czym wyczyścić bidon

1. Data: 2002-08-08 10:04:17

Temat: czym wyczyścić bidon
Od: "Viki" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam nadzieję, że to odpowiednia grupa, by zadać takie pytanie.
Bidon pozostał na rowerze z resztką niewypitego soku, środowisko
takie okazało się idealne dla rozwoju pleśni... :-(
Pomimo wielokrotnego mycia w ciepłej wodzie z detergentem przykry
zapach pleśni nie znika.
Czy ktoś zna sposób usunięcia tej woni?
PS. Jest z tworzywa sztucznego, więc medody "na gorąco" odpadają.
--
Viki

1. Data: 2002-08-08 10:54:38

Temat: Re: czym wyczyścić bidon
Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> --
> Viki
> Sprobuj wody z lyzka sody oczyszcoznej, soda znakomicie myje sztuczne
tworzywa Qd

1. Data: 2002-08-08 11:10:43

Od: "Viki" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> tworzywa Qd
Dzięki. Zaraz spróbuję!
Pozdrawiam,
Viki.

1. Data: 2002-08-08 11:53:30

Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> sztuczne
> Dzięki. Zaraz spróbuję!
> Pozdrawiam,
> Viki.

Mozesz jeszcze przed soda wyplukac octem ( zbiera zapachy), a w ogole daj znac,
czy pomoglo Qd

1. Data: 2002-08-08 12:33:00

Temat: Re: sposoby rozne -bidon
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zapach pleśni nie znika.
> Czy ktoś zna sposób usunięcia tej woni?
> PS. Jest z tworzywa sztucznego, więc medody "na gorąco" odpadają.

z grupy dysk. pl.rec.rowery:

..."Kupilem kilka dni temu bidon IsoStar, plucze go, wietrze a on ciagle
smierdzi i woda z niego po okolo pol godzinie smakuje dziwnie.
Co zrobic, zeby nowy bidon przestal smierdziec.
Jakie macie patenty na to, aby mozna go bylo szybko uzywac bez
narazania zdrowia i zycia?"
odp:
----------------------------------1
Wlasnie dzis "uzdatnialem" taki bidon. Nalej do niego cieplej (nie
goracej!) wody z dodatkiem sporej ilosci soli kuchennej; moze byc
nawet roztwor nasycony. Przeplucz troche, postaw na stole, znowu
poruszaj i tak kilka razy. Niech ta solanka troche w nim postoi a
potem wyplucz czysta woda i gotowe. Bedziesz zdziwiony, jak to dobrze
dziala. Co jakis czas zabieg trzeba powtarzac, bo jak jakis plastik
smierdzi na poczatku, to tak latwo mu ta wlasciwosc nie wywietrzeje
-------------------------------------2

Najlepsza procedura uzdatniania plastikow to:
- kilkakrotne plukanie goraca woda
- plukanie solanka (chemik ze mnie potrosze a nie do konca rozumiem
jak to dziala, ale dziala!)
- na koniec plukanie ZIMNA woda - i zapach plastiku powinien zniknac.
-------------------------------3
Kupilem zwykly bidon za 9zl.
Bidon dowolny. Wystarczy zapach (przyznam niemiły)
zneutralizować kwaskiem cytrynowym (przepłukać jego
roztworem bidon - tylko nie pytajcie w jakim stężeniu)
lub jeszcze lepiej wrzucić do wody w bidonie dwa cienkie
plasterki cytryny. Pomaga :)
--------------------4
Sparzylem go wrzatkiem (zajezdzal plastykiem) i przestal smierdziec.
Uzywam go jakies 2 tygodnie, zawsze woze h2o mineralna i po jezdzie myje
go w _goracej_ wodzie. Za pare dni znow go przemyje wrzatkiem. Poprzedni
bidon wytrzymal uzytkowanie az do oberwania kawalka plastyku, ktory
trzymal wieczko :))
----------------------5
Ja mam dwa bidony Treka i shimano obydwa smierdzialy jak skunks. Zapachu
pozbylam sie w ciagu 5 dni. Bidony staly na blacie kuchennym otwarte i
calkiem wypelnione zimna woda. Codziennie rano zmienialam wode, po tej
operacji zapach znikl
------------------------6
jest tego wiecej sprawdz przez google wrzucajac haslo bidon

napisz ktory sposob jest skuteczny

Jola L-L

1. Data: 2002-08-08 20:16:00

Od: "Viki" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L <j...@i...pl> wystukał(a) :

:: z grupy dysk. pl.rec.rowery:
[...]

OK. Na razie testuje sposób podany w poście wyżej, znaczy sodę
oczyszczoną i widzę pewną poprawę choć zapach jeszcze nie
zniknął... a soda mi się akurat w domu skończyła.
Jak nie pomoże, to na pewno skorzystam również z powyższych rad!
:-)

:: Sparzylem go wrzatkiem (zajezdzal plastykiem) i przestal
smierdziec.

To chyba pomoże szybko pozbyć się bidonu, mój nie wygląda na taki
co miałby wytrzymać parzenie wrzątkiem...

(...)
Cały szkopuł w tym, że wszystkie sposoby dotyczą usuwania zapachu
jaki wydziela nowy nieużytkowany jeszcze bidon, zapachu tworzywa,
a ja nie z tym mam problem, bo mój bidon nowy nie jest... lecz
niewłaściwie traktowany.
Mam jednak nadzieję, że sposoby powyższe pozwalają również pozbyć
się zapachu pleśni!

:: jest tego więcej sprawdz przez google wrzucajac haslo bidon

No tak, takie to proste a jednocześnie jakie trudne... Wpisywałam
"czyszczenie bidonu" itp.; nie muszę mówić jakie wyniki uzyskałam
i o metodach czyszczenia czego zdążyłam się dowiedzieć...
::
:: napisz ktory sposob jest skuteczny

OK. Jutro testuję dalej sodę oczyszczoną, ale na noc chyba
plasterek cytryny nie zaszkodzi! :-)
Dzięki za wszystkie wskazówki,
Viki

Śliwki