fasolka wyszła troche gorzkawa jakby cierpka

11. Data: 2007-03-28 22:38:26

Temat: Re: fasolka wyszła troche gorzkawa jakby cierpka
Od: "bodzio" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
news:eueb7i$t0o$1@news.mm.pl...
> X-No-Archive:yes
> Jeśli sól to już bez kostki. Jeśli kostka, to bez soli.

a tak wogóle to nie orientujecie sie co ma w sobie kostka rosołowa? z tego
co widze w necie to sól, jakies warzywa i do tego czosnek i przyprawy, hm...
tylko które przyprawy?

12. Data: 2007-03-28 22:44:12

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 29 mars 2007 ŕ 00:38:26, dans <eueqos$9vr$1@inews.gazeta.pl> vous écriviez :

> a tak wogóle to nie orientujecie sie co ma w sobie kostka rosołowa? z tego
> co widze w necie to sól, jakies warzywa i do tego czosnek i przyprawy, hm...
> tylko które przyprawy?

Sol i glutaminian, oraz glutaminian i sol. Oraz resztki pietruszki lub
marchewki (czasami...)

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

13. Data: 2007-03-28 22:55:53

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote in message

> Le jeudi 29 mars 2007 ŕ 00:38:26, dans <eueqos$9vr$1@inews.gazeta.pl> vous
écriviez :

> Sol i glutaminian, oraz glutaminian i sol. Oraz resztki pietruszki lub
> marchewki (czasami...)

I hydrolizat białkowy i tłuszcz zwierzęcy - niekoszerne...

14. Data: 2007-03-29 06:06:43

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:eueqos$9vr$1@inews.gazeta.pl>
bodzio <b...@g...pl> pisze:

> a tak wogóle to nie orientujecie sie co ma w sobie kostka rosołowa? z
> tego co widze w necie to sól, jakies warzywa i do tego czosnek i
> przyprawy, hm... tylko które przyprawy?

Sól - jakieś 100% ;-)
Potem (kostka rosołowa Knorr) tłuszcz roślinny, tłuszcz zwierzęcy,
glutaminian sodu, inozynian disodowy, guanylan disodowy, warzywa suszone
(cebula, natka pietruszki, nasiona selera), ekstrakt drożdżowy, cukier,
ekstrakt mięsny, skrobia, regulator kwasowości: kwas cytrynowy, barwniki. O
dziwo brakuje jakichkolwiek konserwantów.

--
Nixe

15. Data: 2007-03-29 06:10:10

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:eueqhg$995$1@inews.gazeta.pl>
bodzio <b...@g...pl> pisze:

> a wogóle czy coś takiego stosujecie czy wolicie sami dobierac
> przyprawy?

Różnie.
Czasem kieruję się wytycznymi (głównie doświadczenie mojej mamy, babci,
znajomych), czasem eksperymentuję.
Ale nie ukrywam, że kminek w fasoli to dla mnie lekki hardcore ;-)
Podobnie zresztą jak laur czy ziele angielskie (strasznie aromatyczne i nie
przepadam za nimi)

> cząbru jeszcze ni próbowałem...

Idealnie pasuje do potraw z fasoli, ziemniaków, do zup.
Poza tym poprawia trawienie.

--
Nixe

16. Data: 2007-03-29 07:30:25

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ekstrakt mięsny, skrobia, regulator kwasowości: kwas cytrynowy, barwniki.
> O dziwo brakuje jakichkolwiek konserwantów.

bo i co tam konserwowac, przeciez sama chemia,
ktora sie konserwuje sama

pozdrawiam WM

17. Data: 2007-03-29 07:38:26

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

bodzio wrote:

> Witam, gotowałem 1wszy raz fasolke i czuć było na podniebieniu cos
> gorzkiego, cierpkiego-amator ze mnie, powiedzcie które z tych przypraw
> mogły to spowodować a które wg was były niepotrzebne, tak sie jakos
> stało ze strasznie duzo tego dałem:
> ziele ang, lisc laurowy,
> pieprz,warzywko, kostka rosołowa, maga, kminek,
> majeranek, sól, przecier pomidorowy
>
> co byscie wyeliminowali a co dodali?

Jak juz sporo osób napisało - ziele angielskie, liść laurowy i kminek
raczej nie pasują. Warzywka, kostki rosołowej i magi nie używam wcale.
Jeżeli chciałeś mieć smak rosołu w fasoli, to można dać tzw. porcje
rosołową czyli kurzy korpus i lubczyk. Można dać odrobinę ostrej
papryki.

> fasolke gotowałem do tego dosmażyłem boczek z kiełbaską i cebulką, chyba
> wszystko

Wolę gotować fasolę razem z boczkiem i kiełbasą, ale to juz kwestia
indywidualnego smaku.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

18. Data: 2007-03-29 07:43:21

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:eufpub$v53$1@julia.coi.pw.edu.pl>
Wlodzimierz Macewicz <w...@i...pw.edu.pl> pisze:

> bo i co tam konserwowac
> przeciez sama chemia, ktora sie konserwuje sama

"Kocham" takie mądrości ;-)
Co to jest wg Ciebie "chemia" i w jaki sposób miałaby "sama się
konserwować"?
BTW - praktycznie wszystkie te składniki występują także w naturalnym
pożywieniu, więc zasadniczo wszystko, co jemy, jest "chemią".

--
Nixe

19. Data: 2007-03-29 11:17:44

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bodzio" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ze strasznie duzo tego dałem:
> ziele ang, lisc laurowy, pieprz,warzywko, kostka rosołowa, maga, kminek,

Dałbym tylko tymianek.

> fasolke gotowałem do tego dosmażyłem boczek z kiełbaską i cebulką, chyba
> wszystko

I do smażenimy wrzuciłbym miekką fasolkę, posypałbym zdrowo świeżo zmielonym
pieprzem i przecier. I gotowe.

DJD

20. Data: 2007-03-29 11:18:56

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> to chyba oczywiste ze namoczyłem wczensniej, zdaje sie ze nienamoczonej
> sie nie bardzo da ugotowac, czytałem ze to bodaj ze wzgl na zawartosc
> ?białka?

Da się ugotowac, ale staszanie długo. I będzie niezdrowa.

Mocz w zimnej wodzie, wode z moczenia wylewaj i gotuj w świeżej.

DJD

mazurek i sernik
naczynie do zapiekanek
Bażanciarnia w Poznaniu.
WEDLINY...
{kuchenne} Mam problem z paragonem ze sklepu i.