drenaz i "Hydrouprawa"

1. Data: 2003-09-16 21:45:48

Temat: drenaz i "Hydrouprawa"
Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys bylam z towarzyszem zyciowym w ogrodniczym i poprosilismy o
drenaz i dostalismy to czego sie spodziewalam czyli biale kamyczki.
Dzisiaj go tam wyslalam i przyniosl worek... jakichs dziwnych
brazowych kuleczek. Nie ma normalnej instrukcji obslugi (nie ma nawet
nazwy produktu, nie pisze wyraznie ze to drenaz, tylko wielkie
"Hydrouprawa") ale z tego co zrozumialam nalezy dac troche na dno
doniczki, troche wymieszac z ziemia i troche dac na wierzch.
Czyli jednym z zastosowan jest jako drenaz. Ale nie tylko, pisza ze to
wolno oddaje wilgoc czyli najwyrazniej chlonie wode - czy to bedzie
sie nadawalo do kazdej rosliny? - nie mam pojecia z czego to jest, czy
nie ma jakiegos dziwnego skladu chemicznego - wogole nie pisze z czego
to zrobili i nie wiem czy moge dac pod ziola. Tylko wielkie haslo
"Nowoczesna uprawa roslin doniczkowych".
Znacie moze ten produkt?

--
Pozdrawiam, Sabina

2. Data: 2003-09-17 03:08:39

Temat: Re: drenaz i "Hydrouprawa"
Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzisiaj go tam wyslalam i przyniosl worek... jakichs dziwnych
> brazowych kuleczek.

Podejrzewam keramzyt

--
Sławomir J Marusiński
Agent Ubezpieczeniowy

3. Data: 2003-09-17 06:41:35

Od: "Tomekl" <t...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podejrzewam keramzyt

Na pewno keramzyt (wypalana glina). Przy większych ilościach lepiej kupować
w sklepach budowlanych, mozna sobie wybrać wielkość frakcji (np. 10-20mm).
Można mieszać z ziemią przy skalniakach.

4. Data: 2003-09-17 07:58:49

Od: "pommern" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomekl" <t...@g...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Z pewnościa keramzyt. Stosowałem do hydroponiki na skalę
parapetowo-doniczkową.
Tylko, że dość trudno dostać u nas te doniczki, a jak są to strasznie
drogie.
(Średnica 20cm, ze wskaźnikiem ilości pożywki, plastik - 18 PLN!!!)
Mnie udało sie kupić za pół ceny bo nie schodziły a kupiłem tak na próbę.
Efekt taki sobie. Wypełniałem keramzytem. W końcu roślinkę przesadziłem do
doniczki z ziemią. Na keramzyt wychodził po jakimś czasie biały osad
Np. w Danii takie "uprawy" sa dość rozpowszechnione (widziałem) w biurach,
hotelach itp.
Dodatkowo doświetlane sztucznym światłem. Lepsze to niż plastikowe roślinki
i mniej kłopotliwe w pielęgnacji niż w ziemi.

> Na pewno keramzyt (wypalana glina). Przy większych ilościach lepiej
kupować
> w sklepach budowlanych, mozna sobie wybrać wielkość frakcji (np. 10-20mm).
Radziłbym uważać na ten budowlany gdyż może być zaniczyszczony np. siarką
lub
innym paskudztwem.
Przed użyciem, nawet tego sprzedawanego w sklepach ogrodniczych, należałoby
go
przepłukać wodą tak na "wsjakij pożarnyj słuczaj".

5. Data: 2003-09-18 19:35:54

Temat: Odp: drenaz i "Hydrouprawa"
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sabinka <s...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:b...@s...re...
> [...]
> Dzisiaj go tam wyslalam i przyniosl worek... jakichs dziwnych
> brazowych kuleczek. Nie ma normalnej instrukcji obslugi (nie ma nawet
To glina! Keramzyt uzywany w budownictwie. Uzywa sie go w ogrodnictwie, w
uprawach hydroponicznych a ja od wielu lat jako drenaz w doniczkach, bo
ladnie wchlania wode.

Elfir

6. Data: 2003-09-22 19:26:17

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 17 Sep 2003 09:58:49 +0200, "pommern" <p...@o...pl> wrote:

> [...]
>drogie.
>(Średnica 20cm, ze wskaźnikiem ilości pożywki, plastik - 18 PLN!!!)

Co to za wskaznik? Jakiej pozywki? Nie rozumiem... ;(

>Radziłbym uważać na ten budowlany gdyż może być zaniczyszczony np. siarką
>lub
>innym paskudztwem.

Rozumiem ze chodzi o paskudztwa szkodzace roslinom?

>Przed użyciem, nawet tego sprzedawanego w sklepach ogrodniczych, należałoby
>go
>przepłukać wodą tak na "wsjakij pożarnyj słuczaj".

Czy po takim przeplukaniu moge w nim spokojnie sadzic np. bazylie?
I inne jadalne?

--
Pozdrawiam, Sabina

Brzoza