jak odmierzać mąkę bez wagi?

1. Data: 2006-10-05 11:33:05

Temat: jak odmierzać mąkę bez wagi?
Od: "Dorota" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy ktoś z Was ma może jakiś sposób żeby odmierzać mąkę bez wagi, bo nie
posiadam takowej. Jakiś magiczny przelicznik gramów mąki na objętość
szklanki np? Czytam tu czasem ciekawe przepisy gdzie podajecie ilość mąki w
gramach. Rozsypałabym sobie worek mąki na szklanki, ale może ktoś wie i się
podzieli wiedzą co by mi oszczędziło bałaganu :)

Z góry serdecznie dziekuję

pozdr
Dorota

2. Data: 2006-10-05 11:34:26

Temat: Re: jak odmierzać mąkę bez wagi?
Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> w gramach. Rozsypałabym sobie worek mąki na szklanki, ale może ktoś wie i
> się podzieli wiedzą co by mi oszczędziło bałaganu :)

http://www.puszka.pl/przelicznik.php3

pozdrawiam, Lesława Ignaszewska

--
My kobiety nigdy nie mówimy wprost, czego chcemy,
ale wściekamy się, gdy tego nie dostajemy.

3. Data: 2006-10-05 12:28:27

Od: "ABC" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w gramach. Rozsypałabym sobie worek mąki na szklanki, ale może ktoś wie i
> się podzieli wiedzą co by mi oszczędziło bałaganu :)

sa w sklepach takie miarki plastikowe, zaznaczone jest mąka, ryż, cukier,
sól, kosztuje to grosze a do kuchni znakomite

Jędrek

4. Data: 2006-10-05 12:39:08

Od: "mgma" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
się
> podzieli wiedzą co by mi oszczędziło bałaganu :)

Zależy jaka mąka, bo np. krupczatka to 20 dka/szklana, a tortowa 24
dkd/szklanka

5. Data: 2006-10-05 12:43:57

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w gramach. Rozsypałabym sobie worek mąki na szklanki, ale może ktoś wie i
> się podzieli wiedzą co by mi oszczędziło bałaganu :)

Osobiście uzywam takiego mądrego kubka z podziałką. Podana objetość, oraz
wagi: mąki i cukru.

DJD

6. Data: 2006-10-05 13:14:04

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mgma" <m...@n...pl> napisał

> Zależy jaka mąka, bo np. krupczatka to 20 dka/szklana, a tortowa 24
> dkd/szklanka

Co to za jednostki 'dka' i 'dkd'? Jeśli chodziło o dekagramy (dag) to masz
jakąś dziwną szklankę albo dziwną mąkę. U mnie do szklanki (250 ml)
wchodzi 16-17 dag mąki wrocłaskiej/poznańskiej/tortowej.

7. Data: 2006-10-05 16:24:08

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Dorota wrote:
> Witam
> Czy ktoś z Was ma może jakiś sposób żeby odmierzać mąkę bez wagi, bo nie
> posiadam takowej. Jakiś magiczny przelicznik gramów mąki na objętość

250 ml szklanka maki wazy okolo 160 g.
MB

8. Data: 2006-10-05 17:59:23

Od: "ABC" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisal w
wiadomosci news:12iacdckml1v836@corp.supernews.com...

> 250 ml szklanka maki wazy okolo 160 g.

ustaw sobie kodowanie

9. Data: 2006-10-09 07:32:15

Od: "Monika Szczygielska" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jedna szklanka mąki to 250g czyli 25 dag, więc 4 szklanki to około1
kilograma

pozdrawiam
Monika

10. Data: 2006-10-09 09:35:05

Od: Maciej Jastrzębski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Szczygielska wrote:

> Witam
> Jedna szklanka mąki to 250g czyli 25 dag, więc 4 szklanki to około1
> kilograma

Masz strasznie wielkie szklanki. W normalnej (250 ml) mieści się jakieś
160 g mąki.

Pedro.

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@c...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwdmvgy;split??;$=-=$=;whil

Slinka cieknie
grzyby
Mloko i spiryt
Jeszcze...