ekspres cisnieniowy Rowenta Adagio - problem?

1. Data: 2005-12-29 20:12:48

Temat: ekspres cisnieniowy Rowenta Adagio - problem?
Od: "Krystyna" <k...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
kupiłam sobie dzisiaj w prezencie ekspres cisnieniowy Rowenta Adagio.

No i mam pare pytan/problemow.

1. Czy fusy po zaparzeniu kawy powinny byc suche czy mokre ??? Bo w
instrukcji jest napisane ze jesli sa mokre to zle, a ja mam mokre za kazdym
razem.

2. Czy ten ekspres robi tylko kawe espresso (kawa na dwa łyki, mocna jak
cholera) ? A ja bym chciala zwykla kawusie, pełną filiżankę! Co zrobić ? Czy
jedynym wyjsciem na zapełnienie filiżanki jest wciskanie przycisku z
narysowaną filiżanką ???

A swoją drogą jak ustawię ekspres na jedna filizanke i nie dam kawy, to
wyleci mi wody na 3/4 filizanki, czyli tyle ile chcialabym miec kawy. Czy
tak ma byc ???

Szczerze mowiac zglupialam przy tym testowaniu ekspresu, jestem mocno
zagubiona i zastanawiam sie czy go jutro nie oddac.

Bardzo prosze o pomoc uzytkownikow takich ekspresow!
Wazna jest dla mnie kazda uwaga!

Pozdrawiam, Krystyna

2. Data: 2005-12-29 21:43:19

Temat: Re: ekspres cisnieniowy Rowenta Adagio - problem?
Od: polo <p...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna wrote:
> Witam,
> kupiłam sobie dzisiaj w prezencie ekspres cisnieniowy Rowenta Adagio.
>
> No i mam pare pytan/problemow.

Witam,

Ja mam ten ekspres od 2 dni.
ad.1. Fusy są wilgotne ale nie suche - tak chyba powinno być - przecież
przechodzi przez nie woda.
ad.2. Tak właśnie jest - kawa espresso jest w takiej niewielkiej
objętości patrz:
http://www.kawa-online.com/?strona,menu,pol,glowna,0
,0,1402,ant.html
Jeśli chcesz więcej kawy musisz przytrzymać przycisk z filiżanką ale
wtedy kawa będzie słabsza. Możesz do jednej filiżanki wlać kawy na dwie
porcje ale będzie za mocna.
Ja przytrzymuję trochę przycisk z filiżanką (rozcieńczam) i dolewam
później mleczko.
Można także zrobić cappuccino - trzeba się nauczyć spieniać mleko, mi za
pierwszym razem nie za bardzo wyszło - chyba za krótko spieniałem i
mleko wyszło za rzadkie. Myślę, że za n-tym razem się uda. :-)
Jak przepuszczasz przez ekspres samą wodę to siłą rzeczy cała woda
przechodzi do filiżanki bo przecież nie ma kawy, która ją pochłania.

Głowa do góry. Ekspres jest dobry - kawa espresso to nie jest to samo co
kawa rozpuszczalna czy kawa z ekspresu przelewowego - jest znacznie lepsza.

Pozdrawiam - początkujący użytkownik ekspresu ciśnieniowego. :-)

3. Data: 2005-12-30 08:20:10

Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Czy fusy po zaparzeniu kawy powinny byc suche czy mokre ??? Bo w
> instrukcji jest napisane ze jesli sa mokre to zle, a ja mam mokre za kazdym
> razem.

Wilgotne, ale twardo ubite.

> [...]
> cholera) ? A ja bym chciala zwykla kawusie, pełną filiżankę! Co zrobić ? Czy
> jedynym wyjsciem na zapełnienie filiżanki jest wciskanie przycisku z

Zalezy od ubicia kawy (przekrecanie tej w2ajchy gdzie sie wsypuje kawe,
maksymalnie w prawo), gatunku kawy i przycisku, ktory wcisniesz;-) Jak
parzylam z jacobsa to wychodzi pelna filizanka. Ale jak uzywalam Sati
(tej drozszej) to kawy bylo tylko pol filizanki.

> A swoją drogą jak ustawię ekspres na jedna filizanke i nie dam kawy, to
> wyleci mi wody na 3/4 filizanki, czyli tyle ile chcialabym miec kawy. Czy
> tak ma byc ???

A po co tak?

> Szczerze mowiac zglupialam przy tym testowaniu ekspresu, jestem mocno
> zagubiona i zastanawiam sie czy go jutro nie oddac.

Nie, no bez sensu. Mam ten ekspres od 3 lat, nie rozumiem co za
filozofia. Wsypujesz kawemiarką (jedna miarka - jedna filizanka),
nalewasz wode, wciskasz przycisk i tyle. Upewnij sie, ze pokretlo ilosci
wylatujacej kawy jest ustawione na maksa.

--
Edytka [edymon]
http://labradory.info/

4. Data: 2005-12-30 22:23:08

Od: Zby <fix@wywal_toya.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna wrote:
> [...]
> zagubiona i zastanawiam sie czy go jutro nie oddac.
>
> Bardzo prosze o pomoc uzytkownikow takich ekspresow!

Polecam!
Instrukcja do Rowenta Adagio, strona 95 punkt C.

Snaige-117
OT: dracena
Whirlpool - serwis
Regulacja zaworu spustowego spluczki 3/6 l (kolo)
Jak usunac osad z czajnika elektrycznego?