drzewa z nasion?

11. Data: 2006-11-15 08:45:54

Temat: Re: drzewa z nasion?
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:1254.0000007a.455acf07@newsgate.onet.pl...

> Wysiałem latem jedno nasienie z gruszy beznasiennej czerwonej,

Ja proszę jakoś po ludzku mi to wytłumaczyć:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

12. Data: 2006-11-15 11:44:20

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem przekonany, na pewno coś z tym zrobię. Nie wystarczy skrzynka na
> balkonie? Opatulona, żeby nie przemarzła?

Nasiona muszą przemarznąć.Przysyp piaskiem 2cm grubo.
Pozdrawiam.mirzan

13. Data: 2006-11-15 12:03:49

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja proszę jakoś po ludzku mi to wytłumaczyć:)
>
> Pozdrawiam, Basia.

Takie owoce wymyślili imperialiści i uprawiają w klimacie gdzie nie ma
normalnych pór roku. Owocują cały czas, nikt ich nie zapyla.
Jedno nasionko znalazłem w kilku owocdach, pozostałe nie miały nawet
wykształconych komór nasiennych.Czyli było to nasionko z gruchy
bezpłciowej.Takie sdą świntuchy na zachodzie.
Pozdrawiam.Mirzan

14. Data: 2006-11-15 12:28:05

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wykształconych komór nasiennych.Czyli było to nasionko z gruchy
> bezpłciowej.Takie sdą świntuchy na zachodzie.

A to jest grusza chińska czy "normalna"? U nas grusze też potrafią zawiązać
owoce bez zapylania, już nie zwalaj wszystkiego na ten zgniły,
imperialistyczny Zachód:) I gdzie nie ma tych normalnych pór roku? Jakoweś
zagadki tu podajesz straszliwe:D

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

15. Data: 2006-11-15 15:11:24

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> owoce bez zapylania, już nie zwalaj wszystkiego na ten zgniły,
> imperialistyczny Zachód:)  I gdzie nie ma tych normalnych pór roku? Jakoweś

Czytałem,że tak męczą drzewa w południowej Ameryce.Grusze kwitną i owocują
jak jakieś cytryny, cały czas.Ale tubylcom nie chce się ich zapylać.Leniwe
jakieś, albo słabe od tego gorąca.To były gruszki normalne, ale czerwone
z supermarketu.
Pozdrawiam.Mirzan

16. Data: 2006-11-15 19:17:45

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

zapylać.Leniwe
> jakieś, albo słabe od tego gorąca.To były gruszki normalne, ale czerwone

Założę się, że Czerwona Bonkreta Williamsa :-)))))

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

17. Data: 2006-11-15 19:39:54

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Założę się, że Czerwona Bonkreta Williamsa :-)))))

Jeśli one są bez nasion, to może jest jak piszesz.Jeśli z tego siewu
ulęgnie się roślina, to napewno nie będzie to CBW tylko siewka czyli
kundel bez nazwy.
Pozdrawiam.Mirzan

18. Data: 2006-11-15 19:52:26

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli one są bez nasion, to może jest jak piszesz.Jeśli z tego siewu
> ulęgnie się roślina, to napewno nie będzie to CBW tylko siewka czyli
> kundel bez nazwy.

Szkoda mi miejsca na kundle...aczkolwiek z zainteresowaniem obserwuję, co
wyrośnie z siewki sosny 'Fastigiata' ;) Grunt to konsekwencja :D

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

19. Data: 2006-11-15 19:57:13

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szkoda mi miejsca na kundle...aczkolwiek z zainteresowaniem obserwuję, co
> wyrośnie z siewki sosny 'Fastigiata' ;) Grunt to konsekwencja :D
>
> Pozdrawiam, Basia.

Szkoda mi miejsca na odmiany, przede wszystkim zabawa, czyli sianie,
pielęgnowanie, wyrzucanie. I od nowa.Bo te gruszki nie są mi do niczego
potrzebne.
Pozdrawiam.Mirzan

20. Data: 2006-11-15 20:12:16

Od: "Violetta" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakieś, albo słabe od tego gorąca.To były gruszki normalne, ale czerwone

Korzystając z okazji, mam pytanie: czy ktoś uprawia gruszkę chińską
Pingo-Li? Słyszałam, że jest bardzo smaczna, zaś młode drzewko należy
zabezpieczać przed mrozami.

pozdrawiam,
Violetta

Aronia+pigwa