Data: 2005-06-01 22:30:17
Temat: diagnoza
Od: "LASER" <l...@b...aster.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Witam!
Mam na uczelni przedmiot związany z kompensacją i korekcją różnych zaburzeń.
Dostałam zadanie zdiagnozowania dziecka na podstawie próbki pisma,rysunku i
krótkiego komentarza. Dziecko to (II klasa SP) ma:
- lateralizację nieustaloną w obrębie rąk i dominujące oko prawe,
- jest nadpobudliwe psychoruchowo (najsilniej zaznaczone w sferze poznawczej
i formie niepokoju ruchowego w formie zawężonej,
- ma obniżoną sprawność zapamiętywania wzrokowego (ale jak zauważyłam -
nieznaczną),
moje dodatkowe spostrzeżenia to:
- zaburzenie analizatora słuchowego (błedy z zmiękczeniach, głoskach
szumiących, opuszczanie liter)
- zaburzenie analizatora kinestetyczno-ruchowego (rysunek narysowany słabą,
mało widoczną linią)
1. Mam wątpliwości czy takie błędy jak rozmieszczenie pisanego tekstu po
prawej stronie kartki, napis na rysunku żle rozmieszczony (w płaszczyźnie
góra-dół) to wynik zaburzeń analizatora kinestet-ruch czy lateralizacji?
2. Jak manifestuje się lateralizacja nieustalona w obrębie rąk a z
dominującym prawym okiem?
3. Rysunek jest trochę rozmazany, "odbity" czy myślę dobrze, że przyczyna
leży w lateralizacji? Czy może kin-ruch?
4. Czy z dominującym prawym okiem ktoś mógł chcieć na siłę ustalić dziecku
lateralizację na którąś ze stron i przez to dziecko jest nadpobudliwe?
5. Postaci na rysunku "wiszą w powietrzu" (kinest-ruch, lateralizacja czy to
zapamiętywanie wzrokowe?)
Do tego mam wymyślić ćwiczenia korekcyjne i kompensujące. Ale jeśli dokonam
prawidłowej analizy zaburzeń to spokojnie je wymyślę.
Będę bardzo wdzięczna za fachową pomoc.
Z góry dziękuję. Pozdrawiam
|