Re: piec co na w?giel a EU

From: j...@o...pl
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: piec co na w?giel a EU
Date: 5 Sep 2003 07:30:54 GMT

Pablo <d...@p...onet.pl> wrote:
> To jak kupuje wegiel po 400 zl/t to jest on dotowany ? Pewnie niedotowany
> kosztuje z 1000 zl :)

http://www.giph.com.pl/bg/2003_07-08/bogactwo.html
+
http://www.sitg.pl/bilans4.htm
= 85 zl / tone samej tylko "straty netto" kopaln (jakos tam
okresowo umarzane lub przekladajace sie np. na nieplacenie ZUS, itp).
Do tego dochodzi jeszcze kilka innych form dotacji (jakies
fundusze restrukturyzacyjne, itp) - nie chce mi sie szukac
(informacje w .gov.pl sa bardzo przemyslnie poukrywane),
ale cos mi sie kojarzy ze bedzie tego wiecej niz drugie tyle.

W sumie pewnie bedzie ze 200 zl / tone "dotacji".

Ekogroszek teraz jest tani (z dowozem w workach bodajze 370 zl/tone),
ale zarowno czesciowe urynkowienie (na pelne, polegajace na poczatku
na otwarciu na tani import, raczej nie ma co liczyc w tym tysiacleciu)
ceny wegla jak i zabawy regulacyjne euorosocjalistow beda raczej
prowadzic do istotnego wzrostu cen.

Dlatego tez osobiscie zdecydowalem sie wydawac pieniadze raczej na
ocieplanie domu (np. wlasnie wymieniam okna) niz na klawy piec
na ekogroszek, mimo ze osobiscie strasznie mnie taka zabawka rajcuje
a przy dotychczasowym stanie "izolacyjnym" domu taki zakup zwrocilby
mi sie w ok. 3 sezony.

--
Jaroslaw Strzalkowski, Krakow