hemoglobina

1. Data: 2005-11-14 11:18:34

Temat: hemoglobina
Od: magda <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Właśnie zrobiłam badania krwi i wyszło mi, że mój poziom hemoglobiny
wynosi 9,4.
Lekarz zapisał mi tabletki Tardyferon Fol /tj. z kwasem foliowym
ponieważ mój orgaznizm źle wchłania żelazo, zawsze miałam niski poziom
żelaza ale nie aż taki/. A do tego nie wiem czy w ogóle będę mogła brać
ten lek bo mam problemy z żołądkiem od dawna /częste nadżerki/i po
zażyciu żelaza to się wzmaga.
Moje pytanie brzmi:
- czy może ktoś polecić jakiś inny lek przy takich dolegliwościach?
- może są jakieś sposoby naturalne podniesienia żelaza w organiźmie?
- i jeszcze jedno: chodzi mi o dawkę leku, a mianowicie w nas w Polsce
na opakowaniach zawsze pisze np. 80 mg a w Stanach np. 1,000 mcg. /co
to znaczy to mcg?/
A i jeszcze jedno: Pani w aptece polecała gumę do żucia z żelazem, ale
czy to nie wpływa żle na zęby? A może są jakieś tabletki do ssania -
tylko też co wtedy z zębami?
Pozdrawiam i dzięki za wszelkie info.