grzyb na scianie a zdrowie

1. Data: 2001-08-18 09:54:16

Temat: grzyb na scianie a zdrowie
Od: "Mkl" <m...@i...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio w pracy musze jakis czas przebywac w pomieszczeniu w ktorym na scia
nie zacza sie powaznie rozwijac jakis grzyb, pomimo to ze jest to nowy budyn
ek. W zwiazku z tym mam pytanie czy przebywanie w takim pomieszczeniu moze b
yc niebezpieczne dla zdrowia, ewentualnie jakie konsekwencje moga z tego wyn
iknac, jak sie zabezpieczyc i ile mozna w miare bezpiecznie przebywac w taki
m pomieszczeniu. Moj post spowodowany jest tym ze jeden kolega przestraszyl
mie jakimis zarodnikami itp.
Za odpowiedzi z gory dziekuje.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
m...@i...lublin.pl
m...@g...pl

2. Data: 2001-08-18 12:27:38

Temat: Re: grzyb na scianie a zdrowie
Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mkl napisał:

> [...]
> m pomieszczeniu. Moj post spowodowany jest tym ze jeden kolega przestraszyl

znajomy sprzatal przez kilka tygodni zagrzybiona , brudna piwnice, potem
zachorowal
na pluca i nawet nie pisze ze za rok zmarl na raka pluc (osoba starsza)

3. Data: 2001-08-18 14:44:48

Od: "Sark" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mkl" <m...@i...lublin.pl> napisał w wiadomości

> [...]
scia
> nie zacza sie powaznie rozwijac jakis grzyb, pomimo to ze jest to nowy

Budynek nowy, pomieszczenia penie słabo wentylowane, okna tez pewnie nowe,
plastkiowe, bardzo szczelne, bez możliwości mikrowentylacji. Wzrasta
zawilgocenie i zarodniki pleśni i grzybów otrzymują dobre warunki do rozwoju

> [...]
wyn
> iknac, jak sie zabezpieczyc i ile mozna w miare bezpiecznie przebywac w

Oczywiście że może być bardzo niebezpieczne. Przecież one co pewien czas
emitują w powier\trze swoje zarodniki, ty to ciągle wdychasz. Zależnie od
twoich inklinacji można się nabawić alergii lu czegoś gorszego

> Moj post spowodowany jest tym ze jeden kolega przestraszyl
> mie jakimis zarodnikami itp.

I dobrze zrobił. Założyć maskę co najmniej przeciwpyłową, grzyba zerwać np
szpachlówką a nawet skuć), posmarować dokładnie preparatem grzbo i pleśnio
bujczym np. polskie (nie są wcale drogie)

- MUROTEX firmy Inco-Veritas

- BORAMON firmy Altax (na murach - służy do zwalczania grzybów domowych i
pleśniowych występujących powierzchniowo na ścianach.)

No i przedewszystkim wentlacja w pomieszczeniach !!!!!

Sark

4. Data: 2001-08-18 14:54:37

Temat: Odp: grzyb na scianie a zdrowie
Od: "MaNiacK" <e...@p...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> znajomy sprzatal przez kilka tygodni zagrzybiona , brudna piwnice, potem
> zachorowal
> na pluca i nawet nie pisze ze za rok zmarl na raka pluc (osoba starsza)

akurat moze by i zmarl bez tego tylko pare tygodni pozniej trudno
przewidywac

5. Data: 2001-08-18 14:55:49

Od: "MaNiacK" <e...@p...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
taki
> m pomieszczeniu. Moj post spowodowany jest tym ze jeden kolega

to trzeba niestety sciane skuc i potraktowac boramonem tak aby grzyb sie
nierozwijal.
u niektorych osob moze nawet uszkadzac serce i watrobe
grzyb w domu nie jest przyjemnym zjawiskiem i nalezy sie go pozbyc jak
najszybciej

6. Data: 2001-08-18 17:28:42

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <9lldtk$i36$1@news.lublin.pl>, m...@i...lublin.pl says...

> [...]
> m pomieszczeniu. Moj post spowodowany jest tym ze jeden kolega przestraszyl

Jak ci wywola alergie do konca zycia to bedzisz ostro kwiczal.
Wesole to nie jest.
Jak zabezpieczyc? Osuszyc sciany, wymalowac od nowa etc - remont.

7. Data: 2001-08-19 12:17:02

Temat: THX
Od: "Mkl" <m...@i...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za posty
no to ladnie, jestem tam "nowy" a juz bede sie czegos domagal i takie tam.
jeszcze poczekam i zaczne propagande rozsiewac, moze ktos inny sie upomni o
swoje prawa, bo nietylko ja tam przebywam.
ps: Jak zachoruje mam nadzieje ze cos poradzicie ;)

Biay jezyk ?
Zanik Miesni - Badania Genetyczne
Scjentologia, Dianetyka - nowa strona zapraszam
Neuron rusza. Szukamy ludzi.
Znamie histopatologiczne...