glowka kapusty kiszonej slask kupie?

1. Data: 2005-01-20 16:23:05

Temat: glowka kapusty kiszonej slask kupie?
Od: "wojtek" <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
mam pytanie,
czy ktos sie orientuje czy na slasku kupie glowke kapusty kiszonej? czy
musze "robic po polsku" ?
pozdr
wojtek

1. Data: 2005-01-20 16:28:15

Temat: Re: glowka kapusty kiszonej slask kupie?
Od: "juras" <j...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wojtek" <w...@n...pl> napisał w wiadomości
> witam,
> mam pytanie,
> czy ktos sie orientuje czy na slasku kupie glowke kapusty kiszonej? czy
> musze "robic po polsku" ?

Chyba nigdzie w Polsce nie kupisz kapusty kiszonej na golabki,ciekawe czy to
tak trudno zrobic ,czy to tylko lenistwo.Sam kiedys robilem, ale to dlugo
trwa
juras

1. Data: 2005-01-20 16:53:14

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:csom8k$a9h$1@atlantis.news.tpi.pl
Od: juras <j...@w...com>
Było:
> Chyba nigdzie w Polsce nie kupisz kapusty kiszonej na
> golabki,ciekawe czy to tak trudno zrobic ,czy to tylko
> lenistwo.Sam kiedys robilem, ale to dlugo trwa
A to się robi tak samo jak szatkowaną kapustę ? I co później z tego ?
Mięso-farsz zawinąć ? Gotować ?

Pomoc dla zagubionych http://evil.pl/pip/index.html
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

1. Data: 2005-01-20 17:04:03

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 20 Jan 2005 17:53:14 +0100, Sławek SWP napisał(a):

> A to się robi tak samo jak szatkowaną kapustę ? I co później z tego ?
> Mięso-farsz zawinąć ? Gotować ?

Wyjawszy samo szatkowanie - podobnie :)

Ladna, nieduza glowke kapuchy obdzierasz z odstajacych zewnetrznych lisci,
myjesz dokladnie i pakujesz do naczynia (najlepiej kamionki, ale emaliowany
gar tyz ujdzie). Zalewa do kiszenia to slona woda (proporcje woda/sol jak
na ogorki, czyli u mnie 1 solidna lyzka soli kamiennej na litr wody). Do
tego dorzucasz kwasne albo winne jablko i buraka, obranego i pokrojonego na
osemki. Teraz musisz znalezc cos do przcisniecia kapuchy, zeby byla caly
czas zanurzona. Najlepszy bedzie talerz i odpowiedni kamien, dokladnie
wyszorowany i wyparzony (talerz na kapuche, kamien na talerz). Calosc
przykrywasz sciereczka i generalnie zapominasz o niej na jakies 2 tygodnie.
Oczywiscie w tym czasie mozna uchylic rabka tajemnicy i sprawdzic, czy
kapusta nie gnije, ale raczej zorientujesz sie bez patrzenia :)

Po 2 tygodniach (czasem 3, zalezy m.in. od temperatury) kapusta powinna byc
cala ukiszona. Woda spod niej ma buraczany kolor i piekny zapach (w tych
samych kategoriach, w ktorych pieknie pachna niektore sery) i jest
rewelacyjna na kaca.

A potem to juz standard - delikatnie zmiekczasz zyly liscia np. trzonkiem
noza i zwijasz golabki, ktore pozniej dusisz. Lisci sie nie blanszuje,
przynajmniej ja tego nie robie ani nie widzialem takich praktyk.

Maciek
"Wyglad mam niecodzienny, ale wnetrze mile i spokojne" (TR&A)

1. Data: 2005-01-20 17:43:43

Od: "harpia" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wystarczy włożyć całą główke do kapusty przygotowanej na kiszenie, wujdzie to
samo. I "ulepszeń" typu burak i jabłko ;)

1. Data: 2005-01-20 17:47:38

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:40aa.00000a0e.41efedcf@newsgate.onet.pl
Od: harpia <h...@o...pl>
Było:
> Wystarczy włożyć całą główke do kapusty przygotowanej na
> kiszenie, wujdzie to samo. I "ulepszeń" typu burak i jabłko ;)

Ale z burakiem i jabłkiem napewno będzie inna ;-) A ja ciągle szukam innych
smaków ... No i ten kac planowany 3 tygodnie naprzód :D lol

1. Data: 2005-01-20 17:56:15

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20 Jan 2005 18:43:43 +0100, harpia napisał(a):

> "ulepszeń" typu burak i jabłko ;)

Kazdy robi tak, jak ma ochote.

1. Data: 2005-01-20 22:04:49

Od: "Krystyna Dziewior" <k...@z...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "juras" <j...@w...com> napisał w wiadomości

> [...]
> tak trudno zrobic ,czy to tylko lenistwo.Sam kiedys robilem, ale to dlugo

główki/. Wszystko tak jak normalnie tylko na liscia przed połozeniem farszu
daje warstwe kiszonej kapust. W domu to lubią.
pozdrowienia
Krystyna

1. Data: 2005-01-21 21:04:47

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Dziewior napisał(a):
> [...]
>
> główki/. Wszystko tak jak normalnie tylko na liscia przed połozeniem farszu
> daje warstwe kiszonej kapust. W domu to lubią.

kupisz u mnie ;) to tylko kwestia ceny ;)
kiedys kisilem..
jak bedzie zapotrzebowanie to hmm...
ale raczej polecam samemu...
golabki wychodza pycha...