grill

1. Data: 2004-07-09 10:18:37

Temat: grill
Od: "Anna Kunaszyk" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Chciałam zapytać jak przyrządzić kurczaka na grillu (obojętnie czy
skrzydełka czy udka czy coś tam), albo inne mięsko. Powiecie pewnie, ze w
archiwum jest tego dużo, ale ja szukałam no i nic takiego ciekawego nie
znalazłam, no może jakąś marynatę jedną, ale mnie nie przekonała.
Przeglądałam także strony z przepisami, ale rezultat był ten sam :(
Tak więc przychodzę z prośbą o podanie jakichś przepisów, bo nie chce
jeść tylko szaszłyków i kiełbaski z grilla, chciałabym coś nowego.
Aha no i problem jest też z sałatką, owszem znalazłam sporo przepisów,
ale prawie wszystkie były z pomidorami, albo z bakłażanem, a ja tych
warzyw nie mogę jeść i mam problem jaką sałatkę przyrządzić, żeby pasowała
do grilowanych potraw, no i nie zawierała tych dwóch warzyw.
Z góry dziękuję Tym którzy poratują mnie jakimiś przepisami, albo
linkami do stron gdzie takie potrawy moge znaleźć.
Pozdrawiam
Anna
a...@i...pl

1. Data: 2004-07-09 10:32:03

Temat: Re: grill
Od: "Tomek W." <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ma być łatwo ale oryginalnie? No to najprościej - mięso posolić,
posypać z umiarem ostrą papryką, skropić sokiem z cytryny, odstawić do
lodówki żeby w tym soku nieco skruszało, a potem posmarować miodem i
jeszcze odstawić na chwilę. Będzie ostro - słodkie, z nutą karmelu,
chyba każdemu smakuje. Do tego porwana na kawałeczki sałata z
najprostrzym winegretem: oliwę roztrzepać z sokiem z cytryny albo
dobrym octem winnym, popieprzyć, wymieszać z sałatą, przełożyć ją do
miski nasmarowanej przekrojonym czosnkiem.
Tyle :)

1. Data: 2004-07-09 19:38:42

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kunaszyk" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> archiwum jest tego dużo, ale ja szukałam no i nic takiego ciekawego nie
> znalazłam, no może jakąś marynatę jedną, ale mnie nie przekonała.

Z drobiem na grillu jest ten problem że ten robi się suchy, trudno uzyskać
przyjemnie soczyste mięsko.
Dlatego polecam przepis:
http://www.mniammniam.pl/p.php?p=154
Kurczak wychodzi fantastycznie soczysty i ciekawy w smaku.
Jeżeli miałabyś kłopoty w dotarciu do szczegółów a była zdecydowana napisz
na priv to podrzucę parę szczegółów (uwaga, pułapka w adresie!)

TomekD

1. Data: 2004-07-09 20:56:28

Od: "Malawi Shop" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kunaszyk" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> Chciałam zapytać jak przyrządzić kurczaka na grillu (obojętnie czy
> skrzydełka czy udka czy coś tam), albo inne mięsko.

Witam
Oto moj prosty sprawdzony sposob na skrzydelka z grilla, byc moze nic nowego
ale bynajmiej nie trafilem na taki sam:

1,5 kg skrzydelek myje i obcinam koncowki (ale to jak kto woli)
Wrzucam do garnka, wsypuje torebke przyprawy Kamisa do grilla ( tej zwyklej,
nie jakiejs pikantnej ) Nastepnie torebke pieprzu ziolowego Kamisa i sole do
smaku. Dolewam jeszcze oliwy tak na oko to powiedzmy z 1/4 szklanki -
czystymi łapami mieszam to wszystko dokladnie i odstawiam na te minimum 20
minut. Nastepnie pieke na grillu az bede chrupiace.
Te skrzydelka probowalo juz kilkadziesiat osob i jeszcze nie bylo takiego
ktoremu by nie smakowalo :)
Juz po samym przyprawieniu slinka cieknie a co dopiero po upieczeniu :)
Artur Wojtkowski / arturwu

1. Data: 2004-07-09 23:52:38

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

===
W ostatnią niedzielę robiłem cycki kurczacze według przepisu:
http://mrgrill.pl/r-113-lse.php

Nie przejmuj się tym, że to przepis na łososia! Kurczak wyszedł rewelacyjny!
Tyle, że w tej glazurze trzymałem go kilka godzin przed grilowaniem, a potem
smarowałem wg przepisu. Ten olej sezamowy jest boski (moim zdaniem trzeba go
dodać więcej, niż w tym przepisie)!
Piersi, które zbyt długo trzymałem nad żarem, były zbyt suche - to
ostrzeżenie. Soczyste i smakowite wyszły te, które grilowałem po ok. cztery
minuty z każdej strony (wcześniej rozdzielałem płaty, więc były cieńsze).

Smacznego :-)

waldek

P.S. Łosoś wyszedł jeszcze lepszy! Tyle, że bazując na własnym doświadczeniu
(i słusznie) moczyłem go wcześniej kilka godzin w soku z cytryny. Polecam
dzwonka z łososia :-), niezrównane!
===

1. Data: 2004-07-10 16:15:03

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ccn0h2$2gh$1@news.dialog.net.pl>,
"Malawi Shop" <s...@m...pl> wrote:

> [...]

> ktoremu by nie smakowalo :)
> Juz po samym przyprawieniu slinka cieknie a co dopiero po upieczeniu :)

W ogóle nie wiem po co piec. Sam Kamis nie starczy?

Władysław

--
Always look on the bright side of death

1. Data: 2004-07-11 20:36:31

Od: Zbigniew Pieciul <M...@S...zeta-media.com> szukaj wiadomości tego autora

waldek pisze:

> [...]
> (i słusznie) moczyłem go wcześniej kilka godzin w soku z cytryny. Polecam

Nie ma większej satysfakcji dla Mr Grilla niż ci krytyczni czytelnicy,
którzy zamiast po prostu odtwarzać przepisy krok po kroku -- traktują je
tylko jako inspirację, punkt wyjścia do tworzenia własnych kompozycji.

Waldku, dzięki! Pozwolę sobie Twoje uwagi wykorzystać i przygotować
wkrótce sojowo-sezamowego kurczaka.

Moja prowokacyjna męsko-szowinistyczna teza że "grill to (przede
wszystkim) męska sprawa" zdaje się potwierdzać! (oczywiście żartuję, od
początku chodziło mi o to, żeby jakoś zaktywizować kulinarnie panów;
pisałem o tym wcześniej).

Pozdrawiam,

Zbyszek

--
http://MrGrill.pl

1. Data: 2004-07-12 12:39:40

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Pieciul wrote:

> [...]
> wszystkim) męska sprawa" zdaje się potwierdzać! (oczywiście żartuję,
> od początku chodziło mi o to, żeby jakoś zaktywizować kulinarnie

===
A ja gratuluję świetnej stronki, precyzyjnych, prostych, a przy tym
smacznych przepisów.

No i - trzymać poziom!

waldek
===