Re: dostałem 5 kg śledzi solonych i ...

From: BBjk <b...@q...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: dostałem 5 kg śledzi solonych i ...
Date: Wed, 07 Nov 2007 09:24:52 +0100

Andrzej pisze:

> -śledzie smażone z sosem grzybowym, postne,

5-6 śledzi, 1 cebula,, 1/2 bułki francuskiej, 2 łyżki mąki, 1/2 szklanki
oliwy. Do tego sos rumiany z cytryną.

Wymoczone śledzie ociągnąć ze skóry, wyjąć ości i usiekać drobno z
dodaniem trochę cebuli i mleczka od tegoż śledzia. Wymoczyć bułkę w
wodzie, wycisnąć, wyrobić to wszystko razem ze śledziem na jedną masę,
ułożyć na ościach śledziowych, nadając kształt śledzia, osypać mąką i
smażyć ostrożnie na oliwie lub upiec na oliwie w piecu.
Sos do nich zrobić rumiany z cytryną lub na rosole burakowym z grzybami,
podmacerowany mąką i oliwą.
W dzień maślny włozyc można do farszu kawałek surowego masła i bułkę
wymoczoną w mleku oraz wbić parę jaj dla utrzymania masy. Smażyć na
maśle i sos masłem zarobić.
(Wincenta Zawadzka, Kucharka Litweska)

> -kotlety ze śledzia,
> -śledź zapiekany inaczej,
> -grzanki śledziowe na zimno na śniadanie

Reszta w miarę wolnego czasu, trochę później.
--
BBjk