falafel-groch czy ciecierzyca???

1. Data: 2003-08-20 13:26:47

Temat: falafel-groch czy ciecierzyca???
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

zawsze myslalem, ze falafle forbi sie z ciecierzycy, a dzis przeczytalem
ze z grochu
http://www1.gazeta.pl/warszawa/0,47542.html
kto ma racje ???
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-08-20 13:40:37

Temat: Re: falafel-groch czy ciecierzyca???
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-08-20 15:26:47 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *wiku* skreślił te oto słowa:

> zawsze myslalem, ze falafle forbi sie z ciecierzycy, a dzis przeczytalem
> ze z grochu
> http://www1.gazeta.pl/warszawa/0,47542.html
> kto ma racje ???

Ja tam wiem od zawsze, ze z ciecierzycy.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154

1. Data: 2003-08-20 14:26:25

Od: "agatka" <A...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

z cieciorki, tyle często nazywa się ją też "grochem włoskim" - stąd
zamieszanie
koneserka

1. Data: 2003-08-20 15:34:57

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

agatka:
> z cieciorki, tyle często nazywa się ją też "grochem włoskim" - stąd
> zamieszanie

nie z cieciorki tylko z ciecierzycy (to inna flanca), ale że się to
grochem włoskim nazywa, to też prawda. Z grochu też powinno coś
podobnego wyjść.

Waldek

1. Data: 2003-08-20 15:35:16

Od: "czerw" <r...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Ja tam wiem od zawsze, ze z ciecierzycy.
ginekolog cipowiedziała?
dżdżownica

1. Data: 2003-08-20 15:50:44

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agatka" <A...@i...com> napisał w wiadomości
> z cieciorki, tyle często nazywa się ją też "grochem włoskim" - stąd
> zamieszanie

Cieciorka to zdaje sie samica cietrzewia.
Ania

Jak mozna krotko opisac, co to jest pyszny smak dobrych potraw? To kaloria!
/Garfield/

1. Data: 2003-08-21 06:43:40

Od: "JurekA" <j...@o...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiku wrote:
> kto ma racje ???

W Izraelu robia z ciecierzycy. A tam sie chyba na falafelach znaja! :)

J.

1. Data: 2003-08-21 09:10:24

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Anna Ladorucka:

> Cieciorka to zdaje sie samica cietrzewia.

nie tylko. Znaczy nie wiem, czy samica cietrzewia się tak nazywa. Ale
cieciorka to też roślina (coronilla). Ciecierzyca to cicer arietinum.
Zamiana grozi śmiercią. Cieciorka jest trująca, choć używana jako
lekarstwo (nie wiem na co), jak wiele trucizn, choćby belladonna.

Waldek

1. Data: 2003-08-22 05:18:08

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> wrote:

k nazywa. Ale
> cieciorka to też roślina (coronilla). Ciecierzyca to cicer arietinum.
> Zamiana grozi śmiercią. Cieciorka jest trująca,

Zasadniczo masz racje, ale w kuchennej polszczyznie nazwy "cieciorka"
uzywa sie takze, i chyba od dawna, dla ciecierzycy. Nie widze w tym
niewlasciwego, dopoki to ograniczone do kuchni i poki jakis botanik nie
wezmie sie za gotowanie.Zreszta obie nazwy pochodza od lacinskiego
"Cicer" -- groch.

Wladyslaw

robot kuchenny
szynka gotowana - mrozic?????