czy zielona i czerwona herbata zawiera kofeinę ?

1. Data: 2006-01-18 19:54:23

Temat: czy zielona i czerwona herbata zawiera kofeinę ?
Od: "Ewa" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie....
Herbata zawiera kofeinę, nieco mniej niż kawa ale jednak. Jestem w ciąży a
przeczytałam że nie powinnam pić napojów z kofeiną. Ale ja jestem
uzależniona od herbaty !!!!! Nie wyobrażam sobie dnia bez herbaty i piję jej
dużo. Co robić ?
Stąd moje pytanie ....czy mogę przerzucić się na czerwoną lub zieloną ? Ktoś
wie czy te rodzaje herbat zawierają kofeinę ? A może jakiś link ?

Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2006-01-18 20:19:16

Od: "rina" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Ktoś
> wie czy te rodzaje herbat zawierają kofeinę ? A może jakiś link ?

Z tego co sie orientuje to wszystkie herbaty zawieraja kofeine, a raczej jej
siostre teine.
Najlepszym rozwiazaniem jest chyba "herbata" roibos - nie zawiera w ogole
kofeiny ani teiny :))
Pisze "herbata", bo ten napoj otrzymywany jest z zupelnie innej rosliny.
Zawiera bardzo duzo skladnikow mineralnych, mozna kupic aromatyzowana np
waniliowa. Troche denerwujace sa te fuzy, ktore plywaja po powierzhni i nie
chca sie "utopic" :) ma calkiem przyjemny smak, polecam :)

tu jest jakis link na jej temat:
http://www.republika.pl/omihal/rooibos.html

pozdrawiam :)

3. Data: 2006-01-18 20:26:18

Od: PasQdka <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa napisał(a):
> [...]
> Stąd moje pytanie ....czy mogę przerzucić się na czerwoną lub zieloną ? Ktoś
> wie czy te rodzaje herbat zawierają kofeinę ? A może jakiś link ?

Polecam "herbatki" owocowe bez dodatku takiej prawdziwej herbaty. Po
prostu poczytaj na pudelku sklad: takie rzeczy jak hibiskus, malwa,
dzika roza, wszelkiego rodzaju owoce sa bezkofeinowe i robi sie z nich
herbatki.

Pozdr
PasQdka

4. Data: 2006-01-18 20:48:14

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Stąd moje pytanie ....czy mogę przerzucić się na czerwoną lub zieloną ?
> Ktoś wie czy te rodzaje herbat zawierają kofeinę ? A może jakiś link ?

Moze sama dojdziesz do jakichs wnioskow. Tu troche o herbatach:
http://www.medserwis.pl/?p=16,294
http://www.resmedica.pl/zdart129911.html
http://www.resmedica.pl/zdart10999.html
http://www.poradnikzdrowie.pl/19_397.htm

Ostatnio pijam duze ilosci herbaty czerwonej Pu-Erh z lisciem ginkgo biloba
Bio-Active Gingko. Ma ciekawy, delikatny smak, ktory mi odpowiada.

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

5. Data: 2006-01-18 21:09:05

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ewa napisał(a):
> [...]
> przeczytałam że nie powinnam pić napojów z kofeiną. Ale ja jestem
> uzależniona od herbaty !!!!! Nie wyobrażam sobie dnia bez herbaty i piję jej

Herbata zielona to ta sama roślina, co czarna tylko niepoddana
fermentacji, więc zawiera kofeinę. Jeśli chodzi o picie herbaty w ciąży,
to o ile nie przesadzasz z iloscią i mocą, to nie ma się co martwić. Ja
piłam przynajmniej 2 herbaty dziennie będąc w ciąży i nie miało to
negatywnego wpływu na dziecko. Po prostu ogranicz, nie musisz z niej
kompletnie rezygnować.

Ewa

6. Data: 2006-01-18 21:16:59

Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa napisał(a):
> [...]
> Stąd moje pytanie ....czy mogę przerzucić się na czerwoną lub zieloną ? Ktoś
> wie czy te rodzaje herbat zawierają kofeinę ? A może jakiś link ?

a ja jestem w ciazy i pijam herbaty...nie 40l dziennie ale 3,4 dobre,
czarne bez ktorych nie wyobrazam sobie zycia...
do tego 2,3 owocowe, od czasu do czasu zielona...
nie popadajmy w paranoje...
od czasu do czasu pijam cole (mimo, ze z kofeina) a nawet ostatnio
zdarza mi sie wypic kawe (co na poczatku ciazy bylo nie do pomyslenia)
co prawda slaba ale zawsze kawe...
gdyby bezwzglednie trzymac sie wszystkich zakazow zywieniowycj kobiet w
ciazy to biedne by nic nie jadly (ponoc nie moza serow plesniowych i
podrobow - a ja jem)...
jedyne co jest wazne to zdrowy rozsadek i zdanie sie na wlasny organizm,
on najczesciej podpowiada co mozna a co nie...
pozdrawiam
Dogma

7. Data: 2006-01-18 21:22:39

Od: "Ewa" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Myślę że najlepiej będzie jak zróżnicuję mój
"drink bar" :) Szszególnie użyteczny były linki :). Bardzo ciekawe artykuły
i wiele się dowiedziałam z nich o herbacie. Np. że zielona herbata ma
znacznie mniej kofeiny od czarnej. Wie

8. Data: 2006-01-18 21:26:46

Od: "Ewa" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

sorrry :)
ucieło mi moją wiadomość

> [...]
> artykuły i wiele się dowiedziałam z nich o herbacie. Np. że zielona
> herbata ma znacznie mniej kofeiny od czarnej. Wie ......

Więc do diety wprowadzam zieloną herbatę i Roiboos, a ograniczam czarną.
A do tej pory piłam czarną herbatę w ilości ok 5 kubków dziennie. Tylko że
kubek jest duży, około 400 ml. :)

Pozdrawiam
Ewa

9. Data: 2006-01-18 21:38:37

Od: "Tomasz K." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> uzależniona od herbaty !!!!! Nie wyobrażam sobie dnia bez herbaty i piję
> jej dużo. Co robić ?

przede wszystkim nie popadac w paranoje, herbata w logicznych ilosciach jest
wrecz zdrowa bo bogata w antyoksydanty i nie ma wiekszych przeciwskazan do
podawania jej nawet malym dzieciom, a juz na pewno kobietom w ciazy (w
odroznieniu od kawy); zdrowsza jest parzona krocej (do 3 minut), od czarnej
lepsza jest na pewno zielona, jak nie zielona to bardzo smaczna i na pewno
zdrowa jest tez prawdziwa darjrelling (taka "czarno-zielona", po zaparzeniu
ledwo slomkowa, ma bardzo delikatny smak); mozesz pic wszystkie herbaty
owocowe ale ostroznie z ziolami, kobiety w ciazy powinny ich unikac (moze
poza rumiankiem, mieta i herbatkami przeznaczonymi specjalnie dla
dzieci/ciezarnych); jedynym logicznym przeciwskazaniem do picia herbaty jest
nadcisnienie... i koniecznie nadal pij duzo (nie koniecznie samej herbaty
naturalnie) poniewaz twoje nerki w tym okresie sa bardzo obciazone; jezeli
pijesz duzo herbaty zamiast ja ograniczac mozesz poprostu pic slabsza (ale
nie zaparzaj kilka razy tej samej, tylko zawsze swieza); a wszelkie
watpliwosci mozesz/powinnas wyjasnic z lekarzem prowadzacym ciaze

Tomasz

PS. z moich obserwacji organizm kobiety w ciazy wykazuje prawdziwa
"inteligencje" i rzeczy ktore moga Ci szkodzic nagle same przestana Ci
smakowac- wiele kobiet np. zupelnie nie toleruje kawy w ciazy chociaz
wczesniej nie wyobrazaly sobie bez niej zycia :-)

10. Data: 2006-01-18 21:42:15

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s wrote:
> Ostatnio pijam duze ilosci herbaty czerwonej Pu-Erh z lisciem ginkgo biloba
> Bio-Active Gingko. Ma ciekawy, delikatny smak, ktory mi odpowiada.

Z tego co kiedyś czytałam kobiety w ciąży i karmiace nie powinny pić
herbaty pu-ehr, gdyż obniża ona poziom żelaza.
A z tą kofeiną. Piłam w obu ciążach herbate w dużych ilościach i kawę od
czasu do czasu. Dzieci urodziły się zdrowe. Myślę, że nie ma co panikować.

Pozdrawiam
Bea

galaretka zamiast nalewki
Gdzie na sushi w Poznaniu?