grupa krwi i przeciwciala

1. Data: 2002-11-05 18:04:16

Temat: grupa krwi i przeciwciala
Od: m3duz4 <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzis przyjeto mnie do szpitala na zabieg - jednak po kilku godzinach
okazalo sie ze nie moga oznaczyc mojej grupy krwi - wiec pobrali
jeszcze raz i wyslali do stacji krwiodawstwa.
Pytano mnie czy mialam przetaczana kiedys krew - a to przeciez mial
byc pierwszy zabieg w moim zyciu!! nigdy w zyciu nie bylam w
szpitalu!!

Podobno mam jakies przeciwciala..
O co chodzi?? Co moze byc przyczyna??
(dodam ze kiedys mialam w prywatnym lab. badana grupe i wyszla A -
zreszta taka sama jak moich obojga rodzicow)

m3duz4

2. Data: 2002-11-09 10:32:55

Temat: Re: grupa krwi i przeciwciala
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (dodam ze kiedys mialam w prywatnym lab. badana grupe i wyszla A -
> zreszta taka sama jak moich obojga rodzicow)

mam nadzieje, ze takie pojecia jak antygen i przeciwciało nie jest Ci obce
kazdy czlowiek wytwarza pewne przeciwciala - jest to nieuniknione i wynika z
funkcjonowania organizmu... podczas rutynowego oznaczania grupy krwi sprawdza
sie rwniez obecnosc przeciwcial swoistych badz nieswoistych dla danego
pacjenta; w Twoim przypadku oprócz przeciwcial, ktore "normalnie wystepuja"
zostaly wykryte przeciwciala, ktore z jakis wczesniejszych wzgledow nie byly
aktywne adz nie wytworzyly sie wczesniej; jednym ze sposobow "aktywowania" sie
takich przeciwcial jest przetaczana wczesniej krew badz preparaty
krwiopochodne, przebyta ciaza, badz nawet przebyte wczesniej choroby - wowczas
moga u Ciebie wytworzyc sie przeciwciala odpornosciowe, ktoredla Ciebie nie
stanowia zadnego zagrozenia jedynie moga utrudnic dobranie dla Ciebie
wlasciwego preparatu krwi podczas zabiegu; jednakze mogly ujawnic sie rowniez
przeciwciała, ktore nie sa tzw odpornosciowymi z innych ukladow grupowych niz
uklad AB0 czy Rh, nie martw sie na zapas - obecnosc u ciebie przeciwcial nie
jest zadna choroba

3. Data: 2002-11-09 18:19:58

Od: m3duz4 <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dnia 9 Nov 2002 11:32:55 +0100, k...@p...onet.pl wyskrobal
sobie:

> [...]
>uklad AB0 czy Rh, nie martw sie na zapas - obecnosc u ciebie przeciwcial nie

tyle juz wiem - ciekawilo mnie tylko co moglo byc przyczyna - bo
wszyscy lekarze z uporem wypytywali czy nie mialam krwi przetaczanej,
jakichs zabiegow itp.
Na szczescie juz oznaczono mi grupe - i poprzez proby krzyzowe dobrano
krew :)
jednak termin operacji sie przez to przesunal :(

m3duz4

jakie implanty i gdzie ( Slask )
wstrzymanie wytrysku podczas stosunku
Berodual