garnki - jakie zepter czy może inne

1. Data: 2002-09-11 15:58:49

Temat: garnki - jakie zepter czy może inne
Od: "Radek" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Po dokonaniu remontu w kuchni przyszło mi do głowy żeby też "odświeżyć"
naczynia kuchenne. Przybory już wymieniłem teraz przyszła kolej na garnki. I
tak się zastanawiam czy jest sens inwestować w zeptera czy może szkoda
pieniędzy i kupić coś tańszego. Znalazłem bogatą ofertę tescomy ale nie wiem
jak z jakością garnków tej firmy. Czy może polecicie coś innego.

Radek

1. Data: 2002-09-11 17:50:01

Temat: Re: garnki - jakie zepter czy może inne
Od: "Mariola" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do Radka i nie tylko...
Tak samo małam remont kuchni i dopełnieniem całości były garnki. Chcę ci je polecić,
tylko nie wiem jak się nazywają.Teraz są waszędzie modne garnki metaliczne tzn.
koloru srebrnego. Ja je mam. lecz to nie,które są w hipermarketach i na bazarach.
Moje są trochę inne. Najważniejsze to jest dno-jest grube i bardzo ładnie trzyma
temperaturę podczas gotowania.Po doprowadzenia do temperatury wrzenia przestawiam
garnek na najmniejszy palnik. W tym komplecie są dwie metaliczne miski-do tej pory
nie wiedziałam, że są mi tak potrzebne. Hitem jest gannek do gotowania na parze.Np.
brokuły gotowane na parze zachowują swój kolor.Jeżeli ktoś je chce zobaczyć to
Makłowicz ich używa ( program w TV)
Smacznego Mariola

1. Data: 2002-09-11 18:58:04

Od: "Marek Rz." <n...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radek" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Po dokonaniu remontu w kuchni przyszło mi do głowy żeby też "od?wieżyć"
> naczynia kuchenne. Przybory już wymieniłem teraz przyszła kolej na garnki.
> tak się zastanawiam czy jest sens inwestować w zeptera czy może szkoda
> pieniędzy i kupić co? tańszego. Znalazłem bogat? ofertę tescomy ale nie
wiem
> jak z jako?ci? garnków tej firmy. Czy może polecicie co? innego.
>
> Radek

Nie daj się przypadkiem nabrać na aluminium z powłoką "ceramiki tytanowej"
np. firmy ScanPan - komplet kosztował kupę kasy, ale po pół roku pojawiły
się odpryski w emalii. Reklamacja, wymiana kompletu i po dwóch czy trzech
miesiącach to samo, natępna reklamacja, grzecznie przeprosili, tłumaczyli że
to taka wadliwa partia itp.. Gotowało się w nich wspaniale, ale trwałość
powłoki pozostawiała wiele do życzenia. Po trzeciej wymianie w ciągu roku
zwróciliśmy garnki i odebraliśmy kase. Kupiłem żonce komplet stalowych
garnków w IKEA (a ile forsy zostało... :-) ). Przewodzą ciepło idealnie (dno
to dwie warstwy stali i aluminium), trzymają ciepło również nieźle. Wygląd
też jest niczego sobie, są z zewnątrz matowe (!), więc nie widać na nich od
razu każdego najmniejszego zacieku. Co do trwałości to nie wiem, bo nie mamy
ich zbyt długo, ale mają 10 lat gwarancji. Po za tym cenowo chyba kilka razy
mniej niż Zepter. A po poprzednich doświadczeniach nikt mnie nie nabierze na
żaden networkmarketing i przezentacje... :-)

powodzenia w wyborze
Marek Rz.

1. Data: 2002-09-11 19:22:35

Od: "Radek" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariola" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
[...]

Jeżeli sam (baczność) Makłowicz (spoczni) to ja bym je chętnie obejrzał :-) Czy
możesz się dowiedzieć jak one się nazywają albo napisz gdzie je kupiłaś.

Radek

1. Data: 2002-09-11 19:26:43

Od: "rapatang" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Ja uzywam zestawu garnkow
BergHOFF

wydaje mi sie ze to chodzi o ta firme

sam w gotowaniu nie jestem mistrzem
to pogotuje za dlugo, tamto m sie przypali
odnosnie tych garnkow : IMHO sa rewelacyjne

grube dno, odporna blacha, bardzo dlugo trzymaja cieplo.

ja swoje kupilem w sklepie w ktorym sprzedawali towary zatrzymane na
granicy.
za komplet 21 czesciowy ( w tym slynne dwie miski, garnek do gotowania na
parze itd) dalem ok 600 PLN, na rynku pytalem: wydalbym 500 PLN, sa
komplety z mniejsza iloscia czesci ale np jednym garnkiem wiecej, na rynku
(w Gdansku Oliwie) kupili je, zacheceni przeze mnie znajomi za ok 400 PLN.

nigdy bym nie kupowal Zeptera, po prostu jesli sa garnki, ktore sprawdzaja
sie juz rok we wszyskim: gotowanie, smazenia, para, dzemy, zupy, nalesniki,
ryba i jakie cuisine franuszczyzny i nie zawiodly to na inne szkoda czasu i
atlasu.

1. Data: 2002-09-11 19:43:00

Od: Vefour <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radek wrote:
> [...]
> pieniędzy i kupić coś tańszego. Znalazłem bogatą ofertę tescomy ale nie wiem
> jak z jakością garnków tej firmy. Czy może polecicie coś innego.

Zeptera bym pominal, chyba ze glownie gotujesz bez tluszczu. Cos w nich
jest, ze dzialaja nieakceptowalnie. Ale co, nie doszedlem, bo mialem je
tylko przez 3 dni. Pomijam cene, choc za dobre garnki trzeba dac mase forsy.

Jak mozesz sciagnac z zachodu, niezwykle dobre sa profesjonalne linie
AllClad, maja dobrze dobre wkladki termiczne i to w calym garnku, nie
tylko w dnie. Super.

W Polsce gorzej. W Warszawie masz sklep WMF, duzy garnek w cenach 300 -
500 PLN, sa OK, bardzo szeroki asortyment z roznymi wkladkami. W
sklepach z wyposazeniem gastronomii tez kupisz niezle garnki, moze nie
sa piekne, ale niezle wykonane, z polowe tansze od WMF. Wspomniana
powyzej Ikea jest akceptowalna, ale dla mnie za lekka. Zle sie z nimi
czuje, wlasnie wymieniam niedobitki. Za to tanie, relacja jakosc/cena super.

Pamietaj o jednym - garnki maja byc ciezkie, koniecznie z gruba wstawka
w dnie (najlepiej tez po bokach) z aluminium lub miedzi (srebro tez moze
byc, ale sie nie spotkalem :). Ja patelnie 28 cm testuje w nastepujacy
sposb: biore, waze w rece i spogladam na glowe sprzedawcy. Jezeli mam
jakiekolwiek watpliwosci czy po silnym uderzeniu ucierpi on czy garnek,
znaczy garnek do kitu i odstawiam. I polecalabym nabyc od razu w wersji
na plyte indukcyjna, jak kiedys przejdziesz (polecam) to beda jak znalazl.

Powyzsze odnosi sie wylacznie do garnkow ze stali. Trzeba pamietac, ze
jest to "zgnily kompromis" - kto gotowal na bardzo dobrej gatunkowo
miedzi, ten zrozumie. No i stal nigdy nie bedzie tak tryzmala ciepla jak
zeliwo, wiec do niektorych rzeczy tez nie jest najlepsza. Ale, podobnie
jak wiekszosc ludzi, uzywam ich codziennie, gdyz sa latwiutkie w
utrzyamniu i w 90% zastosowan sie sprawdzaja.

Milego polowania,

V.

1. Data: 2002-09-11 20:17:51

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>za dobre garnki trzeba dac mase forsy.

Niestety chyba to prawda.Skusilam sie na garnek,ktory byl na ogromnej
przecenie.Napisane jest wolami na pudelku 18/10 stal nierdzewna,made in
China.Wyjelam go w domu no i jakis taki dziwnie lekki jest w porownaniu z moimi
garnkami ze stali nierdzewnej.Zaczynam czytac a tu malymi literkami jest
napisane,ze ma podstawe aluminiowa i jest pokryty stala aby nie zarysowac
zlewu.Czy to znaczy w takim razie ,ze w srodku(gdzie sie wklada jedzenie) to
jest aluminium a nie stal czy chodzi im o wnetrze scianek garnka???
Pozdr.Dot

1. Data: 2002-09-11 20:51:12

Od: "Dario" <D...@i...nu> szukaj wiadomości tego autora

Garnki, patelnie polecam tylko zeliwne lub, przepraszam ale nie wiem jak sie
ten material nazywa po polsku:Hitaluminium. Sa troche lzejsze od zeliwnych,
ale tak samo wytrzymale. Doskonale przewodza i rozprowadzaja cieplo, i co
wazne dlugo jest ono utrzymane. Miedz tez jest dobra, ale troche za
delikatna. ( przynajmniej dle mnie). Do redukcji sosow polecam gruuuube dno
i scianki. To najwazniejsze. Staraj sie unikac kompletow. Kup drozsze ale
pojedyncze sztuki. pamietaj aby raczka byla nie z drewna. A jezeli
znajdziesz model w ktorym raczke mozna latwo odlaczyc, to za jednym zamachem
masz tez formy do pieca. Stal nierdzewna to zabawka. Pozadny gruby zeliwny
garnek czy patelnie kupujesz tylko raz i starcza na cle zycie...
Dario

1. Data: 2002-09-11 21:37:20

Od: "wojtek" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

sprawdz w sklepach z dobrym sprzetem i kup garnki cale wykonane ze stopu
metalu oznaczonego tytulem 18/10.bez rzadnych plastikowych
wstawek.gwarantuje dobra jakosc i wytrzymalosc.znajdz firme "Stargast".w
Zepterze placisz duzo za sama nazwe,nie tylko za jakosc!

Użytkownik Radek <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:alnp7e$lrk$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2002-09-11 22:46:23

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>Garnki, patelnie polecam tylko zeliwne lub, przepraszam ale nie wiem jak sie
>ten material nazywa po polsku:Hitaluminium.

Dzieki za odpowiedz.Ja jednak chce ze stali nierdzewnej bo aluminium
odpada.Zeliwny jeden do sosow planuje sobie nabyc ale ja mam slabe rece i duze
garnki to by mnie wykonczyly.Fajnie,ze mi przypomniales o raczkach.
Pozdr.Dot

Pomidorowy dżem
mielone
sposob na kabaczki