hortensja i róża

1. Data: 2001-08-14 10:37:55

Temat: hortensja i róża
Od: "Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozdrawiam i pytam....
Mam w ogrodzie bardzo dużą hortensję...poza tym po ostatnich obfitych
deszczach pod cieżarem wody kwiaty oparły się prawie o ziemie...bardzo
brzydko to wygląda....Poradźcie proszę, co zrobić?
Jakie zabiegi pielęgnacyjne są konieczne i jak się hortensję rozsadza?

Mam także od niepamiętnych czasów dwie róże - na wiosne przyciąłem je prawie
przy ziemi.....i znowu wyrosły na wysokość 2 m - wygląda to śmiesznie, bo
one z niczym się nie komponują....co robić, aby rosły i kwitły niżej oraz
jak je pielęgnować?

2. Data: 2001-08-14 11:52:20

Temat: Re: hortensja i róża
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> wrote in message
> [...]
> deszczach pod cieżarem wody kwiaty oparły się prawie o ziemie...bardzo
> brzydko to wygląda....Poradźcie proszę, co zrobić?

Moja hotrensja krzaczasta ma ten sam problem. Mozna
probowac po deszczy delikatnie otrzasac z wody, troche
pomaga, ale nie do konca. W pierwszych latach na wiosne
robilem z nia "porzadek", to znaczy wycinalem zeschniete
zima pedy (dokladniej, te ktore wydawaly sie zeschniete).
Od kiedy zaprzestalem tej procedury, problem kladzenia sie
po deszczu zmalal (choc nie znikl zupelnie). Stare pedy sa
bardziej zdrewniale i nawet jesli nie ma na nich tyle zielonego,
co na nowych, podtrzymuja cala rosline.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2001-08-14 12:11:20

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Tomasz Borkowski

> [...]
> deszczach pod cieżarem wody kwiaty oparły się prawie o
> ziemie...bardzo
> brzydko to wygląda....Poradźcie proszę, co zrobić?

Najlepiej podeprzeć (cienkimi palikami, np. bambusowymi). Ale
najlepiej każdą gałąź z osobna.

Ja moje hortensje delikatnie otrząsam z nadmiaru wody jak tylko deszcz
ustaje (no, robię to przy większych deszczach. Podobnie zresztą z
różami wielkokwiatowymi, bo też się lubią kłaść)

> Jakie zabiegi pielęgnacyjne są konieczne i jak się
> hortensję rozsadza?

Zabiegi to nawożenie (nawozem bez związków chloru i wapnia, najlepiej
przeznaczonym specjalnie do hortensji, ewentualnie do azalii i
rodedendronów) i podlewanie (ale to chyba chwilowo niepotrzebne, nie?
;-))

> [...]
> śmiesznie, bo
> one z niczym się nie komponują....co robić, aby rosły i

Silne cięcie pobudza pędy do intensywnego wzrostu, tak więc przycięcie
ich do ziemi to nie był zbyt dobry pomysł. Lepiej w tym przypadku
ograniczyć cięcie.

Kilkakrotnie testowałam przesadzanie dużych i starych róż, jeżeli mi w
danym miejscu nie pasowały. Udaje się, jeżeli kilka dni po zabiegu nie
jest zbyt gorąco. Należy różę mocno przyciąć, przesadzić z możliwie
dużą bryłą korzeniową i pamiętać o intensywnym podlewaniu aż do
przyjęcia się i podjęcia wzrostu przez roślinę.

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

4. Data: 2001-08-14 12:29:42

Od: "Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Problem polega też na tym, że na wiosnę zbyt blisko hortensji posadziłem
trzy azalie...nie przewidziałem, że hortensja tak obrodzi...
i teraz azalie ledwo zipią...dlatego chciałem poobcinać trochę kwiatów
hortensji, ale nie wiem czy można i ewent. jak to zrobić...
TB

5. Data: 2001-08-22 08:58:07

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> i teraz azalie ledwo zipią...dlatego chciałem poobcinać trochę kwiatów
> hortensji, ale nie wiem czy można i ewent. jak to zrobić...

Kwiaty hortentensji obcinam do wazonu na długość wazonu,
a jeżeli gałęzie się kładą to przy samej ziemi.
Pozdrawiam Krystyna

Żurawiny
Gleba
Moj potencjalny tesc...