gaz->podgrzewacz przepływowy czy pojemnościowy,ekonomia.

1. Data: 2006-11-08 09:13:04

Temat: gaz->podgrzewacz przepływowy czy pojemnościowy,ekonomia.
Od: "Michał T" <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mieszkanie w bloku,dotychczas ciepła woda z przepływowego junkersa.Umarł ze
starości.
Zastanawiam się nad wyborem nowego podgrzewacza, chciałbym wydać około
1000zł. Znajomy bardzo poleca podgrzewacz pojemnościowy. Mówi,że jest
ekonomiczny i szybko się nagrzewa. Mowa o ARISTON MICRO PL 45. Przyznam, że
łatwo ulegam tym namowom ze względu na fakt,że możliwości ustawienia
temperatury w junkersie doprowadzały mnie do szału.
Odpowiednie użytkowanie( wyłączanie na noc i w trakcie wyjścia do pracy)
powinno w efekcie dać przyzwoite rachunki za gaz(liczę na niewiększe od
poprzednich). Ważny jest dla mnie fakt,że przy ustawieniu odpowiedniej
temperatury pozbywamy się ryzyka poparzenia(ważne przy małym dziecku).
Jakie jest Wasze zdanie?

Michał

2. Data: 2006-11-08 09:52:26

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Nov 2006, Michał T wrote:

> [...]
> Odpowiednie użytkowanie( wyłączanie na noc i w trakcie wyjścia do pracy)
> powinno w efekcie dać przyzwoite rachunki za gaz(liczę na niewiększe od

Nie pomogę Ci w sprawie konkretnych paramentrów zużycia, ale doradzę jedno
- nie kalkuluj wyłączania pieca. Nie po to masz podgrzewacz, żeby się
zastanawiać, czy i kiedy będzie ciepła woda. Współczesne zbiorniki są
dobrze izolowane i naprawdę nie warto się bawić dla tych pięciu złotych
miesięcznie...

Pozdrawiam,

Alojzy

3. Data: 2006-11-08 10:29:00

Od: "Michał T" <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się zastanawiać, czy i kiedy będzie ciepła woda. Współczesne zbiorniki są
> dobrze izolowane i naprawdę nie warto się bawić dla tych pięciu złotych

No właśnie ten znajomy zdziwił się że mówię o włączaniu/wyłączaniu.
Jestem ciekaw jak w takim razie rozkładają się koszty eksploatacji w obydwy
przypadkach.

4. Data: 2006-11-08 14:47:00

Od: "Joan" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michał T" napisał

> [...]
> poprzednich). Ważny jest dla mnie fakt,że przy ustawieniu odpowiedniej
> temperatury pozbywamy się ryzyka poparzenia(ważne przy małym dziecku).

Nie znam pojemnosciowych gazowych, ale wlasnie kupilam przeplywowy Vaillanta
atmoMAG mini 11-0 XI H (przedtem mialam starego Termeta). Temperature
ustawia sie bardzo ladnie, nie ma mozliwosci poparzenia (w starym
notorycznie sie zdarzalo), chodzi tak cicho, ze czasem nie zauwazam. Bez
plomyka dyzurnego oczywiscie. Na razie misie bardzo.

Jak bedziesz kupowal zajrzyj do sklepow netowych (www.tanie-ogrzewanie.pl,
http://sklep.prometeusz.net/), ceny maja o 30% nizsze niz tradycyjne (ten
moj kosztowal w Prometeuszu 928 zl, z dostawa 943 zl brutto, wyslany na
drugi dzien po wplacie, bez zadnych problemow - w Castoramie widzialam go za
ponad 1300 brutto). BTW, na zakup netowy zdecydowalam sie po pozytywnym
poscie odnalezionym w archiwum grupy na temat sprawnej obslugi w
Prometeuszu. Potwierdzam i polecam. W cenie sklepowej mam piecyk z
instalacja i wymiana rur przy okazji.

pozdrowienia
joan

ARISTON FT 95V C.1 AN i PH 640 MST U AN (R)
Korek automatyczny?
Problem?? pytanie. pompka do CO na powrocie??
Docieplanie budynkow - fundusze unijne
Biuro projektowe_Lublin