elektryka - podlaczenie

11. Data: 2010-08-17 08:18:49

Temat: Re: elektryka - podlaczenie
Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
news:4c6a2b00$0$27028$65785112@news.neostrada.pl...

> Hahahah, dobre. Powinno być dokładnie odwrotnie...

Neutralny jest niebieski więc nie rozumiem...

12. Data: 2010-08-17 09:41:44

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Kowalski" <K...@n...pl> wrote in message

> Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

> Neutralny jest niebieski więc nie rozumiem...

Nie przejmuj się, w Polsce jest to nieznormalizowane. Gdzie podłączytsz tam
będzie, oprócz kołka uziemiającego - ten musi być dla twojego bezpieczeństwa
prawidłowo podłączony.

13. Data: 2010-08-17 09:59:34

Od: witek <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17-08-2010 11:41, Panslavista pisze:

> Nie przejmuj się, w Polsce jest to nieznormalizowane. Gdzie podłączytsz tam
> będzie, oprócz kołka uziemiającego - ten musi być dla twojego bezpieczeństwa
> prawidłowo podłączony.

Dodam jeszcze, że są gniazdka podwójne, gdzie z definicji górne gniazdko
ma odwrotny układ zero/faza, niż dolne.

Witek

14. Data: 2010-08-17 10:02:05

Od: janek <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:i4bc8k$5h0$1@news.net.icm.edu.pl...

> Hahahah, dobre. Powinno być dokładnie odwrotnie...
>
> --
> Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
> Prywatnahttp://www.janwer.com/
> Nasza siechttp://www.fredry.net/- Ukryj cytowany tekst -
>
> - Pokaż cytowany tekst -

Jak czytam Twoje posty to stwierdzam że ty cały jesteś jakiś
odwrotny,jak nie masz nawet zielonego pojęcia to nie wprowadzaj
innych w błąd Zamiast pisać głupoty to weź zrób coś z tą swoją stroną
bo odnosze wrażenie ze ty dużo zaczynasz ,przelecisz po łebkach i
wszystko tak konczy jak ta stronka.

15. Data: 2010-08-17 10:43:17

Od: "P.H." <k...@g...w.sieci> szukaj wiadomości tego autora

> Nieprawda.
> Gniazdka są na 10 lub 16A. Nawet w nowej instalacji. Jest tylko kwestią
> czasu, kiedy się to zacznie smażyć.
> Gniazdko do wymiany. Sprawdzić czy przewód wewnątrz jest odpowiedniej
> średnicy 2,5mm2.

hmmm czemu wtyczka i gniazdo 16A są za słabe?
przecież przewód 2,5mm2 zabezpiecza sie właśnie bezpiecznikiem 16A.

16. Data: 2010-08-17 11:26:34

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "janek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
> [...]

innych w błąd Zamiast pisać głupoty to weź zrób coś z tą swoją stroną
bo odnosze wrażenie ze ty dużo zaczynasz ,przelecisz po łebkach i
==============

Jesteś głupi. Nawet bardzo głupi.

Prąd płynie każdym z tych trzech przewodów. Najmniejszy oczywiście
uziemieniem, bo tam prawie go nie ma, a przynajmniej nie powinno być.
Niebieski i brązowy to te przewody, którymi płynie prąd do zasilania
urządzenia. Różnią się one potencjałem. W prawidłowo podłączonej instalacji
w obu płynie prąd o tej samej wartości.

Dlatego nie da się podłączyć przewodów w ten sposób, że w jednym będzie
prąd, a w drugim go nie będzie.
Tumanie!

17. Data: 2010-08-17 11:27:10

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Kowalski" <K...@n...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

> Neutralny jest niebieski więc nie rozumiem...

To w niebieskim nie ma prądu? To może go uciąć? Będzie działać?

18. Data: 2010-08-17 11:28:55

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> "Jan Kowalski" <K...@n...pl> wrote in message

> Nie przejmuj się, w Polsce jest to nieznormalizowane. Gdzie podł?czytsz
> tam będzie, oprócz kołka uziemiaj?cego - ten musi być dla twojego
> bezpieczeństwa prawidłowo podł?czony.

Nie ma normy i jest dowolność.
Jest tzw "dobra praktyka" i ona zaleca podłączenie fazy po lewej stronie
gniazdka, jeżeli bolec jest u góry. Sprawne urządzenia powinny tak samo
bezpiecznie działać z fazą po prawej.

19. Data: 2010-08-17 11:31:37

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "P.H." <k...@g...w.sieci> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
>>

> hmmm czemu wtyczka i gniazdo 16A są za słabe?
> przecież przewód 2,5mm2 zabezpiecza sie właśnie bezpiecznikiem 16A.

Z praktyki jakoś tak mi się kojarzy, że wszystkie 16A przedłużacze i
gniazdka grzeją się i czasem smażą po podłączeniu 4kW.
Zabudujesz to meblami i nie będziesz tego widział dopóki się nie stopi.
Szkoda roboty.

20. Data: 2010-08-17 11:45:49

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message

> [...]
> Jest tzw "dobra praktyka" i ona zaleca podłączenie fazy po lewej stronie
> gniazdka, jeżeli bolec jest u góry. Sprawne urządzenia powinny tak samo

Ta zasada obowiązywała dawniej, kiedy urządzenia nie miały podwójnej
izolacji. Pewnie jeszcze obowiązuje w NIemczech, skąd małpujemy wiele rzeczy
bez refleksji... Tusk tak robi.

TERA JA !!!
Wieczny dylemat - wybór lodówki - nie bijcie :)
Zmywarka Whirlpool (ADG 7665)
ile kosztuje podgrzanie wody w basenie
Blat kuchenny olejowanie po montażu?