elektryka - podlaczenie

91. Data: 2010-08-24 14:05:27

Temat: Re: elektryka - podlaczenie
Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Sie, 15:28, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:

> Teoretycznie nie, ale praktyka jebiot teoriu.

Widzisz, z tym jebaniem to jest tak, że i największy jebaka nie da
rady, jak dziury do jebania nie znajdzie. Cudów nie ma: jak nie jest
zamknięty obwód, to prąd nie popłynie (umówmy się, że nie mówimy o
stanach nieustalonych ani o nanoamperach płynących w wyniku upływów i
tym podobnych, bo i nie o to chodzi). A skoro prąd nie popłynie, to i
separacja spełni swoje zadanie. Amen.

J.

92. Data: 2010-08-24 18:26:52

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
m.googlegroups.com...
> [...]

stanach nieustalonych ani o nanoamperach płynących w wyniku upływów i
tym podobnych, bo i nie o to chodzi). A skoro prąd nie popłynie, to i
----

Amen. Ite, missa est.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

93. Data: 2010-08-24 19:20:53

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message
> [...]
> stanach nieustalonych ani o nanoamperach płynących w wyniku upływów i
> tym podobnych, bo i nie o to chodzi). A skoro prąd nie popłynie, to i

A i prady są w różnicówkach dużo większe, bo ma ona chronić obwody przed
awarią np. pożarem...

94. Data: 2010-08-24 21:06:02

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbiński wrote:
> Użytkownik "janek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
h.googlegroups.com...

> to zależy od tego o jakim obwodzie myślisz bo za transformatorem
> separacyjnym juz mamy inny obwod i różnicówka ktora jest przed
> transformatorem juz nie zabezpieczy tego obwodu
> ---------------
>
> Nie mam "na stanie" żadnego trafa. Teoretycznie wydaje mi się, że
> dotykając porządnie (żeby poraziło) gdziekolwiek nawet ten drugi
> obwód powodujemy różnicę w prądzie płynącym na fazie i zerze. Więc
> zabezpieczy.

Janku, może sobie to narysuj?

trafo separacyjne daje sie np po to właśnie żeby nie było napięcia miedzy
przewdoem zasilania a ziemią.

żeby cie rąbło przez sep trafo musisz chwycić obydwie końcówki.

potem narysuj sobie kocioł z płomykiem który jest podpięty przez obudowe do
ziemi oraz elektrodą podłączona przez wilki rezystor do fazy.

jak zamienimy fazę z neutralnym to prąd nie popłynie i piec sie nie zapali.

95. Data: 2010-08-24 21:08:33

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbiński wrote:
.

> Trafo to slangowa nazwa transformatora. Transformatory mogą też być
> użyte do separacji, ale domyślnie nic na ten temat nie wiadomo.
> Zobacz sobie kilka schematów.

a może ty coś poczytaj...

trafo separujący !!!!!!

96. Data: 2010-08-24 22:40:19

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jan Werbiński wrote:
> .

> a może ty coś poczytaj...
>

> trafo separujący !!!!!!

Nie miał SEPu, szkolenia BHP???!!!

97. Data: 2010-08-24 23:46:00

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
>
> Taaa, elektrony poruszają się bardzo wolno. Ostatnio nawet widziałem jak
> odpoczywały.
>
> --
> Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
> Prywatna http://www.janwer.com/
> Nasza siec http://www.fredry.net/

Właśnie pokazałeś, a Internet zachowa to do końca Świata, że mało wiesz. I o to
chodziło.

98. Data: 2010-08-25 04:57:06

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> Właśnie pokazałeś, a Internet zachowa to do końca Świata, że mało wiesz. I
> o to
> chodziło.

Czy mógłbyś wyjaśnić choćby teoretyczny mechanizm końca Świata? Jak to
miałoby wyglądać?
To powinno być łatwiejsze, niż poruszające się bardzo wolno elektrony. Aha,
jak określić precyzyjnie położenie wolno poruszającego się elektronu na
orbicie? To chyba łatwe, bo on się przecież "bardzo wolno" porusza?

99. Data: 2010-08-25 17:48:48

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> --
> Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

I na dodatek w kółko się porusza, zupełnie jak by na rondo wjechał. Dojechałeś
kiedyś z miejsca A do miejsca B jeżdżąc po rondzie. Co z tego że zrobiłeś w ten
sposób 100 kilometrów i średnia Ci wyszła 200/h jak krążysz w tym samym miejscu.

100. Data: 2010-08-25 19:12:23

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

> To powinno być łatwiejsze, niż poruszające się bardzo wolno elektrony.
> Aha, jak określić precyzyjnie położenie wolno poruszającego się elektronu
> na orbicie? To chyba łatwe, bo on się przecież "bardzo wolno" porusza?

Coraz ciekawsza ta dyskusja :)

Do poczytania w wolnej chwili:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Prędkość_dryfu

http://fizyka.biz/mikroswiat_010.html

A jeśli za skomplikowane i zbyt mało zrozumiałe, to można zrobić proste
doświadczenie: Układamy na podłodze węża z kilkunastu pudełek od zapałek,
klocków czy dowolnych innych prostopadłościanów. Ściśle, jeden za drugim. Po
czym zaczynamy pchać BARDZO WOLNO palcem pierwsze pudełko tak, żeby cały
ułożony rząd zaczął się poruszać.

Zagadka: po jakim czasie od rozpoczęcia pchania pierwszego pudełka będziemy
mogli stwierdzic, że ostatnie pudełko się porusza? Czy też inaczej: jaka
będzie prędkość przeniesienia zjawiska pchania z początku rzędu ułożonego z
pudełek na jego koniec? Czy będzie ona zalezna od prędkości poruszania się
samych pudełek?

J.

TERA JA !!!
Wieczny dylemat - wybór lodówki - nie bijcie :)
Zmywarka Whirlpool (ADG 7665)
ile kosztuje podgrzanie wody w basenie
Blat kuchenny olejowanie po montażu?