grzejniki

1. Data: 2004-07-02 08:18:27

Temat: grzejniki
Od: "sawicki" <a...@m...elka.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem ze bylo to juz pare razy, ale nadal mam problem. W mojej miejscowosci
nie ma dobrego hydraulika wiec staram sie przygotowac materialy we wlasnym
zakresie. Bede wstawial grzejniki stalowe i tu moje pytanie czy do
obliczania wielkosci grzejnikow dobrym rozwiazaniem jest przyjecie 100W / m2
czy moze wiecej lub mniej.
I jakie powinny byc termostaty. dziekuje za odpowiedz

1. Data: 2004-07-02 20:30:55

Temat: Re: grzejniki
Od: "renja" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sawicki" <a...@m...elka.pw.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
m2
> czy moze wiecej lub mniej.
> I jakie powinny byc termostaty. dziekuje za odpowiedz

Witam!
Jestem inzynierem ciepłownikiem na co dzień zajmujacym sie
projektowaniem m.in. instalacji c.o. i od razu moge powiedziec że przyjecie
jakiejkolwiek wartosci "na oko" jest podejsciem typowo "lamerskim".
Niestety nasi rodzimi "fachowcy" i tak wiedzą lepiej. ( nie pisze tu o
tobie tylko o wielu naszych INSZYNIERACH co to ledwie zawodówke skończył ale
on wie lepiej jak grzejniki dobierać)
Przy doborze grzejnika powierzchnia pomieszczenia ma drugorzedne
znaczenie.
O wiele ważniejsze jest to z czego składaja sie przegrody budowlane w
budynku, jakie jest ocieplenie scian, jaka stolarka okienna, ile przegród
zewnetrznych itp.
Dla przykładu weźmy 2 pokoje oba po np. 16 m kw. Jeden niech ma 2 ściany
zewnetrzne duże okno i stropodach, a drugi ma jedna sciane zewnetrznaz
malutkim oknem i jest na srodkowej kondygnacji.
Zgodnie z twoja teoria w jednym i drugim powiniem wisiec identyczny
grzejnik.
Uważasz to za logiczne?????
Zapewniam cie, ze jesli tak dobierzesz grzejniki to moze ci sie uda
trafic i akurat bedziesz miał ciepło, ale jesli naprawde chcesz miec DOBRZE
wykonana instalacje to albo policz to porządnie albo zapłac komus te 200 pln
za projekt.
W razie jakichs pytań wal na maila.

PS. Hydraulik to ci najwyzej rurke przy umywalce może uszczelnić, a nie w
c.o. doradzać

1. Data: 2004-07-03 08:20:39

Od: "renja" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

acha, zapomniałam jeszcze dodać że wielkość grzejnika zalezy również od
parametrów czynnika grzejnego w instalacji

1. Data: 2004-07-03 11:01:04

Od: "sawicki" <a...@m...elka.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> acha, zapomniałam jeszcze dodać że wielkość grzejnika zalezy również od
> parametrów czynnika grzejnego w instalacji

Dzieki za porade, dales mi sporo do myslenia. Niestety i tak bede zmuszony
do zaprojektowania samemu wielkosci grzejnikow. Ale tym razem wprowadze
pewne poprawki, jako ze dom mam z cegly i grobe mury, wszedzie plastikowe
okna. Mam ochote uzyc programu
http://www.delonghi.pl/programy/

slup energetyczny w ogrodzie
Pytanie
ubezpieczenie mieszkania a kredyt hipoteczny
Lodówki
Klejenie fartucha w pralce - czym?