dysleksja ? moj problem

1. Data: 2006-07-18 11:46:45

Temat: dysleksja ? moj problem
Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam

Prosze o rade poniewaz... potrzeba mi jej.
Mam pewien problem ktory zaczyna mi przeszadzac w zyciu zawodowym.
Objawia sie on tym ze moge cos przepisywac i widziec ze pisze "133c" a
pisac "133a". Generalnei jezeli sie na tym bardzi nie koncetruje to
robie takie "byki".
Zawsze mialem podobne problemy, w dziecinstwie mialem papiery na
"dysleksje", dodatkowo mialem problemy z wymowa (zacinalem sie, chodz
troche mi jeszcze pozostalo).

Obecnie zaczyna przeszadzac mi to ze widze jedno, pisze drugie. Prosze
o rade, czy to co opisuje to rzeczywiscie dysleksja, oraz gdize isc/jak
sobie radzic/co zrobic.

mam 26 lat.

Anonim

2. Data: 2006-07-19 06:56:06

Temat: Re: dysleksja ? moj problem
Od: "aga" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@g...com napisał(a):
> [...]
>
> Obecnie zaczyna przeszadzac mi to ze widze jedno, pisze drugie. Prosze
> o rade, czy to co opisuje to rzeczywiscie dysleksja, oraz gdize isc/jak

To jest trudny problem dla osoby pracujacej.
IMHO musisz powiedziec o tym problemie okuliscie i przebadac wzrok.
Zglosic sie do logopedy dla doroslych w sprawie swojej dysleksji. Brak
koncentracji i Twoje problemy moga wymagac
specjalistycznych cwiczen, takich jak dla dyslektykow. Szczegolnie
jesli tego nie
przerobiles wlasciwie w dziecinstwie. Pewne nawyki mogly sie utrwalic.
Twoja przypadlosc wymaga specjalistycznej terapi.
Pozdrawiam aga

3. Data: 2006-07-19 16:01:30

Od: "patix" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
ps.com...
> Witam
>
> Prosze o rade poniewaz... potrzeba mi jej.
> Mam pewien problem ktory zaczyna mi przeszadzac w zyciu zawodowym.

no nie Ty jeden.
Ja cale zycie sie z tym nosze i nic - mozna siebie i innych przyzwyczajic
Nie mialem nigdy zadnych papierów - poza wynikami prac pisemnych :)))))

Moja córka (z inicjatywy zony) odrazu uzyskala takie papiery - ale ja
schowalem je gleboko i kiedy piszczy - to jej mówie ,ze ja musialem
sobie radzic bez papierów wiec i ona musi - i sobie radzi :))

Teraz jest latwo -sa komputery , które sprawdzaja pisownie.
Kiedy tego nie bylo - zawsze mozna bylo sobie przeciez
znalezc do pomocy mila kolezanke/kolege i wspólnymi silami
cos produkowac :)))) tzn. prace pismienne tez.

Sa gorsze przypadlosci niz dysleksja - a kazdy ma jakas
-wiec nie ma co narzekac - tylko sie cieszyc , bo mozna
bylo gorzej trafic :)))))

pozdr.
patix

4. Data: 2006-07-20 06:50:40

Od: "jbaskab" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Obecnie zaczyna przeszadzac mi to ze widze jedno, pisze drugie. Prosze
> o rade, czy to co opisuje to rzeczywiscie dysleksja, oraz gdize isc/jak

U mnie dochodzi do tego jeszcze to, że jedno słyszę, drugie piszę. Albo jedno
myślę, a nieswiadomie coś innego mówię:). Ale do żadnych dys...i tym podobnych
się nie przyznaję.

Sprawdzam zazwyczaj wszytko po dwa razy (bo trzeci raz mi się nie chce:))
I jeszcze mnie sprawdzają:)
Jedyne wyjście.

Aska

5. Data: 2006-07-20 09:57:33

Od: "KasiaKC" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obecnie zaczyna przeszadzac mi to ze widze jedno, pisze drugie. Prosze
> o rade, czy to co opisuje to rzeczywiscie dysleksja, oraz gdize isc/jak
> [...]

Witaj
Jezeli wiesz w czym masz problem to pozostaje ci tylko sprawdzanie po 2 razy
czy dobrze piszesz. Ja mam tak w pracy, wiem ze mam problem z pisaniem dat
(mysle 1 a pisze 2) i dlatego sprawdzam zawsze czy dobrze zapisalam, tak
samo w prowadzonej dokumentacji wszystkie wyliczenia i numery sprawdzam po
pare razy. Latwiej jest jak mam opracowac tekst bo pomaga mi komputer. Mozna
sobie poradzic.

Pozdrawiam k.

Kancerofobia, depresja.
Wszystkie dzieci nasze są ... :)