drżenie ręki

1. Data: 2002-04-09 11:18:14

Temat: drżenie ręki
Od: "Dorota" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam 20 lat i od kilku miesięcy (właściwie nie wiem, kiedy się zaczęło.
Chyba w sierpniu, ale mam wrażenie, że teraz jest gorzej) problemem jest dla
mnie drżenie jednej z rąk. Chodzi o prawą dłoń. Zazwyczaj , kiedy uniosę ją
w powietrzu, lewa jest "spokojna", a prawa trzęsie się, zupełnie tak, jak
trzęsą się ręce alkoholika,
albo staruszków. To bardzo denerwujące i krępujące szczególnie w
towarzystwie, kiedy to ludzie dziwnie na mnie patrzą, bo np. jedzenie spada
mi z widelca, albo wylewa się herbata z kubka trzymanego w tej ręce. A
najgorzej jest, kiedy drżenie nasila się pod wpływem silniejszych uczuć:
podniecenia, strachu, złości. Wtedy ręka drży bardzo mocno i potrzeba
kilku/kilkunastu minut na opanowanie, uspokojenie jej.
Nie wiem, co może być przyczyną. Jestem wegetarianką, więc przyszło mi do
głowy, że to może brak jakiegoś składnika w organizmie. Poza tym nie
przyjmuje na stałe żadnych leków. Tylko pigułki antykoncepcyjne, ale one
raczej nie stanowią przyczyny, gdyż problem był już zanim zaczęłam je brać.
Może wtedy tylko mniej mi ta dłoń drżała, choć... nie jestem pewna, przez
dłuższy czas nie zwracałam na to uwagi. Teraz zastanawiam się, co powinnam
robić i czy iść do lekarza, a jeśli tak, to do jakiego?

Dorota

2. Data: 2002-04-09 11:38:30

Temat: Re: drżenie ręki
Od: "Claris" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam 20 lat i od kilku miesięcy (właściwie nie wiem, kiedy się zaczęło.
> Chyba w sierpniu, ale mam wrażenie, że teraz jest gorzej) problemem jest
dla
> mnie drżenie jednej z rąk.

[ciach]

jeden z objawow choroby Parkinsona, ale w Twoim wieku to raczej mało
prawdopodobne, sugerowałabym jednak wizytę u lekarza rodzinnego (pierwszego
kontaktu) a on ewentualnie skieruje Cie dalej.

claris

3. Data: 2002-04-09 18:58:03

Od: "Ender" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a8uik6$clq$...@n...tpi.pl...
> [...]

> dłuższy czas nie zwracałam na to uwagi. Teraz zastanawiam się, co powinnam
> robić i czy iść do lekarza, a jeśli tak, to do jakiego?

- czy to drzenie pojawia sie tylko po przyjeciu konkretnej pozycji (np
wyciagniecie rak) czy tez jest rownie w spoczynku (kiedy reka lezy
swobodnie)?
- czy podobne objawy mial ktos w twojej rodzinie?
- jak zachowuje sie to drzenie po wypiciu alkoholu, np. piwa czy dwoch?
- czy poza tym miewasz jakies inne dolegliwosci?
- czy jestes osoba nerwowa, pobudliwa?
- jak to jest - nasila sie to drzenie, czy caly czas jest takie samo?

pzdr
Ender

4. Data: 2002-04-09 20:34:59

Od: "Dorota" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ender" <e...@m...pl> napisał w wiadomości

> - czy to drzenie pojawia sie tylko po przyjeciu konkretnej pozycji (np
> wyciagniecie rak) czy tez jest rownie w spoczynku (kiedy reka lezy
> swobodnie)?

Zawsze (w każdej pozycji) jest takie samo. Jak już pisałam - nasila się
tylko pod wpływem silnych emocji takich jak strach, złość, podniecenie.

> - czy podobne objawy mial ktos w twojej rodzinie?

Nic mi o tym nie wiadomo.

> - jak zachowuje sie to drzenie po wypiciu alkoholu, np. piwa czy dwoch?

Nie piję z regóły alkoholu. Czasem tylko lampke wina, albo szmpana
(wyłącznie w święta i Sylwestra)

> - czy poza tym miewasz jakies inne dolegliwosci?

Raczej nie.
No chyba, że takie, które są spowodowane wieloletnią rezygnacją z mięsa. Np.
łamliwe paznokcie, włosy, dzióry w zębach. Ostatnio trochę cierpną mi kolana
(bolą, kiedy dłuższy czas siedzę, lub leżę ze zgioętymi nogami) lecz to
chyba brak wapnia, albo białka.

> - czy jestes osoba nerwowa, pobudliwa?

Nerwową - raczej tak. Pobudliwą - czasami. Złośnik ze mnie straszny i trudno
mi panować czasem nad nerwami.

> - jak to jest - nasila sie to drzenie, czy caly czas jest takie samo?

Trudno powiedzieć. Właściwie zwróciłam na to uwagę dopiero mniej więcej w
grudniu. Wczesniej myslałam, że to tymczasowe i minie, ale nie minęło i
zaczęłam sie denerwować. Od grudnia jest wciąż tak samo (znaczy nie nasila
się)

Dorota

5. Data: 2002-04-09 21:15:18

Od: "Amadeo Avogadro" <a...@w...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystko jest prawdopodobne...

6. Data: 2002-04-09 21:20:57

Od: "Ender" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota <b...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a8vj5l$cpi$...@n...tpi.pl...

Coz, czasem warto sie napic ;) chocby w celach diagnostycznych. Powodem
drzen moze byc tzw drzenie samoistne, wystepujace rodzinnie (czasem
sporadycznie), ustepujace po niewielkiej dawce alkoholu, bez innych objawow
i niegrozne. Inna czesta przyczyna to nerwica. Ale jest rowniez wiele innych
mozliwosci. Z zasady kazda asymetria objawow mi sie nie podoba, wiec
proponowalbym jednak pojsc z tym do lekarza, a ten ewentualnie wysle na
konsultacje neurologiczna.

pzdr
Ender

7. Data: 2002-04-10 05:26:39

Od: "Dorota" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję. :-)
(naprawdę mi pomogłeś :-)

Pozdrowienia.
Dorota

8. Data: 2002-04-10 05:28:25

Od: "Ender" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota <b...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a90iab$afu$...@n...tpi.pl...
> Dziękuję. :-)
> (naprawdę mi pomogłeś :-)

Ciesze sie. Ale tak naprawde, to nie da sie przez internet diagnozowac czy
leczyc... mozna tylko dawac dobre rady, ktore czasem sa zreszta chybione ;)
Nic nie zastapi wizyty u lekarza. Na twoim miejscu poszedlbym do niego.

pzdr
Ender

9. Data: 2002-04-10 10:54:13

Od: "Dorota" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pójdę. Pójdę na pewno :-)

D.

> [...]
;)
> Nic nie zastapi wizyty u lekarza. Na twoim miejscu poszedlbym do niego.

gumkowanie hemoroidów
wątroba
Neuralgia
koszt badań ??