Śliwki

1. Data: 2002-08-08 09:55:40

Temat: Śliwki
Od: "Joanna" <j...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam dużo śliwek - 2 wiadra, chciałabym zrobić trochę przetworów, ale
oprócz śliwek marynowanych i kompotów niewiele mogę znaleźć.
Pomocy !!!

--
Joanna
J...@e...pl

1. Data: 2002-08-08 10:39:31

Temat: Re: Śliwki
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna <j...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aiteuf$q3i$...@n...tpi.pl...
> Dostałam dużo śliwek - 2 wiadra, chciałabym zrobić trochę przetworów, ale
> oprócz śliwek marynowanych i kompotów niewiele mogę znaleźć.
> Pomocy !!!

dwa wiadra to jeszcze do przerobienia, ja uwielbiam zarówno przetwory, jak i
inne zjadliwe rzeczy na od razu ze śliwek:
1. dżem z cukrem i żelfixem - pycha, robisz według przepisu na żelfiksie, np
dr oetkera
2. marmolada ze śliwek duszona na makabrycznie wolnym ogniu aż zrobi się
gęsta - pycha
3. ciasto babkowe ze śliwkami - pycha
4. ciasto drożdżowe ze śliwkami - pycha
5. knedle w cieście zwykłym, ziemniaczanym i serowym - pycha :)
6. kompot śliwkowo-jabłkowy z odrobiną goździkó - też pycha

wkn

1. Data: 2002-08-08 10:43:27

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna napisala:

> Dostałam dużo śliwek - 2 wiadra, chciałabym zrobić trochę przetworów, ale
> oprócz śliwek marynowanych i kompotów niewiele mogę znaleźć.
> Pomocy !!!

Śliwki w musie jabłkowym Lilli. Od zeszłego roku głosze ich chwałę :-)
No i oczywiście powidła.

Krycha

1. Data: 2002-08-08 10:57:19

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisała:
> Śliwki w musie jabłkowym Lilli. Od zeszłego roku głosze ich chwałę :-)

Kurcze, moj przepis, a ja nawet nie bede miala okazji go wyprobowac,
bo w tym roku mam zupelny nieurodzaj sliwek wegierek :-(
A jak juz sa w ilosciach sladowych, to w wiekszosci robaczywe.
Chyba przyjdzie mi kupowac sliwki, o ile cena bedzie przyzwoita...

A jak ze sliwkami u Ciebie, Krysiu? Wystarczy ich na przetwory?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-08-08 11:01:26

Od: "Joanna" <j...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

A przepis ?
Proszę :))

Marzy mi się jeszcze chutney śliwkowy - ale znalazłam tylko taki z suszonych
śliwek...

--
Joanna
J...@e...pl

1. Data: 2002-08-08 11:24:05

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilla napisala:

> A jak ze sliwkami u Ciebie, Krysiu? Wystarczy ich na przetwory?

Się okaże - śliwki na razie na drzewach, a ja po "swoim" chodzę bez
okularów :-) Troche robaczywych na pewno będzie - nie pryskam.
Najwyżej nie zrobię powideł, a te w jabłkach obowiązkowo - antonówka
owocuje co drugi rok i muszę wykorzystać.

Krycha

1. Data: 2002-08-08 11:46:39

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 8 Aug 2002 13:01:26 +0200, "Joanna" <j...@e...pl>
wrote:

>A przepis ?
>Proszę :))
>
>Marzy mi się jeszcze chutney śliwkowy - ale znalazłam tylko taki z suszonych
>śliwek...

a co Ci szkodzi zrobic ze swiezych??? Tylko odparowywac bedziesz
dluzej. No i smak moze byc mniej sliwkowy, wiec wiecej sliwek niz
regulamin przewiduje i juz

Krysia
K.T. - starannie opakowana

kisiel z żurawin - proporcje?