gorczyca

1. Data: 2003-12-21 19:00:02

Temat: gorczyca
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ma podobne jakieś dobre działanie dla ogrodu. Jakie?
Pozdrawiam :-)
Janusz

2. Data: 2003-12-21 19:53:42

Temat: Re: gorczyca
Od: "henek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ma podobne jakieś dobre działanie dla ogrodu. Jakie?
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Ponoć bardzo dobre, zwłaszcza do grila w postaci zmielonej i z dodatkami octu i
czegoś tam jeszcze, ale pod warunkiem że można to wszystko popic soczkiem z
Rondo albo Nero czy też Spaetburgundera.

Pozdrawiam smakowicie
(a szyneczki do wędzenia tak mi jakoś ładnie pachniały)
Henek

3. Data: 2003-12-21 20:24:29

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński) szukaj wiadomości tego autora

> Ma podobne jakieś dobre działanie dla ogrodu. Jakie?

Ma odstraszać dziki.
--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

4. Data: 2003-12-22 09:29:47

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszyscy czekamy na www.gorczyca.org

Jacek

5. Data: 2004-01-13 10:11:46

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl>

> Ma podobne jakieś dobre działanie dla ogrodu. Jakie?

Gorczyca biała:
- to świetny nawóz zielony. Korzenie poprawiają strukturę gleby i
zapobiegają wymywaniu składników pokarmowych wynosząc je na powierzchnię,
zamieniają w zielone a ty zamieniasz to w próchnicę. Przyorana poprawia
strukturę gleby ale nie wpływa na wielkość plonu.
- Współdziała z drobnoustrojami.
- Odstrasza gryzonie.
- Wysiewamy na gleby średniociężkie o odczynie zasadowym lub obojętnym,
puszcza bardzo głęboko korzenie, wysiewasz do początrku września na 2-3 cm,
po 6-8 tygodniach ścinasz lub zaorujesz.
- Nie stosujesz jej (i innych krzyżowych) w warzywnym ogrodzie
biodynamicznym intensywnie uprawianym gdyż grozi to przenoszeniem tych
samych chorób co występują na warzywach (np. kiła kapuściana).
- Wysiana razem z grochem podtrzymuje go i chamuje rozwój chwastów, ochrania
przed porażeniem grochu przez pachówkę strąkóweczkę, podnosi to plon grochu
prawie dwukrotnie.
- Sporządzona z proszku zawiesina 20g na litr wody przy działaniu
kontaktowym zabija 3/4 mszyc.
- 10g na 1 l wody (odstawić na 48 godzin) stosuje się do zaprawiania
sadzonek.
- 10g na 5 l wody do oprysków większości roślin.
- 5-10 g na 10 l wody stosuje się do oprysku liści jabłoni przeciwko
przędziorkom.

Pozdrawiam Jerzy

6. Data: 2004-01-13 10:18:17

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> - Wysiana razem z grochem podtrzymuje go i chamuje

Tfuj, nie należy dowierzać tym automatycznym słownikom.

Pozdrawiam Jerzy

7. Data: 2004-01-13 10:20:33

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2004-01-13 12:10:54

Temat: Odp: gorczyca
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JerzyN <0...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bu0g5b$7k2$...@a...news.tpi.pl...
> Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl>

> Gorczyca biała:
> - to świetny nawóz zielony.
O!
Korzenie poprawiają strukturę gleby
Oo!
> zamieniają w zielone a ty zamieniasz to w próchnicę.
???? Ja????
Przyorana poprawia > strukturę gleby
Ooo!
> - Współdziała z drobnoustrojami.
To dobrze czy źle?
> - Odstrasza gryzonie.
Oooo!!!! Wszystkie?

Wygląda pożyteczne.
Ale to jest teoria czy praktyka????
Pozdrawiam :-)
Janusz

9. Data: 2004-01-13 12:30:32

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl>
> Użytkownik JerzyN <0...@m...pl>

> ???? Ja????

Tak, bo sama się nie wrzuci na kompostownik.
:-)

> Oooo!!!! Wszystkie?

To tak jak z piciem trunków.
;-)

> Wygląda pożyteczne.

Bo i jest.

> Ale to jest teoria czy praktyka????

Praktyka potwierdzona w teorii przez radzieckich naukowców.
;-)
Pozdrawiam Jerzy

10. Data: 2004-01-13 13:16:21

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JerzyN <0...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bu0oca$as$...@n...news.tpi.pl...

> Tak, bo sama się nie wrzuci na kompostownik.

To jest poważną wadą.
Pozdrawiam :-)
Janusz

Życzenia