długość snu

1. Data: 2002-03-06 17:04:20

Temat: długość snu
Od: "Radek" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozdrawiam grupowiczów,

mam pytanie, a właściwie małą prośbę...

Czy ktoś z grupowiczów może ma jakieś linki do stron związanych z badaniami
dotyczącymi długości snu?
Snu człowieka, oczywiście.
Sam szukałem, ale jako, że z medycyną mam niewiele doczynienia to się
(standardowymi metodami) nie doszukałem ;).
Chodzi mi o optymalną długość snu, wpływ ograniczania długości snu i jej
wydłużania na organizm ludzki.
No i o ewentualne implikacje praktyczne-czy można skrócić sen, lub go
wydłużyć bez "efektów ubocznych".

Nie wiem czy nie zakręciłem zbytno posta, ale byłbym wdzięczny za wszelkie
informacje.

Pozdrawiam
Radek

2. Data: 2002-03-06 19:06:37

Temat: Re: długość snu
Od: Pawel Boguszewski <p...@1...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Radek wrote:

> Chodzi mi o optymalną długość snu, wpływ ograniczania długości snu i jej
> wydłużania na organizm ludzki.
> No i o ewentualne implikacje praktyczne-czy można skrócić sen, lub go
> wydłużyć bez "efektów ubocznych".

O ile mi wiadomo to jest to bardzo indywidualna sprawa. Minimum do
prawidlowego funkcjonowania na dluzsza mete to chyna 5-6 godzin, ale sa
tacy co spia 4 i jest OK.

--
Pozdrowionka
__

3. Data: 2002-03-06 19:56:47

Od: "Jurek" <J...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno czytałem bardzo ciekawą książkę "Lights out", niestety nie pamiętam
autora (nie tłumaczona na j.polski), w której autor przytacza wiele
naukowych badań, które dowodzą, że niezbędna dla zdrowia iloś`c snu zależy
od pory roku, a konkretnie od długości dnia (światło naturalne) i nocy.
Najlepiej dla naszego zdrowia jest, gdy jak najmniej czasu spędzamy w stanie
czuwania przy sztucznym świetle. Wynika z tego, że najzdrowsza ilość snu
przy naszym położeniu geograficznej zimą to ok. 10 godz., podczas gdy latem
optymalma ilośc snu to 6-7 godz. Autor przytacza również wyniki badań, które
wskazują, że brak snu w tym czasie, gdy za oknem jest ciemno jest przyczyną
wielu bardzo konkretnych chorób, zwłaszcza tzw. chorób cywilizacyjnych, w
tym również raka. Rozumowanie, przytoczone dowody i dokumentacja bardzo
przekonujące.
Ot, podzielilem się jedynie wrazeniami z lektury.
Pozdrawiam, JUREK

4. Data: 2002-03-06 21:44:43

Od: "piterek" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi mi o optymalną długość snu, wpływ ograniczania długości snu i jej
> wydłużania na organizm ludzki.
> No i o ewentualne implikacje praktyczne-czy można skrócić sen, lub go
> wydłużyć bez "efektów ubocznych".

Optymalna dlugosc snu zalezy od wielu czynnikow, przede wszystkim wieku,
plci, wykonywanej pracy fizycznej oraz pory roku; przyrownywanie sie wiec do
sredniej wynoszacej 7-8 godzin nie ma najmniejszego sensu.
Czy mozna skrocic sen? - Zapytaj studenta medycyny ;) Nie tylko mozna... ale
nawet trzeba! ;)
Poza ogolnie znanymi "komplikacjami" zwiazanymi ze zbyt krotkim snem,
przytocze tutaj kilka: stresogennosc, zaburzenie u dzieci i mlodziezy
procesow wzrostowych, zaburzenie rytmow biologicznych, zwiekszone ryzyko
zapadalnosci na choroby zakazne oraz raka, choroby ukladu krazenia itd.
Jednym slowem - spac!

Milych snow.
Piotrek

5. Data: 2002-03-07 03:47:01

Od: "Beta" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja sypiam ok.5-6 godzin, budzę się dobrowolnie ok.4 rano i jestem pełna
energii przez cały dzień (ten post piszę o 4.45). I mam tak od zawsze.Typowy
skowronek, a wokół mnie same sowy...:)
Pozdrawiam

Beata

6. Data: 2002-03-07 17:29:52

Od: "Wydawnictwo Moli" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wydłużyć bez "efektów ubocznych".
>
> Nie wiem czy nie zakręciłem zbytno posta, ale byłbym wdzięczny za wszelkie

Więcej śpisz mniej grzeszysz.

przepuklina rozworu przełykowego
Specjalizacje?
Szkla kontaktowe?
Brachyterapia i opuchlizna, pyt. do neurochirurga
kaszle kaszle - leki i 3 lekarzy nie pomogly