jak kłaść deski sosnowe?

1. Data: 2006-10-13 18:39:23

Temat: jak kłaść deski sosnowe?
Od: Piotr <p...@b...maila> szukaj wiadomości tego autora

Jaka metoda najlepsza? pobiegałem trochę po marketach i w każdym
powiedzieli mi coś innego.

- deski są o grubości 1.6, 2.5 i 2.8. Chyba im grubsza tym lepsza?
- kłaść to na legary czy na maty korkowe?
- jeśli na legary to jaka wysokość? między legarami styropian na całą
wysokość czy zostawić trochę miejsca wolnego? na legarach daje się jakiś
filc/gumę zapobiegającą skrzypieniu czy bezpośrednio do legarów przybijać?
- jaki lakier najlepszy i najtwardszy później na deski?

2. Data: 2006-10-13 19:48:54

Temat: Re: jak kłaść deski sosnowe?
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <p...@b...maila> napisał w wiadomości

> - deski są o grubości 1.6, 2.5 i 2.8. Chyba im grubsza tym lepsza?

Lepsza w sensie na dłużej starczy, ale będzie droższa i bardziej podłogę
podniesie. 1,6 jak na deskę to trochę przymało, calowa jest akurat.

> - kłaść to na legary czy na maty korkowe?

Deski to raczej na legary, na maty kładzie się panele

> - jaki lakier najlepszy i najtwardszy później na deski?

Deska sosnowa jest bardzo miękka. Jak dasz na nią "najtwardszy" lakier,
efekt będzie taki, że ten po prostu ci popęka naokoło każdego zagniecenia
drewna, a te się będą robić od byle czego: mebli, kółek, obcasów,
upadających cięższych/kanciastych przedmiotów itp. Na sosnowe dechy daj
jakikolwiek lakier podłogowy, byleby odporny na ścieranie był, jego
twardością się nie przejmuj.

J.

3. Data: 2006-10-13 21:18:21

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr napisał(a):
> Jaka metoda najlepsza? pobiegałem trochę po marketach i w każdym
> powiedzieli mi coś innego.
>
> - deski są o grubości 1.6, 2.5 i 2.8. Chyba im grubsza tym lepsza?

Generalnie tak, ale oczywiście bez przesady. Ja mam 2.8. Potencjalnie
wytrzymają więcej cyklinowań.

> - kłaść to na legary czy na maty korkowe?
Ja kładłem na legary. Na matach dostaniesz podłogę pływającą podobną do
paneli. No chyba że przymocujesz to do betonu.

> - jeśli na legary to jaka wysokość? między legarami styropian na całą

Zależy gdzie kładziesz. Jak parter w niepodpiwniczonym domku to
stosunkowo grube i raczej wełnę mineralną niz styropian. Ja w bloku na
3cim piętrze dałem tylko na całej powierzchni (pod legary) płytę
podkładową EKO - taka pseudo tektura (przeznaczona raczej pod panele). W
celu wyciszenia a nie izolacji cieplnej. Nie chciałem się odcinać od
ciepła sąsiadów i rur grzewczych które u mnie do kaloryferów idą w podłodze.

> wysokość czy zostawić trochę miejsca wolnego? na legarach daje się jakiś

Jak już to ok centymetr mniej.

> filc/gumę zapobiegającą skrzypieniu czy bezpośrednio do legarów przybijać?

Bezpośrednio do legarów. Skrzypi najczęściej łączenie pióro-wpust i tu
żadne podkłady między deską i legarem nie pomogą. Jak deski będą miały
luz to będą skrzypieć.
Ja dawałem wkręty w pióro. Dzięki temu nie widać z wierzchu, a w razie
czego zdemontuję bez specjalnego uszczerbku desek, czego o gwoździach
nie można powiedzieć.

> - jaki lakier najlepszy i najtwardszy później na deski?

Trudno powiedzieć. Sosna jest tak miękka, że żaden lakier specjalnie nie
pomoże. Ja dałem trzy warstwy Domaluxu (czerwona puszka) i na wierzch
warstwę Domaluxu Diamond (czy jakoś tak - ultra twardy - fioletowa
puszka). Ale każde nieostroże upuszczenie czegoś cięższego pozostawia
ślad. I tu wchodzi w grę grubość 28, z której za parę lat będę miał co
"ściągnąć" przy cyklinowaniu, aby wyrównać ponownie podłogę.

Pozdrawiam
Krzysiek (z przeuroczą NATURALNĄ podłogą drewnianą, którą się wszyscy
zachwycają)
--
.::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

Jak usunąć kamień z galzury
lodówka
Jaki okap
Pralka...jaka wybrac Amica czy inna ???