do Dominika Jana Domina

1. Data: 2005-09-27 05:20:03

Temat: do Dominika Jana Domina
Od: "w.staniszewska" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właściwie tylko Ty napisaleś, że pasteryzujesz w piekarniku. Czy możesz
powiedzieć jak długo trzymasz, czy może być termoobieg?
Z góry dziękuję i pozdrawiam. W.S.

2. Data: 2005-09-27 09:48:19

Temat: Re: do Dominika Jana Domina
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "w.staniszewska" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> Właściwie tylko Ty napisaleś, że pasteryzujesz w piekarniku. Czy możesz
> powiedzieć jak długo trzymasz, czy może być termoobieg?

A co to jest termoobieg?

Włączam piekarnik ze słoikami, i odliczam czas podany w przepisie, albo
trochę dłużej. Ustawiam temperaturę na 105 - 120 C
(w zależności od humoru).

Leczo stało 3 x pół godziny, a dżem mniej.

Dopiero zaczynam się tym bawić, nie jestem gospodarzem z wieloletnim
doświadczeniem i siwą brodą.

Pozdrawiam

Dominikm Jan Domin

3. Data: 2005-09-27 21:23:12

Od: "w.staniszewska" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Pozdrawiam
>
> Dominikm Jan Domin
>Termoobieg-na tylnej ściance piekarnika jest wiatraczek, który gania
A te trzy i pół godziny, to strasznie długo, ale wygodne to jest na pewno.
Dzięki za radę. W.S.

4. Data: 2005-09-28 10:37:50

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:dhb4hs$8hj$1@news.onet.pl...

Wiatraczek? Tak, mam taki, i zazwyczaj z niego korzystam.

> A te trzy i pół godziny, to strasznie długo, ale wygodne to jest na pewno.

Trzy razy pół godziny - tj. ól godziny, 24 h przerwy, pół godziny, 24 h
przerwy, pół godziny.

Klasyczne pasteryzowanie z uwzgloednieniem wybicia bakterii
przetrwalnikowych.

Pozdrawiam

Dominik Jan Domin

5. Data: 2005-09-30 07:22:53

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "w.staniszewska" <w...@i...pl> napisał w
wiadomości news:dhcd70$18r$1@atlantis.news.tpi.pl...
> A te trzy i pół godziny, to strasznie długo, ale wygodne to jest na
> pewno. Dzięki za radę. W.S.

To nie jest trzy i pół godziny tylko 3 x pół godziny :)
Cały proces TYNDALIZACJĄ się zwie i polega na trzykrotnej pasteryzacji
z przerwami 12 lub 24 godzinnymi, w czasie których produkt
przechowywany jest w temp. 20-25 stopni.

Ania
--
~*~*~* Moje dziecki: http://tinyurl.com/bdgxw *~*~*~
*~* Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *~*

Re: Forma do tarty
Re: Polski koszyk
kruche spody do babeczek - czym nadziać?
krem brule
Krem Brule - ja go sie robi