doświadczona pani dziekan

11. Data: 2008-04-22 08:49:46

Temat: Re: doświadczona pani dziekan
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Apr 2008 10:19:09 +0200, Duch napisał(a):

> Dawno juz nie przeczytalem tak dobrego tekstu, powaznie.
>
> Przed takim "wiecej i lepiej" mozna sie bronic -
> po prostu nie gonic za nowinkami, wrecz wysmiewac je
> bo sa najczesciej tandetne.
> Za to kontemplowac swoje wlasne szczescie.

Dawno już nie przeczytałam tak dobrego tekstu, poważnie.
:-)

--
XL wiosenna :-)

Mój serwer to news.gazeta.pl (bez przekierowań przez inne), email
i...@g...pl., podany także w nagłówku.

12. Data: 2008-04-22 10:57:14

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL napisala:
>A jak to jest "po bożemu"?

Odpowiadam:
Bez grzechu, i do syta.

13. Data: 2008-04-22 10:58:57

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Kwi, 12:57, J-23 <k...@g...pl> wrote:

> Odpowiadam:
> Bez grzechu, i do syta.

zapomnialem dodac - agnostyk, w zasadzie niekatolik, z wyboru buddysta
niepraktykujacy

14. Data: 2008-04-22 14:41:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Apr 2008 03:57:14 -0700 (PDT), J-23 napisał(a):

> Odpowiadam:
> Bez grzechu, i do syta.

A bez grzechu to jak to jest wg Ciebie?
:-) //Michał, przejęłam Twoją metodę drążenia tematu!

15. Data: 2008-04-22 14:58:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Apr 2008 03:58:57 -0700 (PDT), J-23 napisał(a):

> zapomnialem dodac - agnostyk, w zasadzie niekatolik, z wyboru buddysta
> niepraktykujacy

To ma jakieś znaczenie? Nie wiem, pomaga osiągnąć sytość czy
bezgrzeszność? - pewno to drugie jest dla Ciebie łatwiejsze, z uwagi na
brak pojęcia boga i grzechu w religii, którą sobie wybrałeś, choć jej nie
praktykujesz. Jakieś nieuchwytne to jest dla mnie, no bo hmmm... wyznawać
religię będąc z boku to tak, jak kochać się przez szybę, więc gdzie ta
sytość? //czego by ona nie miała dotyczyć...
;-PPP

16. Data: 2008-04-22 20:09:57

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Kwi, 16:41, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> --
> XL wiosenna :-)
>
> Mój serwer to news.gazeta.pl (bez przekierowań przez inne), email

Zjawisko wystepuje w szczegolnym przypadku kiedy gwalcona zakonnica
wznosi modly dziekczynne do Boga: dzieki Ci Panie, ze jest bez
grzechu, i do syta.

J-itede

17. Data: 2008-04-22 20:24:12

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Kwi, 16:58, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> religię będąc z boku to tak, jak kochać się przez szybę, więc gdzie ta
> sytość? //czego by ona nie miała dotyczyć...

A co mnie obchodzi Twoj deklaratywny katolicyzm. Na cholere zaznaczasz
ze jestes katoliczka? To ja w takiej sytuacji jestem wyznawca
animizmu. Ludzkosc wymyslila sobie jakiegos boga, i kreci sie ten
interes pare tysiecy lat. Ora et labora, a klechom rosnie sadlo, i
strasza maluczkich jakimis glupotami, jak pojecie grzechu, albo
zbawienie, albo jakas laska panska. Nie doznalem w swoim dlugim zyciu
zadnego z tych zjawisk, i jestem przekonany ze tak juz pozostanie.

J-itede

18. Data: 2008-04-22 20:35:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Apr 2008 13:09:57 -0700 (PDT), J-23 napisał(a):

> Zjawisko wystepuje w szczegolnym przypadku kiedy gwalcona zakonnica
> wznosi modly dziekczynne do Boga: dzieki Ci Panie, ze jest bez
> grzechu, i do syta.
>
> J-itede

Rozumiem, że to miał być dowcip na temat gwałtu na zakonnicach.
Gdybys znał nieco wydarzeń tego typu z historii, nie wydałby Ci się
śmieszny.

Obłuda w wierze jest grzechem, więc ten (płytki skądinąd) dowcip pozostaje
tylko dowcipem i to nie dla wszystkich.

A gwałt jest gwałtem dopóty, dopóki jest wbrew woli gwałconego. Tak więc
Twoja zakonnica grzeszy podwójnie: zakłamaniem i świadomym naruszeniem
zakonnych postanowień.
Nie ma przypadków szczególnych (pewnie chodziło Ci o wyjątki) w
bezwzględnych regułach.
Dlatego np. śmieszy mnie to, kiedy ktoś uważa np. że jedząc tylko rośliny -
nie zabija :-)
To podobny rodzaj zakłamania, co u zakonnicy. Rośliny to też żywe istoty.
No, ale to już temat wałkowany wielokrotnie.

19. Data: 2008-04-22 20:49:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Apr 2008 13:24:12 -0700 (PDT), J-23 napisał(a):

> A co mnie obchodzi Twoj deklaratywny

Rzeczywisty.

> katolicyzm.

A mnie Twój niepraktykowany buddyzm?
:-)

> Na cholere zaznaczasz
> ze jestes katoliczka? To ja w takiej sytuacji jestem wyznawca
> animizmu.

Już nie buddyzmu? - łał, często zmieniasz wiarę :-)

> zbawienie, albo jakas laska panska. Nie doznalem w swoim dlugim zyciu
> zadnego z tych zjawisk,

To kwestia wiary. Po prostu ich nie zauwazyłeś :-)

Nie mówię tu o doznawaniu stygmatów na dłoniach, bo to jest inna sfera
doznań i inny poziom zaagażowania.
Ja doznaję łaski co chwila, wliczając w to przedwczorajszy dzień, kiedy w
kościele na wieczornej mszy mogłam podziękować za wysłuchanie próśb o swoje
zdrowie. A miałam duuuuży powód, aby o nie prosić w ostatnim czasie.

Otóż powodem mojego wstąpienia jako osoby dorosłej na drogę wiary
katolickiej (pochodzę z rodziny niewierzącej i tak zostałam wychowana) było
poczucie czyjejś stałej opieki nade mną w wielu krańcowych sytuacjach i
chęć podziękowania za nią.

> i jestem przekonany ze tak juz pozostanie.

Często zmieniasz przekonania? - chyba tak. Więc jeszcze nie raz i nie dwa
przekonasz się, że Twoje aktualne przekonania nic nie znaczą w kwestii
nabycia nowych :-P
Ludzie zmieniają swoje przekonania nawet u kresu życia, ten moment też jest
właściwy, o ile nabiera się nowego przekonania szczerze i autentycznie,
znam takich ludzi sporrrrrro...
:-P

20. Data: 2008-04-22 21:00:08

Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Kwi, 22:24, J-23 <k...@g...pl> wrote:
> A co mnie obchodzi Twoj deklaratywny katolicyzm. Na cholere zaznaczasz
> ze jestes katoliczka?

A co kogos obchodzi Twoja niechec do katolicyzmu? Napisales wczesniej
swoja subiektywna opinie na temat katolicyzmu, przepelniona
negatywnymi emocjami: "Poza tym katolicyzm ma fobie na tle seksu. A to
Maryja Dziewica, bo jakis grzech nieczystosci, a jak juz to "po
bozemu"... itd." Ikselka nie skrytykowala Ciebie, napisala tylko, ze
jest katoliczka. Chyba ma do tego prawo, nieprawdaz?

Fra

z kamera wsrod ludzi
Prośba o parę zdań na temat dziwnego zachowania.
wykładowcy na start
Chromolę głupie gwiazdki w Googlu...
Testy projekcyjne - poszukuję materiałów