtedy wpasc do rodzicow i najesc sie tej pychoty. My
jemy je tylko z maslem + troszke soli (takie najbardziej lubie) albo po
upieczeniu jednej strony kladzie sie na wierzch zotly ser.
A co do wykonania przy braku pieca weglowego...probowalam kiedys na patelni,
na ktorej mozna smazyc bez tluszczu - dosc mocno rozgrzanej. Wyszlo nawet
nawet, ale nie dokladnie takie. Bez dziurek, tylko takie gladsze i smak tez
taki jakby lagodniejszy, ale calkiem dobre. Przynajmniej sie nie przypalalo.
Sprobuj w ten sposob.

Pozdrawiam
Asia

1. Data: 2001-11-16 07:34:54

Od: "Monika" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

moj tata pamietam mial w domu specjalne nakladki na palniki, jakies tez
chyba zeliwne czy blaszane (nie znam sie), w kazdym razie grubosci chyba
okolo 0,5-1cm; nie robil na nich co prawda plackow ziemniaczanych, ale
chlebek posmarowany smalcem i zlozony - opieczony na takiej nakladce
smakowal rewelacyjnie

pozdrawiam
Monika

Użytkownik Vega <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9t1ll8$ft1$...@n...onet.pl...

1. Data: 2001-11-16 09:57:46

Od: "Jader" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vega" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> piec placki, ale nic z tego.pala sie.Jak elektryczna podobny efekt.Moze

Moze taka zeliwna plyte trzebaby wysezonowac jak wok'a? wtedy pokrylaby sie
warstwa wegla i by sie tak nie palilo.

Jader

1. Data: 2001-11-16 17:30:05

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> domu
> gazowa
> jest

bramborova placka! Mniam. Spróbuj znaleźć kawał blachy. Tak 10mm gruby.
Najlepiej żeliwne, jak Jader pisał. Tylko skąd wytrzasnąć. Problem
polega na tym, że kuchenki mają za małą moc i temperatura spada za
szybko, podkręcasz więcej i się pali.

tak to se vrati!

Waldek

Szynka - przechowywanie
Vermutologia z Win
Ostra papryka z Turcji
Jablkowy ser
Zupa z bambusa-zdrętwiały mi ręce-czemu?