piec co na węgiel a EU

1. Data: 2003-09-04 06:19:55

Temat: piec co na węgiel a EU
Od: "Rapi" <r...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Muszę w najbliższym czasie zainstalować c.o. w moim domu i zacząłem
rozglądać się za piecem. Znalezłem bardzo fajny, w pełni autoamtyczny piec
węglowy. Wszystko byłoby ok gdyby nie mój znajomy, który nastraszył mnie bym
się upewnił czy kiedy wejdziemy do unii to przypadkiem nie okaże się że taki
piec należy wymienić na cos bardziej "ekologicznego". Czy ktoś coś może wie
w tym temacie? Będę wdzięczny za każdą informację

Rapi

1. Data: 2003-09-04 09:30:21

Temat: Re: piec co na węgiel a EU
Od: "Janusz K" <a...@o...pl (zmien 7 na 6 - antyspam)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rapi" <r...@w...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
wie
> w tym temacie? Będę wdzięczny za każdą informację

Witam!
Wydaje mi sie to malo prawdopodobne (a szkoda....). Popatrz ile ludzi ma
tradycyjne (weglowe) ogrzewanie i to nie piece nowoczesne, tylko robione
dawno dawno temu. Nie wyobrazam sobie, ze ktokolwiek bedzie w stanie ich
zmusic do wymiany ogrzewania, nooo, chyba, ze:

- zaprzestanie sie dotacji wegla, wtedy gaz nie bedzie juz taki drogi :-)
- beda (podobno juz sa) korzystne kredyty na modernizacje ogrzewania-
warunkiem jest likwidacja pieca weglowego.

Jesli chodzi o piece, o ktorych piszesz, to z tego co wiem sa one
"ekologiczne" i spalaja wegiel na tyle czysto, ze nie powinno byc problemow
z ich stosowaniem, nawet, jesli wejda jakies przepisy odnosnie czystosci
spalin.

Pozdrawiam
Janusz

1. Data: 2003-09-04 14:06:48

Od: "arTii" <s...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

!UWAGA! adres e-mail w nagłówku jest antyspamowy
Właściwy adres e-mail znajdziesz w stopce!

W news:bj70a1$3gi$1@atlantis.news.tpi.pl, Janusz K nabazgrał(a):

> - zaprzestanie sie dotacji wegla, wtedy gaz nie bedzie juz taki drogi :-)
Przeca dotowany wungiel jest ino na export. No chyba że się mylę?
To co idzie na kraj to jest nie tylko że niedotowane, to jeszcze
pokrywa część węgla który idzie na export.
A że coraz więcej Polaków jest wygodnych i dbających o środowisko ;-)
to na węgiel jest coraz mniej chętnych więc bedzie (powinien być zgodnie
z prawem popytu i podaży) on coraz tańszy.

____________ artii(at)abc-service(dot)com(dot)pl -+- GG #14211
_ _ | . . ---+++ http://www.abc-service.com.pl +++---
(_\`| ' | | | ---+++ Przyłącz się do nas: http://www.rzeszow.net
Arkadiusz Płanica ---+++ Usenet: news://news.tpi.pl/free.pl.rzeszow

1. Data: 2003-09-04 14:58:56

Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz K" <a...@o...pl (zmien 7 na 6 - antyspam)> napisał w
wiadomości news:bj70a1$3gi$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> - beda (podobno juz sa) korzystne kredyty na modernizacje ogrzewania-
> warunkiem jest likwidacja pieca weglowego.

To jak kupuje wegiel po 400 zl/t to jest on dotowany ? Pewnie niedotowany
kosztuje z 1000 zl :)

1. Data: 2003-09-05 05:12:36

Od: "Marcin Kawula" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pablo <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> piec

> To jak kupuje wegiel po 400 zl/t to jest on dotowany ? Pewnie niedotowany

Węgiel ekogroszek do pieców ekologicznych kosztuje 210 zł/t+VAT (np.Kopalnia
Mysłowice)i jest tańszy od węgla normalnie sprzedawanego do pieców starego
typu.

1. Data: 2003-09-05 07:30:54

Temat: Re: piec co na w?giel a EU
Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Pablo <d...@p...onet.pl> wrote:
> To jak kupuje wegiel po 400 zl/t to jest on dotowany ? Pewnie niedotowany
> kosztuje z 1000 zl :)

http://www.giph.com.pl/bg/2003_07-08/bogactwo.html
+
http://www.sitg.pl/bilans4.htm
= 85 zl / tone samej tylko "straty netto" kopaln (jakos tam
okresowo umarzane lub przekladajace sie np. na nieplacenie ZUS, itp).
Do tego dochodzi jeszcze kilka innych form dotacji (jakies
fundusze restrukturyzacyjne, itp) - nie chce mi sie szukac
(informacje w .gov.pl sa bardzo przemyslnie poukrywane),
ale cos mi sie kojarzy ze bedzie tego wiecej niz drugie tyle.

W sumie pewnie bedzie ze 200 zl / tone "dotacji".

Ekogroszek teraz jest tani (z dowozem w workach bodajze 370 zl/tone),
ale zarowno czesciowe urynkowienie (na pelne, polegajace na poczatku
na otwarciu na tani import, raczej nie ma co liczyc w tym tysiacleciu)
ceny wegla jak i zabawy regulacyjne euorosocjalistow beda raczej
prowadzic do istotnego wzrostu cen.

Dlatego tez osobiscie zdecydowalem sie wydawac pieniadze raczej na
ocieplanie domu (np. wlasnie wymieniam okna) niz na klawy piec
na ekogroszek, mimo ze osobiscie strasznie mnie taka zabawka rajcuje
a przy dotychczasowym stanie "izolacyjnym" domu taki zakup zwrocilby
mi sie w ok. 3 sezony.

--
Jaroslaw Strzalkowski, Krakow

1. Data: 2003-09-09 06:32:38

Od: "Marcin Kawula" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

A tak przy okazji to pochwalę się, że ogrzewałem poprzedniej zimy dom
(jeszcze nie dopcieplony) 120 m2 parter - tyleż samo góra (ale nie była
ogrzewana, na stropie była rozwinięta wełna mineralna 15cm). Grzałem od
połowy września do początku maja, czyli 8 miesięcy. Ciepłą woda była z
wymiennika także z pieca CO i spaliłem 5 ton węgla ekologicznego. Przy
zeszłorocznych cenach razem z transportem kosztowało mnie to więc 1400 zł.
Jest to taniej o conajmniej połowę od gazu.

1. Data: 2003-09-09 06:35:45

Od: "Marcin Kawula" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
Temperatura wewnątrz domu była regulowana elektronicznie w granicach 20-22
stC i nigdy nie spadła poniżej. Wygoda jest oczywista: przy 150 kg zasobniku
obsługa była wykonywana 1 raz w tygodniu przez 20 minut.

1. Data: 2003-09-11 11:00:09

Od: bob budowniczy <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

pyatnie do p.kawula ile popiołu zostało z jednego sezonu grzewczego????

--
Archiwum grupy --- pl.rec.dom ---
Forum dyskusyjne: http://dom.idealny.pl

Kran - co się stało i co robić?
silikonowa kotarka
otwór wentylacyjny w suficie i problem ....
kuchenka (Mastercook) wylacza sie powyzej 200C :(
Wanna --> brodzik - kilka pytań