guz mózgu

1. Data: 2002-07-09 17:32:35

Temat: guz mózgu
Od: "gabi" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja znajoma miała guza mózgu. Podobno ze względu na położenie nie można go
było usunąć, ani wykonać biopsji. Podobno mógł to być jakiś glejak. Mam
pytanie: czy rzeczywiście glejak może być położony tak, że nie można wykonać
nawet biopsji? Stosowano radioterapię i temodal. Czy zrobiono wszystko co
możliwe? A może ja czegoś nie wiem? Proszę, napiszcie, bo nie daje mi to
spokoju.

gabi

2. Data: 2002-07-09 18:09:28

Temat: Re: guz mózgu
Od: p...@a...amg.gda.pl (Piotr Zielinski) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2002-07-10 09:59:05

Od: "Ivan" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sa guzy do ktorych dotarcie przy pomocy tradycyjnej igly do biopsji jest
niemozliwe, ewnentualnie grozi powaznymi uszkodzeniami pewnych osrodkow...

Użytkownik gabi <g...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:agf6pb$qre$...@n...tpi.pl...

4. Data: 2002-07-10 14:38:38

Od: p...@a...gda.pl (Piotr) szukaj wiadomości tego autora

> sa guzy do ktorych dotarcie przy pomocy tradycyjnej igly do biopsji jest
> niemozliwe, ewnentualnie grozi powaznymi uszkodzeniami pewnych osrodkow...

A jakie?
Wykonuje sie biopsje stereotaktyczne wszystkich obszarow mozgu. lacznie z
pniem mozgu i z mozdzkiem. Sa to operacje bezpieczne - ryryko powiklan
wynosi okolo 1%, czyli niewiele. Ryzyko braku rozpoznania po biosji wynosi
juz wiecej, bo okolo 10%.

Piotr Zielinski
www.neurochirurgia.2p.pl

Jeszcze raz o szkłach.