jak dlugo brac antybiotyk?

21. Data: 2007-09-30 20:42:00

Temat: Re: jak dlugo brac antybiotyk?
Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sat, 29 Sep 2007 21:37:12 +0200 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako tomek wilicki, a
następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> No fakt, pewnie nt demineralizacji szkliwa zębów i parę innych rzeczy mam
> wiedzę sprzed 10 lat, ale właśnie po to dałem artykuł tutaj do oceny, aby
> ktoś poprawił te błędy.

Wybacz - ale zrobiles stronke medyczna.
I bierzesz na niej odpowiedzialnosc za to co piszesz.
Jesli - jak sam mowisz - masz wiedze sprzed 10 lat (czy raczej wtedy cos Ci
sie wydawalo i do teraz trwasz w tym przekonaniu) - to albo napisz to na
stronie albo nie wiem co...
Np. daj to do przeczytania i zautoryzowania przez jakiegos lekarza.
Nie przez obce byty w sieci - ktore tez moga Ci rozne dziwne rzeczy napisac
- bo im sie tak wydaje.

Skoro bierzesz sie za pisanie porad medycznych - to sie do tego dobrze
przygotuj. Pogadaj z fajnym lekarzem, poczytaj publikacje.
Masz dostep do sieci - masa w niej fachowych informacji na temat
antybiotykow i ich dzialania.
Dowiedzialbys sie np. ze zaburzenia w powstawaniu szkliwa powoduje tylko
pewna grupa antybiotykow podana mlym dzieciom.

Nie wystarczylo napisac ze decydujac sie na stosowanie wiele tygodni
antybiotyku podejmuje sie wazna decyzje majaca wplyw na zdrowie i
wymagajaca duzej dozy pewnosci ze podanie tego antybiotyku jest konieczne?
Z Twojej pisaniny jawnie wychodzi ze podanie antybiotyku zawsze jest
szkodliwe - bo Twoj znajomy jako dziecko dostal antybiotyk i teraz ma
pienki zmiast zebow.
Wybacz...

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

22. Data: 2007-09-30 21:08:57

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

La Luna wrote:

> Np. daj to do przeczytania i zautoryzowania przez jakiegos lekarza.
> Nie przez obce byty w sieci - ktore tez moga Ci rozne dziwne rzeczy
> napisac - bo im sie tak wydaje.

Będę niedługo kontaktował się z zakaźnikiem, dam mu do oceny, nie wiem czy w
ogóle będzie zainteresowany - zresztą w ogóle pewnie ciężko lekarza tym
zainteresować. Stronki jeszcze nie zacząłem reklamować, więc jest ona
powiedzmy "w trakcie budowy", tyle że ktoś wyciągnął na tej grupie adres i
porozsyłał ludziom jako "gotową stronkę tomka".

Wybacz, nie mam specjalnie możliwości biegać po lekarzach i prosić się ich o
autoryzowanie czy czytanie dziwnych stronek. Rozumiem że lekarz to też
człowiek, pracuje za te śmieszne 1200 zł czy ile tam i ma prawo po prostu
nie mieć czasu dla internetowych ktosi. Ja w każdym razie pracując za taką
jałmużnę miałbym nerwy dokumentnie zszarpane. Ale jeśli jakiegoś chętnego
lekarza znasz - daj mu do poczytania, sporo osób na tym skorzysta.

Stronki nie robiłbym, gdyby nie duża dawka dezinformacji jaką można spotkać
w sieci.

> [...]
> Dowiedzialbys sie np. ze zaburzenia w powstawaniu szkliwa powoduje tylko
> pewna grupa antybiotykow podana mlym dzieciom.

heh, temat o antybiotyku w ogóle nie był podpięty pod stronkę, to był taki
sobie artykulik

> Z Twojej pisaniny jawnie wychodzi ze podanie antybiotyku zawsze jest
> szkodliwe - bo Twoj znajomy jako dziecko dostal antybiotyk i teraz ma
> pienki zmiast zebow.
> Wybacz...

szczerze dziękuję za słowa krytyki, im ostrzejsza krytyka tym lepsza :)
Dział będzie kompletnie przerobiony. Ale faktem jest też, że chciałem
trochę postraszyć. Naprawdę są ludzie, którzy leczą takie rzeczy jak
chroniczne zmęczenie za pomocą wstrząsowych dawek antybiotyków (np 2krotnie
przekraczając dopuszczalną dawkę doksycykliny i dodając dodatkowo inny,
równie silnie stężony antybiotyk), wierząc że mają boreliozę i nawet nie
wykonując testów. Są też lekarze, którzy za kasę im to przepiszą.

--
www.vegie.pl

23. Data: 2007-09-30 21:40:33

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sun, 30 Sep 2007 23:08:57 +0200 wiedźmin zdziwił się
> [...]

> Rozumiem że lekarz to też
> człowiek, pracuje za te śmieszne 1200 zł czy ile tam i ma prawo po prostu

Ja mam ;)
Choc jam nie lekarz, ale tez pracownik medyczny i swoje w pracy zaliczam.

>Ja w każdym razie pracując za taką
> jałmużnę miałbym nerwy dokumentnie zszarpane.

Takie czasy, czasem lepiej cieszyc sie tym co sie ma - niz sie zamartwiac
tym czego sie nie ma - zdrowiej dla nerwow ;)

> Stronki nie robiłbym, gdyby nie duża dawka dezinformacji jaką można spotkać
> w sieci.

Dlatego super ze ja robisz, ale postaraj sie po prostu dalej tej
dezinformacji nie ciagnac :)
Np. czytajac troszke o antybiotykach zanim o nich napiszesz :)

> Ale faktem jest też, że chciałem trochę postraszyć.

To strasz - ale konsekwencjami dlugotrwalego podawania antybiotykow -
szczegolnie podawanych niepotrzebnie.
Ty nastraszyles - w jakis tam naciagany nieco sposob - podawaniem
antybiotykow w gole, czyniac z nich zlo calego swiata.
I pisze Ci to ktos dla ktorego antybiotyk to ostatecznosc - wiec
bynajmniej, do oredownikow antybiotykoterapii przy kazdej okazji sie nie
zaliczam ;)
Ale wiem ze zastosowne w sytuacji koniecznej - ratuja zycie. To wspaniale
leki, problemem jest ich zle stosowanie. Ale to nie ich wina.

> [...]
> równie silnie stężony antybiotyk), wierząc że mają boreliozę i nawet nie
> wykonując testów. Są też lekarze, którzy za kasę im to przepiszą.

Ok!
Ale co to ma wspolnego z Twoim znajomym ktory jako maluch dostal
antybiotyk?

24. Data: 2007-09-30 22:13:06

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

La Luna wrote:

> Ok!
> Ale co to ma wspolnego z Twoim znajomym ktory jako maluch dostal
> antybiotyk?

w sumie w jego przypadku też lekarze wierzyli, że negatywne konsekwencje są
takie no... niewielkie, da się wyciąć. O tą właśnie wiarę mi chodzi, że
przecież "jakby nie szkodziły, to by ich nie przepisywano".

Co do antybiotyków to tak naprawdę obawiam się tego, że za kilkanaście lat
nie będzie już czym leczyć infekcji bakteryjnych, bo wszystkie paskudztwa
się na antybiotyki po prostu uodpornią. Już teraz w każdym jednym szpitalu
jak dobrze poszukasz znajdziesz szczepy odporne w zasadzie na wszystko.
Jedyny powód dla którego ludzie masowo tam nie umierają to sprawnie
działający system immunologiczny - a i tak co chwilę wywożą kogoś nogami do
przodu, bo załapał antybiotykooporną infekcję. Niestety, prawo selekcji
naturalnej jest nieubłagane, bakterie poddane temu prawu wyewoluują w
stronę form całkowicie antybiotykoopornych.

--
www.vegie.pl

Re: Warto zaczac badac cudownie lecznicze wlasnosci poczwarek jedwabnika
Odblaski w oczach
mam wodniaka jader
czy soczewica jest szkodliwa dla zdrowia?
czy soczewica jest szkodliwa dla zdrowia?