hemoroidy

1. Data: 2002-06-25 17:29:14

Temat: hemoroidy
Od: "KUBA" <g...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam pytanie od jakiegos czasu mam bolace ranki na odbycie, podczas mycia
mydlem bardzo piecze, co to sa hemoroidy, czy przz nie mozna miec zaparcia.
mam tryb pracy siedzacy, oraz bardzo stersujacy okolo 12 godzin na dobe, co
zrobic zeby sie ich pozbyc.
ostatnio mam problem z wyproznianiem, probowalem srodki przeczyszczajace
typu herbatki ziolowe malo skuteczne sa , przynajmniej dla mnie.
Kał ma kolor normalny.

2. Data: 2002-06-25 17:50:07

Temat: Re: hemoroidy
Od: "Bogna" <b...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

KUBA <g...@b...gnet.pl> napisał(a):

> [...]
> ostatnio mam problem z wyproznianiem, probowalem srodki przeczyszczajace
> typu herbatki ziolowe malo skuteczne sa , przynajmniej dla mnie.

Hemoroidy są to żylaki odbytu, inaczej nazywane są guzkami krwawicznymi.
Hemoroidy czasami mogą "wypadać", wtedy na zewnątrz u ujścia odbytu można
poczuć bolesne guzki. Siedzący tryb życia oraz zaparcia bardzo często
wpływają na powstawanie hemoroidów. Raczej nie stosuj środków
przeczyszczających, bo te mogą powodować z kolei rozwolnienia i biegunki,
które będą drażnić guzki (mogą zacząć krwawić). Trzeba udać się po poradę do
proktologa, on oceni, czy to rzeczywiście hemoroidy i co z nimi dalej robić.
Czasami wystarczy leczenie czopkami i maścią, a czasami niezbędna jest
operacja (jest kilka sposobów usuwania hemoroidów). Bezwzględnie najpierw
proktolog.
Pozdr. Bogna

3. Data: 2002-06-25 18:18:19

Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

"Bogna" <b...@N...poczta.gazeta.pl> wrote in

> Hemoroidy są to żylaki odbytu, inaczej nazywane są guzkami

[...]

jak można zawczasu uniknąć tego problemu ? czy nie-siedzący tryb zycia,
gimnastyka - wystarczą ?

--
Rafał 'Raf256' Maj

4. Data: 2002-06-25 20:22:18

Od: "Bogna" <b...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal 'Raf256' Maj <r...@r...com> napisał(a):

> jak można zawczasu uniknąć tego problemu ? czy nie-siedzący tryb zycia,
> gimnastyka - wystarczą ?
>
> --
> Rafał 'Raf256' Maj

No, niestety nie. To byłoby za proste. Oczywiście ruch zmniejsza szanse na
powstanie hemoroidów. Należy poza tym odżywiać się tak, aby nie doprowadzać
do zaparć, gdyż podczas "ciężkich" wypróżnień w zaparciach żyły w odbytnicy i
w odbycie są poddawane zwiększonemu ciśnieniu. Trzeba więc zwiększyć
zawartość błonnika w jadłospisie (więcej owoców i warzyw), pić sporo wody,
oddychać normalnie, podnosząc ciężkie przedmioty, nie wstrzymywać oddechu,
gdyż to zwiększa ciśnienie w jamie brzusznej i może prowadzić do uszkodzenia
żył. Nie bez kozery u wielu kobiet hemoroidy powstają w czasie porodu, na
wskutek mocnego parcia. No a poza tym, niestety ta przypadłość może dopaść
także tego, kto prowadzi higieniczny tryb życia i zdrowo się odżywia. Ale
warto zmniejszać ryzyko póki czas.
Pozdr. Bogna

Tłumaczenie
archiwum???