czym dogrzac, co kupic?

1. Data: 2003-09-04 14:21:29

Temat: czym dogrzac, co kupic?
Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@s...qumak.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbliza sie zima a ja wole juz za wczasu (pamietajac o poprzedniej)
pomyslec na dodatkowym sposobem ogrzewania mieszkanka. Niestety do tej
pory wspomagalem sie tylko elektrycznymi grzejnikami, takimi z
zamierzchlych czasow i niewiele to dawalo, ale glownie z tego powodu, ze
mieszkanie jest niedogrzane w ogole. Ale ja na to niewiele poradze, bo
je wynajmuje.

Wiec zapytowuje, czy jest sens kupowac taki grzejnik na butle 11 kg, na
gaz? W Makro kosztuje to cos kolo 300 pln + butla pewnie z 80 pln.
Troche duzo, ale jak mnie przekonacie ze warto, to moze to lykne.
Tylko pytanie czy to sie oplaca w pozniejszym rozrachunku i
najwazniejsze: czy dobrze grzeje? Na ile starcza taka butla?

alternatywa to 'nowoczesne' grzejniki elektryczne, lub
olejowo-elektryczne, za duzo mniejsze pieniadze, ale za to pewnie bede
niezle bulil za prad (chyba tansze butle z gazem?) A moze sie myle?

Baaardzo prosze o jakies sugestie i porady.

Przy okazji pytanie: czy duzo daje 'odizolowanie' sciany za kaloryferami
aluminiowa folia? Moze sa jakies specjalne materialy do kupienia w tym celu?
Co jeszcze zrobic zeby bylo przynajmniej minimalnie cieplej w zimie?
Nie mam wplywu na grzanie kaloryferow (mieszkanie wynajmowane) i grzeja
sobie one 'tak sobie' a najgorze jest to ze cale cieplo 'gdzies' ucieka,
tzn blisko kaloryferow jest cieplo, na srodku pomieszczenia juz nie.
Nie bede ukrywal, ze waznym aspektem jest tez ekonomicznosc danego
rozwiazania....

dziekuje z gory za pomoc

--
Kamil Nowak 'Amil'
Krakuf

1. Data: 2003-09-04 17:49:01

Temat: Re: czym dogrzac, co kupic?
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" <k...@s...qumak.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Tylko pytanie czy to sie oplaca w pozniejszym rozrachunku i
> najwazniejsze: czy dobrze grzeje? Na ile starcza taka butla?

Na ile starcza butla - nie wiem, bo znam te piecyki z dość dorywczego
kontaktu. Ale grzeją pięknie, koszt jest mniejszy niz grzania
elektrycznego - to zalety. Wada i to dość poważna - zapaszek. Po prostu
smierdzą gazem. Różne modele z różna intensywnościa, ale smrodek jest
zawsze.

J.

1. Data: 2003-09-05 10:48:56

Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> elektrycznego - to zalety. Wada i to dość poważna - zapaszek. Po prostu
> smierdzą gazem. Różne modele z różna intensywnościa, ale smrodek jest

Smierdza ? Haaa. Po prowsu cuchna niesamowicie az glowa boli.

1. Data: 2003-09-05 11:03:21

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pablo napisał(a):

> Smierdza ? Haaa. Po prowsu cuchna niesamowicie az glowa boli.

No i produkują wilgoć na kilogramy.

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2003-09-07 22:24:14

Od: "Natalia" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Na ile starcza butla - nie wiem, bo znam te piecyki z dość dorywczego
> kontaktu. Ale grzeją pięknie, koszt jest mniejszy niz grzania

Wcale nie wychodzi tanio. Moi rodzice mieli takie, ojciec wiecznie jeździł
po butle, bo wystarczały na parę dni, więc nie tylko koszty, ale i kłopot
(bo te butle ciężkie są). Jeśli nie masz innego wyjścia - kup grzejnik
konwektorowy, nie są drogie, a bardzo szybko nagrzewają pokój. Tylko
oczywiście grzanie prądem drogo wychodzi.

Natalia

1. Data: 2003-09-08 09:16:18

Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@s...qumak.pl> szukaj wiadomości tego autora

Natalia wrote:

> [...]
> konwektorowy, nie są drogie, a bardzo szybko nagrzewają pokój. Tylko
> oczywiście grzanie prądem drogo wychodzi.

Zdecydowalem sie na cos elektrycznego, tylko teraz dylemat:
konwektorowy, czy olejowy? Jakie plusy jednego i drugiego? Ceny dosc
podobne, moce te same.

1. Data: 2003-09-09 09:49:23

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zdecydowalem sie na cos elektrycznego, tylko teraz dylemat:
> konwektorowy, czy olejowy? Jakie plusy jednego i drugiego? Ceny dosc
> podobne, moce te same.

Konwektorowy (tzn taki klasyczny) piorunem nagrzeje mieszkanie, za to jak go
wyłączysz, całość piorunem się wychłodzi. No i dochodzi hałas wentylatora,
ale ten można na ogół wyłączać po wstępnym dogrzaniu pomieszczenia. Olejak
będzie się rozgrzewał dłuuugooo, ale i potem daje bardziej stabilna
temperaturę, grzeje długo także i po wyłączeniu.

Jeśli z mieszkania często wychodzisz i zalezy ci na szybkim rozgrzaniu po
powrocie - wybrałbym to pierwsze. Natomiast jeśli w mieszkaniu na ogół ktoś
jest i ważne jest stabilne ciepło - to olejak.

J.

Stabilność wanny z panalem PCV i jakie uszczelnienie?
odliczenie od podatku
hartowane szybki do kuchni - gdzie?
{SPAM-KRAKÓW} - Nowa strona
piec co na węgiel a EU