drożdże sypkie i tradycyjne

1. Data: 2006-07-18 09:43:42

Temat: drożdże sypkie i tradycyjne
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zamierzam jutro zrobić kulebiak i wyszprałam w przepisach składniki na
ciasto drożdżowe do kulebiaka Magdaleny Bassett. Jednak tu pojawił się
problem. Magda używa drożdży "sypkich" i daje ich 3 łyżki. Ja chciałąbym
zrobić ciasto na tradycyjnych drożdżach.
Jakiej ilości powinnam użyć?

Pozdrawiam
Barbara i Maleńka (~11.10.2006) z ogromną ochotą na kulebiak

2. Data: 2006-07-18 12:01:26

Temat: Re: drożdże sypkie i tradycyjne
Od: "onet.pl" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> problem. Magda używa drożdży "sypkich" i daje ich 3 łyżki. Ja chciałąbym
> zrobić ciasto na tradycyjnych drożdżach.

drożdże suche 7g , czyli jak pakują ...są na 0,5 kg mąki
te 7g odpowiadają 25g drożdży świeżych, resztę sobie przelicz sama

Jędrek

3. Data: 2006-07-18 12:36:57

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> drożdże suche 7g , czyli jak pakują ...są na 0,5 kg mąki
> te 7g odpowiadają 25g drożdży świeżych, resztę sobie przelicz sama

dzięki - będę miała tylko problem z tymi trzema łyżkami :-)

Barbara i Maleńka

4. Data: 2006-07-18 15:19:25

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> wrote in message

> dzięki - będę miała tylko problem z tymi trzema łyżkami :-)
>
> Barbara i Maleńka

Z tego się nie strzela, paczka świeżych drożdży waży 10 dag ja stosuję do
ciasta około 25g na 1kg mąki. Na upartego można nawet 1/10 paczki, tylko
trzeba je namnożyć - rozrobić z odrobiną mąki i cukru rozprowadzonych
mlekiem lub wodą. I trochę poczekać... :-))

Leczenie jedzeniem - zaparcia.
Zupa z Ukrainy
Co zjadł Władek na obiadek? - zgaduj zgadula
SPOZNILEM SIE...
Kruszonka