espresso

1. Data: 2000-05-18 22:54:25

Temat: espresso
Od: Wojtek Cofała <w...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie.
Chciałbym podyskutować na temat kawy, na początek proponuję temat espresso, moje
pytanie brzmi: jaka zdaniem Waszym mieszanka kaw (chodzi o teren uprawy) najlepiej
nadaje się do palenia po włosku, jako espresso ??
Wojtek

1. Data: 2000-05-19 09:06:43

Temat: Re: espresso
Od: "Darek" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojtek Cofała <w...@p...wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8g1sb1$phs$...@k...task.gda.pl...
> [...]
najlepiej
> nadaje się do palenia po włosku, jako espresso ??

Miałem okazję pracować jakiś czas w palarni kawy ,więc ziaren kaw
różnych gatunków się nie miesza !!!
Wskazane jest natomiast mieszanie listków herbaty .Na opakowaniach
nieraz mozna przeczytać "produkowana z
najlepszych mieszanek " ale jest to chwyt reklamowy. Tyle wiem.
Natomiast do espresso polecam kawe LAVAZZA
jest wyśmienita! Pozdro Darek

1. Data: 2000-05-20 13:16:08

Temat: Odp: espresso
Od: <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Darek <p...@k...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:39250bba$...@n...vogel.pl...

--
Jestem innego zdania na temat mieszania gatunków różnych
ziaren i ich wzajemnego mielenia celem uzyskania
"wlaściwej" mieszanki.
Producenci nie chca zdradzić z jakich gatunków ziaren
uzyskują swe mieszanki. Lavazza na przykład, mieszając 6-8
gatunków powoduje, że każdy "podskładnik" daje uzyskanej
kawie inną charakterystykę począwszy od zapachu, poprzez
aromat do kremowej konsystencji.
Weżcie pod uwagę, że samo cisnieniowe opadanie strużki kawy
z ekspresu do filiżanki (najlepiej gorącej) to operacja w
czasie której można zauwazyć juz jej rodzaj.
W chwili kiedy przestanie lecieć "krem" i rozpoczyna lecieć
"czarna ciężka woda" włosi zatrzymują pracę ekspresu.
Zauważyłem ponadto, (ale to po kilkuset kilogramach
zmielonego ziarna kawy Lavazza lub San Paolo), że im
bardziej "paliłem" w czasie mielenia ziarno
(nieumiejętnością nastawienia odpowiedniego mielenia) że
wychodząca zaparzona kawa miała gorzki smak i ścinało się
ją odrobiną mleka. Inna sprawa, że im brzydsza była pogoda,
tym trudniej było zrobić dobrą kawę a wrecz obrazali sie
jak w filiżance podawałęm coś co było czarną wodą bez
odpowiedniego kremowego "kożuszka" na jej powierzchni.
W dużych przemysłowych (restauracyjnych) opakowaniach kawy
(3 kg.) znajdują się różne ziarna, i małe i duże i szare i
czarne i spalone i wręcz tłuste tak więc z całą pewnością
producenci mieszają różne gatunki celem uzyskania "swojego"
smaku.
Co do Lavazza.... ale ktorej ? bo jest wiele rodzajów -
porannej, przerywnikowej, posiłkowej, odprężającej... itd.
Ryszard
---
http://www.makaron.pl
[Jedyny Polski Serwis Makaronowy]

1. Data: 2000-05-20 21:06:40

Temat: Re: espresso i kawa
Od: "Marek" <M...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Natomiast do espresso polecam kawe LAVAZZA

Marek, pozdrawiam

w Polsce Lavazza, to prawda. Ale bedac w Niemczech radze nakupic kawy
nastepujacych firm (sa porównywane jakosciowo z Lavazza a o polowe
tansze!!!!):
'Pedro' z ALDIego 6.99DM za 0.5kg, Dalmayr 'Prodomo' (6 ... 8DM, w
zaleznosci od sieci), Hag 8DM.
Unikac kaw reklamowanych w TV: Tchibo i Jacobs - maja podobna, co powyzsze
gatunki cene, a ze wzgledu na koszty permanentnej reklamy, musza uzywac
podlejszego surowca.
Za cene Lavazzy mozna w Niemczech kupic kawy ekologiczne (zwykle maja
znaczek 'Transfair') Sa czesto od niej lepsze maja gwarantowany brak chemii
(placi sie plantatorom wyzsze ceny i pilnuje, aby ograniczyli naprawde duze
w przypadku kawy uzycie pestycydów i herbicytow).

A które gatunki? Coz, trzeba troche samem popróbowac...

Nawiasem, czy ktos potrafi mi wytlumaczyc dlaczego kawy Jacobs i Tchibo
uwazane sa w Polsce za kawy jakosciowe? Dlatego, ze rózne Elite sa jeszcze
gorsze? Dlaczego kawy jakosciowe, jak Lawazza sa u nas tak nieprzyzwoicie
drogie???
Marek

PS.
Dlaczego Lipton Yellow Label na smyczy 'zaparzyl sie' w cieplej (nawet nie
parzyla reki!!!) wodzie? Czy dlatego, ze Unilever zna sie na chemii i wie,
ze my, Polacy lubimy 'mocna' herbate? Odkrylem to wczoraj przypadkiem w
pracy (dlatego Lipton i dlatego na smyczy).

1. Data: 2000-05-21 07:39:12

Od: Marcin Milkowski <m...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 20 May 2000, Marek wrote:

> w Polsce Lavazza, to prawda. Ale bedac w Niemczech radze nakupic kawy
> nastepujacych firm (sa porównywane jakosciowo z Lavazza a o polowe
> tansze!!!!):
Lavazza tez jest u Szwaba tansza...
> 'Pedro' z ALDIego 6.99DM za 0.5kg, Dalmayr 'Prodomo' (6 ... 8DM, w
> zaleznosci od sieci), Hag 8DM.
Polemizowalbym. Dalmayr nie umywa sie do Idee Kaffee Clasic. To nie kawa,
to marzenie. Najtaniej 7.50 (Sonderangebot), zwykle kolo 8.5 DM za pol
kilo. W sumie tak jak za paskudztwo w Polsce placi sie za wysmienita kawe
w Niemczech. Ale my chronimy rynek przed zalewem cudzej kawy, bo polski
rolnik musi miec zagwarantowany byt.
Dobre sa tez kawy Eduscho.
> Unikac kaw reklamowanych w TV: Tchibo i Jacobs - maja podobna, co powyzsze
> gatunki cene, a ze wzgledu na koszty permanentnej reklamy, musza uzywac
> podlejszego surowca.
Nie zawsze. W Austrii Jacobs Monarch (w pelnych ziarnach) to bardzo dobra
kawa. W Berlinie jej nie widzialem, ale moze gdzies jest (od czego zreszta
sprzedaz wysylkowa!)
> [...]
> (placi sie plantatorom wyzsze ceny i pilnuje, aby ograniczyli naprawde duze
> w przypadku kawy uzycie pestycydów i herbicytow).
Z mojego doswiadczenia wynika, ze wszystkie bio- produkty roznia sie tylko
wyzsza dwa razy cena.
> [...]
> gorsze? Dlaczego kawy jakosciowe, jak Lawazza sa u nas tak nieprzyzwoicie
Odpowiedz masz wyzej. Clo. W Polsce nie da sie kupic kawy pelnoziarnistej,
a kazda mielonka bedzie gorsza. Co dziwniejsze, w Czechach, na Wegrzech w
Austrii i w Niemczech kawa jest tansza i lepsza.
To podobnie jak ze skupem opakowan szklanych. Jestesmy chyba juz ostatnim
krajem w tej czesci Europy, gdzie sie go praktycznie nie prowadzi.

Z Berlina sle pozdrowienia
MM

1. Data: 2000-05-22 08:44:29

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin Milkowski <m...@z...fu-berlin.de> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
napisał:Pine.SGI.4.21.0005210931500.22381-100000@Kom
ma.ZEDAT.FU-Berlin.DE...
> kilo. W sumie tak jak za paskudztwo w Polsce placi sie za wysmienita kawe
> w Niemczech. Ale my chronimy rynek przed zalewem cudzej kawy, bo polski
> rolnik musi miec zagwarantowany byt.

Eghm... Przepraszam, ale konkretnie, ktory to rolnik uprawia kawe w Polsce?
Moze to gdzies w okolicy ZlotoRio?

Jader

1. Data: 2000-05-23 08:31:45

Od: Marcin Milkowski <m...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 22 May 2000, Jader wrote:

> [...]
ma.ZEDAT.FU-Berlin.DE...

> Eghm... Przepraszam, ale konkretnie, ktory to rolnik uprawia kawe w Polsce?
Pytanie do urzedu celnego lub ministra rolnictwa. Mnie nie pytajcie, ja na
ten pomysl nie wpadlem.

Pa. MM

1. Data: 2000-06-27 11:25:48

Od: "Elwood" <r...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepszą kawą świata jest Cafe de Colombia!!!! Lavazza chowa się w kąt...

--
____________________
Elwood

1. Data: 2000-06-27 12:32:04

Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Elwood <r...@b...wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8j9vjq$kak$...@o...biskupin.wroc.pl...
> Najlepszą kawą świata jest Cafe de Colombia!!!! Lavazza chowa się w
kąt...

> ____________________
> Elwood
> ICQ# 60393191

Mnie tez Lavazza nie smakuje. A moze w tych kawiarenkach, w ktorych mi ja
podawano tak podle robia te kawe? Bo przzeciez kawe w expresie tez moznba
zepsuc.
--
DanaB
http://www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2000-06-27 21:57:15

Od: <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
do grup dyskusyjnych
napisał:8j9vjq$kak$...@o...biskupin.wroc.pl...
> Najlepszą kawą świata jest Cafe de Colombia!!!! Lavazza

Chyba ponownie serwery dostały świrka, ten post poszedł juz
dawno temu....
Ryszard

Molosolne?
Ocet ryżowy...