Pomidorowy dżem

1. Data: 2002-09-10 13:36:41

Temat: Pomidorowy dżem
Od: "pikuś" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie grupowiczow i prosze o odpowiedz na dwa pytania:

- czy ktoś ma przepis na dzem z zielonych pomidorow?
-czy jest prawda ze zielone pomidory zawieraja zwiazki toksyczne a jesli tak
to jakie
i jakie moga byc konsekwencje ich spozycia

Z gory dzieki za pomoc
Pozdrawiam Maciej

1. Data: 2002-09-12 10:13:57

Temat: Odp: Pomidorowy dżem
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jesli tak
> to jakie
> i jakie moga byc konsekwencje ich spozycia

Moja babcia robi i przez 27 lat jeszcze nie zeszłam z tego świata.
Chyba zasypuje cukrem i zasmaża. I chyba cos dodaje, niestety nie
wiem, jakich owoców.

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-03-26 16:02:39

Temat: Re: Pomidorowy dżem
Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl>

> [...]

Moja babcia robi i przez 27 lat jeszcze nie zeszłam z tego świata.
Chyba zasypuje cukrem i zasmaża. I chyba cos dodaje, niestety nie

Prosze, wez od babci przepis... dobrze????
z gory dziekuje :-)
Barbara

---

1. Data: 2003-03-27 06:13:50

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W zielonych pomidorach jest solanina.
Solanina, glikozyd (glikoalkaloid steroidowy) należący do saponin. Występuje
m.in. w pędach ziemniaków i pomidorów. Związek silnie trujący, dlatego
spożycie kiełkujących ziemniaków może spowodować zatrucia.
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2003-03-27 13:12:46

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moja babcia robi i przez 27 lat jeszcze nie zeszłam z tego świata.

> Prosze, wez od babci przepis... dobrze????
> z gory dziekuje :-)
> Barbara

Ojej, ale starego posta wygrzebałaś!

Ok, dowiem się:)