elektryka - podlaczenie

101. Data: 2010-08-25 20:07:37

Temat: Re: elektryka - podlaczenie
Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
news:63df.000000f3.4c755780@newsgate.onet.pl...

> I na dodatek w kółko się porusza, zupełnie jak by na rondo wjechał.
> Dojechałeś
> kiedyś z miejsca A do miejsca B jeżdżąc po rondzie. Co z tego że zrobiłeś
> w ten
> sposób 100 kilometrów i średnia Ci wyszła 200/h jak krążysz w tym samym
> miejscu.

W kółko się porusza? A to Ci dopiero nowość...
A co z tym końcem Świata?

102. Data: 2010-08-25 20:09:34

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
> doświadczenie: Układamy na podłodze węża z kilkunastu pudełek od zapałek,
> klocków czy dowolnych innych prostopadłościanów. Ściśle, jeden za drugim.
> Po czym zaczynamy pchać BARDZO WOLNO palcem pierwsze pudełko tak, żeby
> cały ułożony rząd zaczął się poruszać.
>
> Zagadka: po jakim czasie od rozpoczęcia pchania pierwszego pudełka
> będziemy mogli stwierdzic, że ostatnie pudełko się porusza? Czy też
> inaczej: jaka będzie prędkość przeniesienia zjawiska pchania z początku
> rzędu ułożonego z pudełek na jego koniec? Czy będzie ona zalezna od
> prędkości poruszania się samych pudełek?

Ale tak na poważnie, to masz świadomość że wypuściłeś sporo szumu
informacyjnego, żeby nie odpowiedzieć na pytanie w siódmym wierszu tej
wiadomości?

103. Data: 2010-08-25 20:24:13

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pudełek na jego koniec? Czy będzie ona zalezna od prędkości poruszania się

Szkoda było Twojej pisaniny. Nie zrozumiał.

104. Data: 2010-08-25 20:28:18

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ale tak na poważnie, to masz świadomość że wypuściłeś sporo szumu
> informacyjnego, żeby nie odpowiedzieć na pytanie w siódmym wierszu tej
> wiadomości?

Tak na poważnie, ów "szum informacyjny" był specjalnie dla Ciebie, bo
najwyraźniej fakt, że elektrony się poruszają relatywnie wolno jest dla
Ciebie objawieniem, w które w dodatku niezbyt wierzysz. Tak więc masz
powyżej miniwykład z fizyki oraz przykład łopatologiczny na to, że coś
poruszającego się bardzo wolno może być nośnikiem zmian rozchodzących się z
prędkością wielokrotnie większą (teoretycznie prędkością światła).

Pytanie z siódmego wiersza pozwoliłem sobie pominąć jako... delikatnie
mówiąc... pomijalne, powiedzmy ;)

J.

105. Data: 2010-08-26 06:12:33

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z prędkością wielokrotnie większą (teoretycznie prędkością światła).
>
> Pytanie z siódmego wiersza pozwoliłem sobie pominąć jako... delikatnie

Wiesz, że rozmowa była na temat podłączenia czegośtam?
I nie potrafię skojarzyć jakiegoś bliskiego związku pomiędzy różnicą
prędkości ruchu elektronów, a podłączeniem odbiornika energii.
I czemu miały służyć te przepisane z Wikipedii Twoje teksty, to też nie
wiem.

106. Data: 2010-08-26 06:14:03

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

> Szkoda było Twojej pisaniny. Nie zrozumiał.

Przypomnę moje wcześniejsze pytanie. Jak określić położenie wolno

107. Data: 2010-08-26 10:30:33

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Sie, 08:12, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:

> Wiesz, że rozmowa była na temat podłączenia czegośtam?
> I nie potrafię skojarzyć jakiegoś bliskiego związku pomiędzy różnicą
> prędkości ruchu elektronów, a podłączeniem odbiornika energii.

Skleroza? Czy wykręty?
Kogutek pisał o fakcie, że elektrony poruszają się wolno, nie
kwestionowałeś wtedy związku tej tezy z wątkiem, wyszydziłeś samą
tezę. Jak się powiedziało A, należy być konsekwentnym. Albo przyznać
się do błędu, to nie boli.

> I czemu miały służyć te przepisane z Wikipedii Twoje teksty, to też nie
> wiem.

Przepisane z wikipedii??? Owszem, podałem linka do wikipedii, ale nie
kojarzę, żebym cokolwiek przepisywał.
A czemu? Uświadomieniu, powiedzmy :)

J.

108. Data: 2010-08-26 10:53:20

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
e.googlegroups.com...
> [...]

kwestionowałeś wtedy związku tej tezy z wątkiem, wyszydziłeś samą
tezę. Jak się powiedziało A, należy być konsekwentnym. Albo przyznać
------------------

No tak, elektrony poruiszają się wolno coś w tysiącach km/h albo s.
Wolniuteńko...

----------------------

A skąd się biorą dzieci?

109. Data: 2010-08-26 11:58:22

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Sie, 12:53, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:

> A skąd się biorą dzieci?

Sprawdź sobie w wikipedii. Lepiej tam, nie po prostu góglem, mniejszy
szok przeżyjesz

J.

110. Data: 2010-08-31 20:23:31

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poruszającego się elektronu?
>

> --
> Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Jak już musisz to robić. To spróbuj triangulacji. Taka listwa z podziałką jest
potrzebna i niwelator. No i ludek co listwę trzyma.

TERA JA !!!
Wieczny dylemat - wybór lodówki - nie bijcie :)
Zmywarka Whirlpool (ADG 7665)
ile kosztuje podgrzanie wody w basenie
Blat kuchenny olejowanie po montażu?