guzek Schmorla

1. Data: 2004-10-14 17:17:08

Temat: guzek Schmorla
Od: MarioBe <n...@...tego> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry.

Czy ktoś z grupowiczów wie może, co to jest? Nie znalazłem w Sieci
żadnych polskich materiałów na ten temat, a jako laik nie wiem, czy
dobrze tłumaczę angielską definicję. Wychodzi mi, że jest to zjawisko
polegające na wpuklaniu się krążka międzykręgowego przez płytkę ruchową,
nerwowo-mięśniową? Ale gdzie?
Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
Dziękuję i pozdrawiam, Mario

2. Data: 2004-10-14 19:33:01

Temat: Re: guzek Schmorla
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jest to objaw choroby Sheuermanna w badaniu rtg kregoslupa
guzek schmorla to przepuklina krazka miedzykregowego w obreb tkanki
gabczastej kregu

Myszka + Bartek (14.09.2004)

3. Data: 2004-10-14 20:06:48

Od: deberg <"deberg[nospam]"@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nerwowo-mięśniową???? W życiu! :) To wpuklanie się jądra miażdżystego
popularnie zwanego dyskiem w płytkę graniczną trzonu kręgu. Dochodzi do
tego w okresie wzrostu, gdy trzon jest plastyczny. Reasumując: jest to
objaw przebytej choroby Scheuermanna, zwykle predysponuje do nieco
wcześniejszego występowania bólów kręgośłupa, i występuje u około 20-30
procent ludzi, więc nie ma specjalnie się czym martwić. Leczenie
sprowadza się do rehabilitacji.

4. Data: 2004-12-24 11:19:20

Od: "iwan69" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>sprowadza się do rehabilitacji.
>
>Ostanio byłem na konsultacji ponieważ wykryto u mnie prwostronną skolioze
ok.6stopni. Wykrtyto także guzek Schmorla. Rozmowa ze specjalistą trawała
długo a człowiek z niego bardzo wygadany tak ze zgasił moje wątpliwości. Guzek
jest tyko w fazie wzrostu potem zanika. A jedyną z możliwości kojenia bólu
jest pływanie wierzcie mi bo pływam i jeszcze jedno rehabilitacja nic nie daje
poniewaz ona niestety jest tylko przy tym gdy dana osoba nosi gorset.

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

grypa ???
Mikrobiologia