dawnakuchnia-wielkanoc

1. Data: 2002-03-16 17:37:25

Temat: Re: dawnakuchnia-wielkanoc
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pokarana za ciekawskosc melduje calkowita klape, ktora wyglada jak
> gumowa pizza. No coz, tak to jest jak sie skusi na niesprawdzone
> przepisy.
> MB

Magdaleno, ale tylko tak powstaja sprawdone i rewelacyjne perelki naszego
archiwum :o) Wlasnie testuje parowki z jablkami w piwie ze strony Grzegorza
Ostrowskiego ;o) Mam nadzieje, ze zamelduje kolejny smakowity przepis ;o)

Juz od kilku dni sprawdzajaca rozne przepisy
Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
FAQ : http://bozena.samorzad.pw.edu.pl/faq/index.html
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2002-03-16 20:27:41

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"Bożena" wrote:

> archiwum :o) Wlasnie testuje parowki z jablkami w piwie ze strony Grzegorza
> Ostrowskiego ;o) Mam nadzieje, ze zamelduje kolejny smakowity przepis ;o)

Wlasnie robie chleb na piwie, bo wichura za oknem, do sklepu mi sie nie chce
isc po chleb.

Te parowki z jablkami przypomnialy mi jablka duszone z drobno posiekanym
boczkiem - jako dodatek do mies rewelacyjne.

MB

1. Data: 2002-03-16 20:52:32

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wlasnie robie chleb na piwie, bo wichura za oknem, do sklepu mi sie nie
chce
> isc po chleb.

Na piwie? A jak to? Nigdy nie probowalam takiego chleba. Czy smakuje jakos
inaczej?

> Te parowki z jablkami przypomnialy mi jablka duszone z drobno posiekanym
> boczkiem - jako dodatek do mies rewelacyjne.
>
> MB

Melduje, ze parowki wyszly bardzo interesujace w smaku - juz ich nie ma. Co
prawda nie mialam kwasnych jablek, wiec poszlo takie srednio slodkie, ale i
tak wszystko wyszlo ok.

Jak robisz ten boczek z jablkami?

1. Data: 2002-03-16 22:02:43

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Bozena wrote:

> Jak robisz ten boczek z jablkami?

Boczek kroje w drobne paski wielkosci pol malego palca i lekko podsmazam w
rondelku, gdy wypuszcza tluszcz, dodaje obrane ...
Poczekaj, piec mi piszczy...
Ach, jaki piekny chleb mi wyszedl, az mu zdjecie zrobilam. Studzi sie na
balkonie.

....no wiec dodaje obrane, wydrazone i pokrojone w osemki (lub w 16 w
zaleznosci od wielkosci) kwasne jablka i lekko podsmazam na srednim ogniu,
zeby im brzegi zmiekly. Nastepnie podlewam mala iloscia wody, i dusze pod
przykryciem, az jablka miekkie, ale nie rozlatujace sie (konsystencji luznego
dzemu z duzymi kawalkami jablek) Podaje cieple w malych miseczkach, dobre do
kotletow schabowych z kapusta kiszona lub do pieczonej szynki. Takie obiady to
ja teraz robie raz na rok, w zimie, potem jemy ryz przez tydzien:)))
MB

1. Data: 2002-03-16 22:17:53

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
obiady to
> ja teraz robie raz na rok, w zimie, potem jemy ryz przez tydzien:)))

Napewno wyprobuje :o)
Dzisiejsze parowki byly podobne. Byla tam jeszcze cebula w duzych kawalkach
i podlane byly nie woda, a rosolkiem i piwem z duza iloscia majeranku i
odrobina chili.

Czy ten chleb z piwem to jakos inaczej smakuje? Jestem strasznie ciekawa

Ciekwska

1. Data: 2002-03-16 22:43:09

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Bozena wrote:

> Czy ten chleb z piwem to jakos inaczej smakuje? Jestem strasznie ciekawa

OK, ide odkroic kawalek, i opisze wrazenia....
...Nie wyczuwa sie smaku piwa osobno, ale jest to drozdzowo smakujacy chleb, ma
taki "domowy smak", jest dosc slodki, chrupka skorka i dosc mokry, nie kruszacy
sie srodek, ale bardzo smaczny. Na przyklad dobry bylby do zupy cebulowej, albo
do zurku, albo do fasoli, albo do wymazywania sosu ...mniam, juz 3 kawalki
zjadlam z maslem. Z miodem tez bylby dobry, ale trzeba go zjesc tego samego
dnia.
Chleb na piwie, 16 marca 2002
150 ml ciemnego piwa
2 paczki suchych drozdzy - 14 gr
maka pszenna
2 lyzki oliwy extra virgin
1 lyzeczka soli
1 lyzeczka kminku
Drozdze wysypac na cieple piwo, dodac pol szklanki maki, wymieszac i odstawic
na 10 minut. Jesli spuchniete, dodac oliwe, sol, kminek i tyle maki, ile
wejdzie, wyrabiajac na miekkie, elastyczne, nie klejace sie ciasto. Odstawic do
urosniecia pod przykryciem, gdy podwojone, wygniesc powietrze, i znow zostawic
do urosniecia. Delikatnie wyjac z miski i uformowac podluzny bochenek
podwijajac brzegi ciasta pod spod. Wysmarowac caly bochenek obficie maka i
umiescic na blasze wysmarowanej oliwa. Naciac trzy skosne naciecia 1 cm
glebokosci i odstawic do wyrosniecia na poltorej godziny w cieplym miejscu.
Rozgrzac piec do 260C/500F, wsunac chleb do pieca, wrzucic na dno pieca kilka
kostek lodu i zamknac. Po 20 minutach popukac, jesli brzmi glucho, sprawdzic
chleb patyczkiem, odstawic na kratki do wystygniecia. Nadmiar maki zetrzec
sciereczka. Mozna jesc cieply.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-03-16 23:41:55

Od: Art[Gruby]@icbleu.org (Art Plazewski.) szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <m...@w...net> wrote:

>Chleb na piwie, 16 marca 2002
>150 ml ciemnego piwa
ciach
>Magdalena Bassett

Jakie piwo?

Art(Gruby).
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-03-17 00:34:26

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"Art Plazewski." wrote:

> Jakie piwo?

Firestone Double Barrel
MB

1. Data: 2002-03-17 00:50:50

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do zurku, albo do fasoli, albo do wymazywania sosu ...mniam, juz 3 kawalki
> zjadlam z maslem. Z miodem tez bylby dobry, ale trzeba go zjesc tego

chyba juz wiem, co wyprobuje, gdy tylko dojade do domu ;o))) Dzieki za
dokladny opis. A fotke gdzie mozna obejrzec?

1. Data: 2002-03-18 08:46:08

Temat: ciasto na pierogi ( bylo dawan kuchnia)
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja robie takie ciasto z maki i
> smietany do pieczonych pierogow, ale tam jest ono walkowane cienko i
> listkuje sie jak najlepsze francuskie.
> Ciekawosc mnie zzera.
> MB

A mnie zżera ciekawosc co do tego ciasta na pierogi. Czy moge prosic o
szczegoly? Qd

sushi - składniki
przepraszam!!!
priony i wąglik w sprzęcie komputerowym i elektronicznym
Flaczki??
Biała kiełbasa