jak dlugo brac antybiotyk?

11. Data: 2007-08-29 11:31:49

Temat: Re: jak dlugo brac antybiotyk?
Od: "Cancer" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Feromon"

> a ja ZAWSZE myślałem, że według wskazań lekarza...

I bardzo dobrze myślałeś,tylko nie wiem po co tutaj ten sarkazm.

Cancer
http://cerbermail.com/?eMJzIDy1yq

12. Data: 2007-08-29 16:04:56

Od: "wasyl" <w...@s...dd> szukaj wiadomości tego autora

Cancer wrote:

> Dlatego, ze każde opakowanie antybiotyku to tzw. seria.

Tez zawsze o tym slyszalem, ze antybiotyki trzeba zawsze wybrac do
konca, ale z tego co mi sie wydaje to:

1. Amotaks 1g - opakowanie 16 tabl. substancja czynna - Amoxicillinum
2. Duomox 1g - opakowanie 20 tabl. substancja czynna - Amoxicillinum

Czyli jeden i drugi to chyba to samo, rozna tylko pojemnosc opakowania.
Dlaczego wiec Duomoxu trzeba wybrac az 20, jesli Amotkasu wystarczy
tylko 16?

--
wasyl

13. Data: 2007-08-29 16:27:47

Od: "js" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tez zawsze o tym slyszalem, ze antybiotyki trzeba zawsze wybrac do
> konca, ale z tego co mi sie wydaje to:

ja ostatnio nie wybralem wszystkich do konca dwie mi zostały

spowodowane to bylo dziwnym bolem serca i jakby nadcisnieniem
w sercu totez postanowilem dwu osatatnich nie wziac

14. Data: 2007-09-26 11:54:16

Od: WebCM <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Móg by to kto wyja ni ? Jakie s konsekwencje zmniejszenia czasu
przyjmowania antybiotyku (np. 5 lub 7 dni zamiast 10)?

15. Data: 2007-09-26 12:10:48

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Wrz, 13:54, WebCM wrote:
> Móg by to kto wyja ni ? Jakie s konsekwencje zmniejszenia czasu
> przyjmowania antybiotyku (np. 5 lub 7 dni zamiast 10)?

Swego czasu moje dziecie zostalo zabrane przez pogotowie do szpitala i
tam bylo leczone penicylina przez 7 dni. Ponieważ w dniu zabrania syna
przez pogotowie bylam u lekarza z dzieckiem, to lekarka miala obraz
leczenia szpitalnego. I jak sie zglosilam do niej po szpitalu, to po
obsluchaniu dzidzi stwierdzila: - wg tego co tu zapisalam, to on jest
w takim samym stanie, jak przed szpitalem. Penicilina go nie
wyleczyla, tylko zatrzymala chorobę i grozi mu jej nawrot. Dala mu
wiec gentamecyne (silny antybiotyk) i dopiero tym wyleczyla mi
dzidzie.
Wnioski wyciagnij sobie sam.

--
Pozdrawiam :)
JM

16. Data: 2007-09-26 12:53:50

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

WebCM wrote:

> Móg by to kto wyja ni ? Jakie s konsekwencje zmniejszenia czasu
> przyjmowania antybiotyku (np. 5 lub 7 dni zamiast 10)?

no ale to zależy od schorzenia. Mi już 3 razy w tym roku antybiotyk
przepisano zanim sam zdiagnozowałem problem, niezły hardkor w sumie -
antybiotyk na alergie wziewne. Ani razu nie wykupiłem recepty. Ostatnio
nawet dostałem antybiotyk na... obite jądro. Serio. "Bo może stan zapalny".
Urolog specjalista rozwiał wątpliwości, żadnego antybiotyku nie trzeba było
brać. Z kolei w innych przypadkach może być jak Myszka napisała.

--
www.vegie.pl

17. Data: 2007-09-26 20:12:06

Od: WebCM <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Bior Duomox. Lekarka powiedzia a, e choroba jest wirusowa, lecz
trzeba poda antybiotyk (chyba przez to, e gard o by o czerwone +
troch bia ego nalotu). Teraz mam jeszcze katar. Nie wiem, czy jest
sens brania do ko ca (10 dni) i os abiania si .

Na dodatek jutro b d zmuszony wzi go 2 godziny wcze niej. Czy mog
si pojawi dzia ania niepo dane?

18. Data: 2007-09-27 00:09:32

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

WebCM wrote:

> Bior Duomox. Lekarka powiedzia a, e choroba jest wirusowa, lecz
> trzeba poda antybiotyk (chyba przez to, e gard o by o czerwone +
> troch bia ego nalotu).

Nie chciałbym wchodzić tutaj za bardzo w kompetencje tej lekarki, ale...
obawiam się, że prawdziwą przyczyną wypisania antybiotyku były wakacje
zafundowane lekarce przez producenta tegoż. Sorki, antybiotyk na
zaczerwienione od wirusa gardło? Jakikolwiek lekarz (a jest paru na grupie)
nie zgodzi się ze mną gdy powiem, że taka decyzja lekarki raczej zaszkodzi
pacjentowi (negatywne konsekwencje zażycia antybiotyku) niż pomoże
(ewentualna osłona przed wtórną infekcją bakteryjną)?

Ja zdecydowałem się nie brać przy zapaleniu pęcherza moczowego - co było
trochę głupie, przyznaję, ale uznałem że potencjalne szkody przekroczą
ewentualne korzyści. Wyszło na moje, organizm zwalczył infekcję w 12
godzin - bez powikłań.

O samych antybiotykach napisałem dziś mały artykulik, pod rozwagę:
www.borelioza.vegie.pl/antybiotyki.html

--
www.vegie.pl

19. Data: 2007-09-29 07:17:51

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 27 Sep 2007 02:09:32 +0200, tomek wilicki wrote:

> O samych antybiotykach napisałem dziś mały artykulik, pod rozwagę:
> www.borelioza.vegie.pl/antybiotyki.html

Napisałeś konglomerat przekłamań, uogolnień, "urban legends" i odrobinkę
prawdy. Gratuluję. Jeśli będziesz mieć pecha, to ktoś to przeczyta,
postanowi nie zastosować leczenia i zaprowadzi go to na cmentarz - i to
tak naprawdę.

m.
Marek Bieniek (mbieniek at epic pl)
Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

20. Data: 2007-09-29 19:37:12

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> [...]
> prawdy. Gratuluję. Jeśli będziesz mieć pecha, to ktoś to przeczyta,
> postanowi nie zastosować leczenia i zaprowadzi go to na cmentarz - i to

Przecież prosiłem wielokrotnie o ocenę tego co napisałem i poprawienie
błędów. Co tam niby nie jest prawdą? Że antybiotyki nie obniżają siły
układu odpornościowego? Że nie hodują antybiotykoopornych szczepów?

No fakt, pewnie nt demineralizacji szkliwa zębów i parę innych rzeczy mam
wiedzę sprzed 10 lat, ale właśnie po to dałem artykuł tutaj do oceny, aby
ktoś poprawił te błędy.

Napisałem to wszystko dlatego, że w internecie ostatnio bardzo popularne
jest wmawianie sobie boreliozy - jest grupa ludzi, którzy każdy jeden objaw
określają jako 100% borelioza i zalecają duże dawki antybiotyku (w zasadzie
wstrząsowe) przez wiele miesięcy, mają też "swoich" lekarzy którzy
przepiszą antybiotyk bez badań potwierdzających chorobę. Z tego co czytałem
na ich grupie, 80% "chorych" w ogóle na antybiotyk nie reaguje (nie licząc
rozwalenia wątroby), więc w ich przypadku diagnoza była po prostu błędna.

--
www.vegie.pl

Re: Warto zaczac badac cudownie lecznicze wlasnosci poczwarek jedwabnika
Odblaski w oczach
mam wodniaka jader
czy soczewica jest szkodliwa dla zdrowia?
czy soczewica jest szkodliwa dla zdrowia?