dostałem 5 kg śledzi solonych i ...

1. Data: 2007-11-06 12:16:11

Temat: dostałem 5 kg śledzi solonych i ...
Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co można smacznego zrobić, może jakieś danie obiadowe,
jeżeli chodzi o sałatki, w oleju itp to znam parę przepisów.
Jędrek

2. Data: 2007-11-06 19:03:32

Temat: Re: dostałem 5 kg śledzi solonych i ...
Od: "2SHEDS" <a...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Co można smacznego zrobić, może jakieś danie obiadowe,
> jeżeli chodzi o sałatki, w oleju itp to znam parę przepisów.
> Jędrek

5 kilo? polowe dalbym fokom :)

3. Data: 2007-11-06 19:11:15

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie 2SHEDS napisał(a):

> 5 kilo? polowe dalbym fokom :)

Solone? Sadysta!

Pozdrawiam.
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
http://foto.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

4. Data: 2007-11-06 19:18:16

Od: "2SHEDS" <a...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "panta_rei" <j...@c...znajdzie> napisał w wiadomości

> Solone? Sadysta!

no przeciez wody maja cala mase

5. Data: 2007-11-06 19:21:35

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

> no przeciez wody maja cala mase

I będą czekać aż się śledzie wymoczą ;)

A przy okazji śledzi... mój teść robi coś co nazywa bryndzą
śledź, twaróg, cebula przepuszczone przez maszynkę do mięsa, podzielone
na pół, do połowy dodana papryka, takie smarowidło dwukolorowe. Dobre ;)

Pozdrawiam.

6. Data: 2007-11-06 19:32:51

Od: "2SHEDS" <a...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I będą czekać aż się śledzie wymoczą ;)

foki maja mnostwo czasu

> A przy okazji śledzi... mój teść robi coś co nazywa bryndzą
> śledź, twaróg, cebula przepuszczone przez maszynkę do mięsa, podzielone
> na pół, do połowy dodana papryka, takie smarowidło dwukolorowe. Dobre ;)

Dobre
trzeba bedzie sprobowac

7. Data: 2007-11-06 19:40:52

Od: "Tess" <c...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

panta_rei wrote:
> A przy okazji śledzi... mój teść robi coś co nazywa bryndzą
> śledź, twaróg, cebula przepuszczone przez maszynkę do mięsa,
> podzielone na pół, do połowy dodana papryka, takie smarowidło
> dwukolorowe. Dobre ;)

Nawet najlepszy smak nie zrekompensuje mi późniejszych zmagań
neutralizowania zapachu "śledzika" z maszynki. Brrr ;)

--
Tess

8. Data: 2007-11-06 20:06:09

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej pisze:
> Co można smacznego zrobić, może jakieś danie obiadowe,
> jeżeli chodzi o sałatki, w oleju itp to znam parę przepisów.

Wg Wincenty Zawadzkiej (Kucharka Litewska):
-śledzie smażone z sosem grzybowym, postne,
-kotlety ze śledzia,
-farsz śledziowy zapiekany na śniadanie, z cielęciną,
-śledź zapiekany inaczej,
-grzanki śledziowe na zimno na śniadanie,
-masło śledziowe postne,

jeśli zależy Ci na czymś z tego, to może jutro pracowicie wklepię.
--
BBjk

9. Data: 2007-11-07 07:43:50

Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> -grzanki śledziowe na zimno na śniadanie,
> -masło śledziowe postne,
>
> jeśli zależy Ci na czymś z tego, to może jutro pracowicie wklepię.

proszę o
-śledzie smażone z sosem grzybowym, postne,
-kotlety ze śledzia,
-śledź zapiekany inaczej,
-grzanki śledziowe na zimno na śniadanie

i bardzo dziękuję

10. Data: 2007-11-07 08:24:52

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej pisze:

> -śledzie smażone z sosem grzybowym, postne,

5-6 śledzi, 1 cebula,, 1/2 bułki francuskiej, 2 łyżki mąki, 1/2 szklanki
oliwy. Do tego sos rumiany z cytryną.

Wymoczone śledzie ociągnąć ze skóry, wyjąć ości i usiekać drobno z
dodaniem trochę cebuli i mleczka od tegoż śledzia. Wymoczyć bułkę w
wodzie, wycisnąć, wyrobić to wszystko razem ze śledziem na jedną masę,
ułożyć na ościach śledziowych, nadając kształt śledzia, osypać mąką i
smażyć ostrożnie na oliwie lub upiec na oliwie w piecu.
Sos do nich zrobić rumiany z cytryną lub na rosole burakowym z grzybami,
podmacerowany mąką i oliwą.
W dzień maślny włozyc można do farszu kawałek surowego masła i bułkę
wymoczoną w mleku oraz wbić parę jaj dla utrzymania masy. Smażyć na
maśle i sos masłem zarobić.
(Wincenta Zawadzka, Kucharka Litweska)

> -kotlety ze śledzia,
> -śledź zapiekany inaczej,
> -grzanki śledziowe na zimno na śniadanie

Reszta w miarę wolnego czasu, trochę później.
--
BBjk

ZACHWYCONYM !!!
zupa z makaronem