górna warstwa

1. Data: 2013-03-31 12:55:54

Temat: górna warstwa
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

co się daje na górę ciast (np sernika) że jest taka cienka żelowa błyszcząca
warstewka ?

2. Data: 2013-03-31 21:47:25

Temat: Re: górna warstwa
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 31 Mar 2013 14:55:54 +0200, yapann napisał(a):

> co się daje na górę ciast (np sernika) że jest taka cienka żelowa błyszcząca
> warstewka ?

Na przykład gorący DOBRY (czyt. własnej roboty) dżem morelowy - nakładany
obficie pędzelkiem. Po wystygnięciu tężeje i powstaje glazura.
--
XL "W każdym narodzie musi się wyrobić ponad masy jakaś inteligencja i
rodzaj

3. Data: 2013-04-01 15:21:23

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

chodzi mi o taką jak w cukeirniach taką stosują (czyli z czegoś innego niż
domowego dzemiku heh)
ta o której mówię jest przeźroczysta

4. Data: 2013-04-01 18:55:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 1 Apr 2013 17:21:23 +0200, yapann napisał(a):

> chodzi mi o taką jak w cukeirniach taką stosują (czyli z czegoś innego niż
> domowego dzemiku heh)
> ta o której mówię jest przeźroczysta

Aaaaach, no to kup kilo żelatyny lub agaru i nie zawracaj ludziom głowy,
skoro chcesz badziewie cukierniane stosowac także u siebie w domu...

5. Data: 2013-04-02 12:01:07

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann wrote:

> chodzi mi o taką jak w cukeirniach taką stosują (czyli z czegoś innego niż
> domowego dzemiku heh)
> ta o której mówię jest przeźroczysta

Możliwe, że masz na myśli polewę zrobioną tak:
budyń w wybranym kolorze gotujesz na soku tego samego koloru, do tego
wsypujesz na gorąco galaretkę i polewasz ciasto. Wychodzi take elastyczne i
błyszczące, dokładnie otulające ciasto coś.

J. "Nie musicie dziękować. Wystarczy, że będziecie mnie wielbić na
kolanach" Król Julian
www.kontestacja.com

6. Data: 2013-04-02 13:59:56

Od: Dawid <x...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-01 20:55, Ikselka pisze:

> Aaaaach, no to kup kilo żelatyny lub agaru i nie zawracaj ludziom głowy

Kto cię zmusza do odpowiadania?

7. Data: 2013-04-02 20:32:53

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> budyń w wybranym kolorze gotujesz na soku tego samego koloru, do tego
> wsypujesz na gorąco galaretkę i polewasz ciasto. Wychodzi take elastyczne
> błyszczące, dokładnie otulające ciasto coś.

dzięki
a ten sok to żeby słodkie było?

8. Data: 2013-04-02 20:44:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 02 Apr 2013 15:59:56 +0200, Dawid napisał(a):

> Kto cię zmusza do odpowiadania?

Ten sam, kto zmusza Ciebie.

9. Data: 2013-04-02 21:02:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 02 Apr 2013 14:01:07 +0200, krys napisał(a):

> [...]
> wsypujesz na gorąco galaretkę i polewasz ciasto. Wychodzi take elastyczne i
> błyszczące, dokładnie otulające ciasto coś.

Glut.

10. Data: 2013-04-03 05:26:04

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann wrote:

> "krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message
>
> dzięki
> a ten sok to żeby słodkie było?

Też, ale to i o kolor chodzi. Chyba.
Przepis zdradziła mi koleżanka - "cukiernica" - widziałam, jadłam, podobało
mi się, to nie wnikam, ino się stosuję do wskazówek:-)

J.

www.kontestacja.com

Świątecznie.
Ile najdłużej leżało ciasto